Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vidarekoppling aktiverad *sjukt irriterande*


Javier Zanetti

Rekommendera Poster

Javier Zanetti

Som ni ser på rubriken så får jag upp en liten ruta, där det står "Vidarekoppling aktiverad" varje gång jag ringer upp någon. Min vidarekoppling är inte aktiverad så jag fattar inte varför det är så? :S Så var det inte förut, utan blev så för någon dag sen utan att jag tryckt på någon inställning. Störande som fan.

 

Någon som vet vad problemet kan vara?

 

Har 3G S 3.0 Jailbreakad med purplerain och upplåst med yellowrain. Sitter på Comviq.

 

Har testat även detta: Gå in på Inställningar --> Telefon --> Vidarekoppling --> Vidarekoppla till --> <hitta på ett telefonnr> (Kontrollera att vidarekoppling då står i On läge) --> Gå tillbaka till "startläge" (första sidan på telefonen). --> Slå nu av vidarekoppling i samma meny. Men det hjälpte inte. Istället fick jag ett annat meddelande där det stod "Kunde inte spara vidarekoppling inställning" typ.

 

Är det nått mer jag kan göra? Har DiskAid så att jag kan gräva mig in i telefonen och ändra inställning där om så skulle behövas.

 

Alla tipps uppskattas hjärtligt.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni ser på rubriken så får jag upp en liten ruta, där det står "Vidarekoppling aktiverad" varje gång jag ringer upp någon. Min vidarekoppling är inte aktiverad så jag fattar inte varför det är så? :S Så var det inte förut, utan blev så för någon dag sen utan att jag tryckt på någon inställning. Störande som fan.

 

Någon som vet vad problemet kan vara?

 

Har 3G S 3.0 Jailbreakad med purplerain och upplåst med yellowrain. Sitter på Comviq.

 

Har testat även detta: Gå in på Inställningar --> Telefon --> Vidarekoppling --> Vidarekoppla till --> <hitta på ett telefonnr> (Kontrollera att vidarekoppling då står i On läge) --> Gå tillbaka till "startläge" (första sidan på telefonen). --> Slå nu av vidarekoppling i samma meny. Men det hjälpte inte. Istället fick jag ett annat meddelande där det stod "Kunde inte spara vidarekoppling inställning" typ.

 

Är det nått mer jag kan göra? Har DiskAid så att jag kan gräva mig in i telefonen och ändra inställning där om så skulle behövas.

 

Alla tipps uppskattas hjärtligt.

 

Mvh

 

Kommer telefonen från Telia? Hade 3G från Telia och det iriterande meddelandet. Med Tre och 3GS har jag sluppit meddelandet. Operatörsinställningar som styr där?

Hur som helst:

 

ForwardMsgFix

For 3.0 - This Pack deactivate the Call Forwarding Message with out EDGE Settings. Donate for this package on sendowski.de

 

Repo: http://apt.iphone-storage.de

 

Version: 0.4

Author: Andre Sendowski

Section: Tweaks 3.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javier Zanetti

Min telefon är inköpt från USA med At&t grejen som förvald. den har jag då låst upp till min egen. använder inte 3g men ska testa den repon. tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javier Zanetti

Jag skrev in den repon under sources men fick fram ett meddelande där det står att den inte hittar den respitoryn :S vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis samma problem på min Nokia-lur med Tele2, trots att ingen vidarekoppling är aktiverat. Det är otroligt störande!!

 

Dock har jag ju bara nån vecka kvar hos Tele2 sedan blir det Telia till min iPhone så jag bryr mig inte så jätte mycket. Det är bara grymt störande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev in den repon under sources men fick fram ett meddelande där det står att den inte hittar den respitoryn :S vad gör jag för fel?

 

Ingen aning, jag googlade och hittade info där. Använde detta program under OS 2 och såg att det skall finnas för 3.0. Kanske du skulle testa att kolla under Tweaks-sektionen i Cydia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javier Zanetti

JAG HAR LÖST DET!! ENDAST TELE2!

 

Vad är en operatörs-bundle då? Jo, det är en liten fil som specificerar en drös inställningar för telefonen, inställningar som är specifika för operatören. Exempel på inställningar är APN-inställningar för datatrafik, operatörsbilden som visas i den lilla baren längst upp, numret till röstbrevlåda, etc...

