Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

wwdc 2004


tjorven

Rekommendera Poster

känns inte som om Tiger på långa vägar kommer att vara en lika stor uppgradering som Panther från Jaguar eller ännu mindre, Jaguar från Puma

måste bara säga att jag aldrig nånsin varit så nöjd med nåt mac os som med panther. tiger känns inte så viktigt liksom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 138
  • Created
  • Senaste svar

Trist att det inte kom något oväntat nytt utan bara dom där skärmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mycket (o)kvalificerad gissning skulle vara att vi får se iMac G5 på MWE i SF i början på nästa år. Och förmodligen kraftböcker G5 på WWDC 2005.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw så kommer Tiger inte att ha något nytt filsystem, dåligt Apple, Microsoft ligger redan hästlängder före på det området med NTFS och kommer ligga ännu längre fram med kommande WinFS, Spotlight i Tiger baseras enbart på indexering, inte alls innovativt mao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples nya skärmar är snygga, men jag kommer att sakna ADC.

 

Jag saknar dock de nyheter som hade fått mig att lyfta på ögonbrynen, precis som många andra här på forumet.

iPod 4G, G5'or i Powerbook och iMac osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reefer, vad skulle du vilja se i ett nytt filsystem?

Vad behövs för att "komma ikapp"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reefer, vad skulle du vilja se i ett nytt filsystem?

Vad behövs för att "komma ikapp"?

 

Utökade metadata samt samma typ av möjligheter att ställa in rättigheter som I NTFS, nu sa Steve Jobs att Tiger skulle få ACL men med tanke på hur MacOS Ex ser ut så tror jag knappast att det liknar något som NTFS har.

 

Det finns flera saker, men ovan är dom två viktigaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka yrkesgrupper kommer att jobba med en 30" skärm?

 

Ingen vanlig hemmasurfare köper väl en så stor maffig skärm :lol: Om man inte måste impa på grannen förstås...

 

Får se om man kan få Jackpot på Eskilstuna nu på lördag, då blir max av allt (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka yrkesgrupper kommer att jobba med en 30" skärm?

 

Ingen vanlig hemmasurfare köper väl en så stor maffig skärm  :lol:  Om man inte måste impa på grannen förstås...

 

Får se om man kan få Jackpot på Eskilstuna nu på lördag, då blir max av allt  (w00t)  (w00t)

Grafiker?

 

Jag får nog revidera mitt tidigare inlägg ang priserna, åtminstone vad gäller 20":aren, efter att ha kollat runt lite och jämfört med konkurrenterna så är faktiskt 15000 sek ink moms för 20" widescreen skärm med 16ms responstid och 1680x1050 upplösning, aluminiumchassi mm ett ganska bra pris :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle få ont i nacken av att ha en så stor skärm som 20".

30" är helt enormt för stort för mig.

Har 16" nu, och den kan jag inte se hela ytan av utan att röra på huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GuitarFreak

30" är enormt! Större än våran TV! :lol:

En genomsnittlig datoranvändare kan ju aldrig behöva en sådan. Den riktar sig, som ni säger, till arbetsgrupper som behöver mycket skärmyta. De som pysslar med musik, film, bild etcetera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle få ont i nacken av att ha en så stor skärm som 20".

30" är helt enormt för stort för mig.

Har 16" nu, och den kan jag inte se hela ytan av utan att röra på huvudet.

 

Strunt, jag har en 19" och jag ser hela ytan utan att behöva röra på huvudet, du måste sitta i en mycket konstig position i förhållande till din skärm för att inte kunna se en så pass liten yta som 16" utan att röra på huvudet.

 

Stor skärm = bättre

 

Naturligtvis kan man inte ha en 20, 23 eller 30" lika nära som en 17" man får juh faktiskt justera avstånd och position i förhållande till skärmstorleken, ganska självklart tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Jag skulle få ont i nacken av att ha en så stor skärm som 20".

30" är helt enormt för stort för mig.

Har 16" nu, och den kan jag inte se hela ytan av utan att röra på huvudet.

Hej!

 

16" har jag aldrig hört talas om menar du inte 17"?

 

Eller du kanske menar användbar yta!

 

I alla fall 16" borde du kunna se utan att röra på huvudet åtminstonde vid normalt avstånd dvs 40cm+. Visserliggen inte helt i fokus men hela ytan bör du kunna se annars så skulle jag vara orolig för att ha utvecklat tunnelseende!. Då måste man gå till optikern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
30" är enormt! Större än våran TV! :lol:

En genomsnittlig datoranvändare kan ju aldrig behöva en sådan. Den riktar sig, som ni säger, till arbetsgrupper som behöver mycket skärmyta. De som pysslar med musik, film, bild etcetera...

Hej!

