Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska du köpa en ny Mac?


Landberg
 Share

Rekommendera Poster

Om du behöver en ny dator så köp. Annars vänta.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Priest säger:

Nu är ju den stora frågan. Köpa ny MBP i höst som planerat eller hålla ut lite till och vänta på nya processorerna? Fattar ju att jag kommer få bra dator i båda fallen, men hur tänker ni andra?

Behöver du nu så köp. Dom kommer supportas länge. Vid förra övergången kom det uppdateringar i ca 6 år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Behöver du nu så köp. Dom kommer supportas länge. Vid förra övergången kom det uppdateringar i ca 6 år

Vad jag kan se kom de sista PPC under 2005 och Snow Leopard kom 2009, som inte stöder PPC, det blir fyra år. Om det är länge nog får var och en avgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver och behöver... Jag har en MBP late 2013 som rullar på fint, den kommer helt klart hålla ett år till. Var mest att jag själv ställt mig in på att köpa en ny i höst. Är lite för nyfiken på det nya för att inte låta bli att vänta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Priest säger:

Behöver och behöver... Jag har en MBP late 2013 som rullar på fint, den kommer helt klart hålla ett år till. Var mest att jag själv ställt mig in på att köpa en ny i höst. Är lite för nyfiken på det nya för att inte låta bli att vänta :)

Då kan du vänta. Har du tur blir den billigare också, i alla fall om man får tro Dave Lee.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite oroligt för grafikprestandan, men å andra sidan lirar jag inte så mycket spel ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Priest säger:

Lite oroligt för grafikprestandan, men å andra sidan lirar jag inte så mycket spel ?

Även om spelgrafiken lämnar mycket att önska, blir den ju inte sämre med en nyare dator. Med Thunderbolt 3 går det ju att köra ( dyra ) externa grafikkort som rockar fett även på instegsburkarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...