Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som kommer beställa nya iMacen (21.5" samt 27")


kajje1

Rekommendera Poster

Skriver om det i en annan tråd, men tar upp det här också.

 

Får en att bli lite betänksam, är på G att skicka in min beställning.. :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Fotrfarande ingen som beställt i5/i7 som fått nått mer exakt lev. datum än "November"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fotrfarande ingen som beställt i5/i7 som fått nått mer exakt lev. datum än "November"?

Applestore-butikerna i USA har fått sista dagarna i november som slutdatum, så det är bara och vänta till slutet av denna månad.

 

det gjorde att jag istället beställde standardmodellen för 27" eftersom jag dels inte orkar vänta, och dels så behöver jag inte i5/i7 nu, det är lite overkill för min del. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fotrfarande ingen som beställt i5/i7 som fått nått mer exakt lev. datum än "November"?

 

Undrar detsamma! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min 27 (Core2Duo) skickades idag från Shanghai :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta svar från Apple Store idag:

Hej Daniel!

 

Tyvärr inget än och jag vågar inte svara på vad det är som dröjer med leveranstiden mer än att alla andra kunder också väntar på sin leverans. 

Inom några arbetsdagar (mitten på nästa vecka) ska vi kunna ge dig ett mer exakt leverans datum. 

 

Tack för ditt tålamod

 

Hälsningar 

 

Olof Janelöv 

 

Nov 5, 2009 kl. 12:19 AM skrev Daniel Hilding:

 

Hej igen Olof!

 

Tänkte bara höra med dig om du hört nått nytt ang. lev tiden på i7:an?

 

Ha det!

 

Med vänliga hälsningar

Daniel Hilding

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta svar från Apple Store idag:

Hej Daniel!

 

Tyvärr inget än och jag vågar inte svara på vad det är som dröjer med leveranstiden mer än att alla andra kunder också väntar på sin leverans. 

Inom några arbetsdagar (mitten på nästa vecka) ska vi kunna ge dig ett mer exakt leverans datum. 

 

Tack för ditt tålamod

 

Hälsningar 

 

Olof Janelöv 

 

Nov 5, 2009 kl. 12:19 AM skrev Daniel Hilding:

 

Hej igen Olof!

 

Tänkte bara höra med dig om du hört nått nytt ang. lev tiden på i7:an?

 

Ha det!

 

Med vänliga hälsningar

Daniel Hilding

 

Tack för info :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jon.carlsson@gmail.com

Jag beställde min 27" i7 med 8Gb minne den 20:e oktober. Fick den 22:a ett mail där Apple beklagade att de hade varit tvugna att ändra leveransdatum på min beställning. Den skulle nu skickas inom 3-5 arbetsdagar och förväntas vara hos mig senast den 6:e november. Detta bekräftades även när jag loggade in och kollade min Order Status. Sedan var jag inne och kollade Order Status någon dag senare så stog det inte något längre om dessa 3-5 arbetsdagar och runt den 6:e november. Det enda som stog nu var att den ska skickas under november. När jag sedan ringde till kundsupporten så var det enda hon kunde säga vara att iMacs är försenade och att estimerat skeppningsdatum var den 25:e november. Men att detta datum inte var bekräftat.

 

Fan va jag är sugen på att den ska komma. Man har väntat i månader på att de ska släppas och så när de äntligen kommer så är man tvungen att vänta 1,5 månad till!

Suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv nöjer jag mig med den bättre av 21,5-tummarna, det blir min första Mac. Sen blir det nog en 27-tum i5/i7 om två-fyra år. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vet vi om i5 och i7? Hur utprovade är de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för lustig liten mus som är med på en av bilderna på den nya iMacen? :fundersam:

 

 

Den nya musen som ersätter mighty mouse, denna nya mus har bla multi touch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vet vi om i5 och i7? Hur utprovade är de?

Syftar du på själva prollarna eller iMacs med i5/i7?

 

Syftar du på de sistnämda så är de såklart ingen som vet än, då ingen levererats än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv nöjer jag mig med den bättre av 21,5-tummarna, det blir min första Mac. Sen blir det nog en 27-tum i5/i7 om två-fyra år. :)

Om 2-4 år finns det nog inga (nya) iMacs med i5/i7..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mailtodaniel@hotmail.com

Vilken ska jag välja för få bäst effekt för photoshop? Hatar, verkligen hatar!, att vänta på bilder som håller på att ladda...

 

27" i7 med 4x2gb ram

 

eller

 

27" i5 med 2x4gb ram

 

Det hänger på er nu. Beställer den ni tycker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken ska jag välja för få bäst effekt för photoshop? Hatar, verkligen hatar!, att vänta på bilder som håller på att ladda...

 

27" i7 med 4x2gb ram

 

eller

 

27" i5 med 2x4gb ram

 

Det hänger på er nu. Beställer den ni tycker...

 

Betæll i7. ekonomiska hjulet måste snurra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
Vilken ska jag välja för få bäst effekt för photoshop? Hatar, verkligen hatar!, att vänta på bilder som håller på att ladda...

 

27" i7 med 4x2gb ram

 

eller

 

27" i5 med 2x4gb ram

 

Det hänger på er nu. Beställer den ni tycker...

i5

 

Inte mkt långsammare än i7, och det kommer knappast bli nån skillnad i Photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i5

 

Inte mkt långsammare än i7, och det kommer knappast bli nån skillnad i Photoshop.

 

 

Är inte i7 snabbare då man kan under rendera bilder passa på att göra annat jobb ;)

Go for i7.. står sig mer i värde också framöver !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som har nyligen beställt 27" som har/hade fem dagars leveranstid och kan meddela hur lång tid det tog tills man fick mailet där det står att datorn är skickat?

 

borde ju gå lite snabbare än fem dagar, kan jag tycka. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tredje imac 27# beställning/utbyte registrerades i onsdags och i morse hade den skickats... Från shanghai den här gången ska anlända på måndag enligt ups! Dom andra har skickats från holland och har då tagit en helg båda gångerna, skickats fredag och framme måndag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som har nyligen beställt 27" som har/hade fem dagars leveranstid och kan meddela hur lång tid det tog tills man fick mailet där det står att datorn är skickat?

 

borde ju gå lite snabbare än fem dagar, kan jag tycka. :)

 

Beställde min den 3 oktober, då stod det också skickas inom 5 arbetsdagar. Levereras 16-17 nov

Men den skickades igår 5 oktober, och beräknad leverans 9 oktober (på måndag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade beställningsstatus på min i7a med 8 GB ram och under beställningsrutan hade det kommit en ny ruta där det stod att beställningen var avbruten. Hur ser det ut hos er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade beställningsstatus på min i7a med 8 GB ram och under beställningsrutan hade det kommit en ny ruta där det stod att beställningen var avbruten. Hur ser det ut hos er?

Inget nytt, står fortfarande skickas i November.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...