Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Landberg

Ska du köpa en ny Mac?

Rekommendera Poster

sevensleeper

Precis uppgraderat från en early 2011 MBP till en motsvarande av 2017 års modell (3,5 GHz Intel Core i7 MBP med 16GB RAM och 512 GB HD). Riktigt nöjd så här långt. Det är sant det de säger, livet börjar verkligen vid 16 GB RAM.

Konstruktionskvalitén är utöver allt annat jag har upplevt från Apple och tangentbordet vänjer man sig vid även om jag upplevde det som obekvämt i början. Enda klagomålet är att trackpaden ger ifrån sig ett ganska ocharmigt metalliskt ljud när man klickar. En petitess kan tänkas men väl värt att ta nämnas med tanke på att modellen kostar över 30 000 kronor.

Kul att du är nöjd! Håller med dig både om tangentbordet och trackpaden, man vänjer sig med båda dock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jonasjonas

Hej! 

Fått erbjudande om att köpa en mbp 13” i7 från 2016. 8 gig ram. Gått under 100 laddcykler. 

Vad är rimligt pris, 10 000? 

Eller bör man satsa på en ny MacBook Air? Streamar video i hög kvalitet och surfar, i princip inget annat. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jonasjonas

Nu har jag dock ändrat mig. 

Det står nu mellan en baskonfigurerad ny MacBook Air 2019 eller en ny MacBook Pro från 2017 med liknande HD och ram. 

Vad bör man satsa på? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Priest
Postad (redigerade)

Nu är ju den stora frågan. Köpa ny MBP i höst som planerat eller hålla ut lite till och vänta på nya processorerna? Fattar ju att jag kommer få bra dator i båda fallen, men hur tänker ni andra?

Redigerad av Priest

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Om du behöver en ny dator så köp. Annars vänta.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
22 minuter sedan, Priest säger:

Nu är ju den stora frågan. Köpa ny MBP i höst som planerat eller hålla ut lite till och vänta på nya processorerna? Fattar ju att jag kommer få bra dator i båda fallen, men hur tänker ni andra?

Behöver du nu så köp. Dom kommer supportas länge. Vid förra övergången kom det uppdateringar i ca 6 år

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
11 minuter sedan, lappen71 säger:

Behöver du nu så köp. Dom kommer supportas länge. Vid förra övergången kom det uppdateringar i ca 6 år

Vad jag kan se kom de sista PPC under 2005 och Snow Leopard kom 2009, som inte stöder PPC, det blir fyra år. Om det är länge nog får var och en avgöra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Priest

Behöver och behöver... Jag har en MBP late 2013 som rullar på fint, den kommer helt klart hålla ett år till. Var mest att jag själv ställt mig in på att köpa en ny i höst. Är lite för nyfiken på det nya för att inte låta bli att vänta :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
5 minuter sedan, Priest säger:

Behöver och behöver... Jag har en MBP late 2013 som rullar på fint, den kommer helt klart hålla ett år till. Var mest att jag själv ställt mig in på att köpa en ny i höst. Är lite för nyfiken på det nya för att inte låta bli att vänta :)

Då kan du vänta. Har du tur blir den billigare också, i alla fall om man får tro Dave Lee.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Priest

Lite oroligt för grafikprestandan, men å andra sidan lirar jag inte så mycket spel 😬

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
44 minuter sedan, Priest säger:

Lite oroligt för grafikprestandan, men å andra sidan lirar jag inte så mycket spel 😬

Även om spelgrafiken lämnar mycket att önska, blir den ju inte sämre med en nyare dator. Med Thunderbolt 3 går det ju att köra ( dyra ) externa grafikkort som rockar fett även på instegsburkarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...