Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Voddler släppt för Mac


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Det jag är orolig för är att det ska ligga nåt och störa när jag sysslar med musikinspelning. Då ska nämligen så få andra program köras samtidigt för att minska risken för krascher. Nån som lagt märke till nåt eller har kunskaper om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar
Vad är det för fpl du flyger?

Just det där i bakgrunden är sk61 bulldog på TFHS i ljungbyhed. Lite OT :-)

när det gäller prestandan på Voddler är jag helt nöjd. Det har inte segat alls för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det där i bakgrunden är sk61 bulldog på TFHS i ljungbyhed. Lite OT :-)

när det gäller prestandan på Voddler är jag helt nöjd. Det har inte segat alls för mig.

 

Gick som tekniker i FV "Stora" SK60-kursen där i slutet av 80-talet, lite mer OT :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att tråden fastnat på tekniken. Jag undrar hur det är med utbudet, kvalitet och om allt flyter på bra.

Det har sagts att Voddler är filmens Spotify och den är ju fantastisk. Spotify är snabbt, massor med musik.

 

Hur är det med Voddler?

 

Kollade en film häromdan, har inga kvalitetsinvändningar med tanke på att det är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade nya klienten nu och då får man med ett program som heter "Voddlertray" (lägger sig även i menylisten). Med den kan man välja stop så slutar voddler seeda. Jag testade precis och nu finns ingen voddler-process i aktivitetskontrollen så den ligger inte där längre och maler på.

 

Dessutom kan man visst få mindre fönster om man trycker cmd + f!

 

Behöver jag avinstallera den gamla klienten, eller uppdateras den till den nya bara jag väljer att installera den senaste på en gång?

 

Edit: Installerade den nya klienten (ovanpå) den gamla, och vnet ligger och drar en massa procent bland processerna trots att voddler inte är igång. WTF säger jag bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att bumpa tråden.

 

Finns det någon möjlighet att stoppa vnet i root när Voddler är avstängt, för att endast ha detta igång när man faktiskt vill kolla film. Skulle inte bry mig om jag körde stationärt, men eftersom jag nu kör bärbart är batteriprestanda viktigt för mig så gillar jag inte att vnet ligger mellan 2-8% i processorutnyttjande hela tiden...

 

//BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in på voddlers hemsida och kika under download, där finns det en länk som dumt nog inte ser ut som en länk utan som texten runt om vilket gör den svårupptäckt. Tryck där det står "here", där skall man kunna ladda ned ett script om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något sätt att få upp alla filmera?

 

Dvs jag vill kunna bläddra igenom alla filmerna utan att behöva välja genre, recommended eller newly added.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Fan vad jag hatar voddler och programmets djävla dolda processer som den installerar och kör igång i bakgrunden (vnet) skiten ska bort från min dator nu eftersom jag inte kan välja om processen skall köras eller ej.

 

Vilket djävla junk voddler är, bara pga detta enligt mig. Nä tack tänker inte stödja denna "lagliga" lösning tills programmet frågar om jag vill eller inte vill:

1 installera processen vnet

2 köra processen vnet

3 tillåta att processen vnet avslutas (avslutar jag denna nu återstartas den bara).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...