 

Installationen är enkel och kräver inte en jailbreakad telefon (just denna bundle kräver dock iPhone OS 3.0).

 

1. Ladda hem och packa upp http://dump.1g.se/tele2_custom.ipcc.zip Du borde ha fått en fil vid namn tele2_custom.ipcc

2. Apple har bestämt sig för att spärra egna operatörs-bundles i iTunes som standard, så vi måste aktivera det. Stäng först av iTunes, sen:

På en Mac: Öppna terminalen och skriv...

defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE

På en PC: Öppna en kommandotolk och skriv...

"%ProgramFiles%\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1

3. Koppla in din telefon och starta iTunes. När telefonen är igång och syns i iTunes väljer du den i vänsterkolumnen, och klickar på "Leta efter uppdatering" samtidigt som du håller inne alt (på Mac) eller shift (på PC).

4. Du får nu välja en fil. Leta upp tele2_custom.ipcc och tryck OK

5. Efter några sekunder är allt klart!

 

 

Du har nu fått:

 

* En vän till mig som hade GPS-buggen i 3.0 (GPSen totalvägrar) fixade det genom att installera denna bundle!

* Texten TELE2 visas i toppen av skärmen istället för TELIA

* MMS fungerar utan att du behöver ställa in något

* Surfning med GPRS/3G fungerar utan att du behöver ställa in något

* Du kan skicka SMS till många kontakter utan att det blir ett MMS av det

* Internet-tethering (använda telefonen som modem) är tillgängligt

* Knappen Röstbrevlåda i telefonen skickar dig till Tele2s telefonsvarare

* Det finns en helt ny meny i Telefon-inställningar med lite snabbnummer och en länk till "Mina sidor"

* Den irriterande dialogrutan "Vidareuppkoppling aktiverad" syns inte längre när man startar samtal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har också så sen nån vecka tillbaka, jag har en vanlig Nokiatelefon med Comviq-kontant, har försökt hitta info på deras hemsida men blir inte så mycket klokare. men det är väl bara att om nån ringer dig när det är upptaget så kan de lämna ett nummer som sen automatiskt skickas till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Jag bumpar BenjaminE:s fråga: Funkar de till 3.2.1? (jag har Tele2)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller den varningen på de flesta terminaler så handlar det om att den du ringar har en aktiv vidarekoppling. Och i 99% av fallen är det att den du ringer har ett mobilsvar som man kopplas till om denne ej svarar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Samma för mig. Har en lagligt upplåst 3Gs från tre som jag kör med tele2. Kommer upp varje gång jag ringer någon..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bumpar BenjaminE:s fråga IGEN, nu med en twist:

 

Funkar de till 3.1.3? (jag har Tele2)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG HAR LÖST DET!! ENDAST TELE2!

 

Javier, du är min hjälte!! :rockapa::respekt::cake:

 

För info: Har 3.1.3 och det funkar perfa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

freddestarfighter

celb%20(7).gif

 

Tack så mycket för denna fix! Har löst mycket problem för mig. Använder Tele2 med en amerikansk iPhone 3GS 3.1.2.

 

celb%20(7).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också installerat, verkar funka kalas. Tack! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har problem med att välja filen iItunes... håller inne alt och trycker på uppdatera, letar upp filen men sen går det inte att markera den?

 

Vad gör jag för fel??

 

tack på förhand! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har problem med att välja filen iItunes... håller inne alt och trycker på uppdatera, letar upp filen men sen går det inte att markera den?

 

Vad gör jag för fel??

 

tack på förhand! ^^

 

Hade samma problem. Det visade sig att det programmet (Arkivverktyg) jag använde för att packa upp ZIP filen även packade upp ipcc arkivet =)

 

Testa packa upp ZIP filen med något annat program typ Stuffit Expander eller unzip från terminalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Någon som kan svara på om filen fungerar till ver 3.1.2?

 

Kör själv iPhone 3G med OS 3.1.2 (Jailbreakad) och precis gått över till ett Tele2 abonnemang.

 

Tackar på förhand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 3Gs är uppdaterad till senaste OS där funkar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...