 

Visst 30" är stort men tycker i alla fall att Apple tar för mycket betalt för den. Max 25000kr kan anses acceptabelt!.

 

Själv har man en ny Sony 51" RPTV hemma riktigt great så här i EM tider!. Har även kopplat min PC till den för att testa. Ser verkligen onormalt stort ut då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Jag skulle få ont i nacken av att ha en så stor skärm som 20".

30" är helt enormt för stort för mig.

Har 16" nu, och den kan jag inte se hela ytan av utan att röra på huvudet.

 

Strunt, jag har en 19" och jag ser hela ytan utan att behöva röra på huvudet, du måste sitta i en mycket konstig position i förhållande till din skärm för att inte kunna se en så pass liten yta som 16" utan att röra på huvudet.

 

Stor skärm = bättre

 

Naturligtvis kan man inte ha en 20, 23 eller 30" lika nära som en 17" man får juh faktiskt justera avstånd och position i förhållande till skärmstorleken, ganska självklart tycker jag.

Hej!

 

Inte alldtid bättre. Stor skärm är sämre vid spelande då grafikkorten ej klarar att ge lika bra resultat i väldigt höga upplösningar. Likaså filmer ser sämre ut i helskärmsläge då dessa filmer har en väldigt låg upplsöning oftast i förhållande till skärmens. Tom 17" skärmar kan vara för stora att kolla vissa filmklipp i helskärmsläge med njutbarat resultat!. Att se en film med upplösningen 480X480 i helskärm på den här 30" med sin enorma upplösning måste se fruktansvärt ut!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Inte alldtid bättre. Stor skärm är sämre vid spelande då grafikkorten ej klarar att ge lika bra resultat i väldigt höga upplösningar. Likaså filmer ser sämre ut i helskärmsläge då dessa filmer har en väldigt låg upplsöning oftast i förhållande till skärmens. Tom 17" skärmar kan vara för stora att kolla vissa filmklipp i helskärmsläge med njutbarat resultat!. Att se en film med upplösningen 480X480 i helskärm på den här 30" med sin enorma upplösning måste se fruktansvärt ut!.

Joakim, att spel och filmer får sämre kvalitet med ett dåligt grafikkort och stor skärm är väl ganska självklart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöjer mig nog med den "gamla" 17" Cinema Display utifall jag skulle köpa en G5:a och då blir det 1,8 GHz.

Pengarna springer fort iväg när man börjar plussa på tillbehören :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16" har jag aldrig hört talas om menar du inte 17"?

 

Eller du kanske menar användbar yta!

Ja, synlig yta - eftersom vi jämför med LCD-skärmar där man pratar om synlig yta när man pratar tum, så tyckte jag det var bäst.

 

Jag sitter på knappt armlängds avstånd, men har dåligt närseende (något långsynt alltså), så jag har glasögon för att se skarpt och det gör att jag inte bara kan vrida på ögonen.

Nu är det inte mycket jag rör på huvudet - nästippen rör sig väl 1-1.5 cm i sidled...

 

Jag kan inte flytta skärmen längre bak, det har jag inte plats till, och då passar heller inte glasögonen lika bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 16" nu, och den kan jag inte se hela ytan av utan att röra på huvudet.

Missuppfatta inte detta: Har du ett väldigt litet huvud??? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 16" nu, och den kan jag inte se hela ytan av utan att röra på huvudet.

Missuppfatta inte detta: Har du ett väldigt litet huvud??? :lol:

Haha! Ja, det undrar jag också. ;) Själv har jag en 20" iMac, och jag behöver minsann bara titta åt höger eller vänster för att se hela skärmen. Huvudet är stilla, om än med en febril verksamhet inuti.

 

-- Patrik (som kanske då har ett väldigt stort huvud?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-- Patrik (som kanske då har ett väldigt stort huvud?)

Eller väldigt brett mellan ögonen!!! (w00t) :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Core Image och Core Video är ju som en dröm.

Fy fan vilka bra grejer dom gör, Apple. Och fy fan va bra dom är på att presentera det hela. Kanske är i själva verket DirectX fetare.. men dom (micropop) är inte lika sköna på att göra det tillgängligt för alla. Det är verkligen skitbra!

 

Nya sökmotorn verkar ju också knäck alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Core Image och Core Video är ju som en dröm.

Fy fan vilka bra grejer dom gör, Apple. Och fy fan va bra dom är på att presentera det hela. Kanske är i själva verket DirectX fetare.. men dom (micropop) är inte lika sköna på att göra det tillgängligt för alla. Det är verkligen skitbra!

 

Nya sökmotorn verkar ju också knäck alltså.

 

 

Nu vet jag iofs inte vilken definition som du har på "tillgängligt" men 97% av alla datoranvändare skulle åtminstone jag vilja definera som "tillgängligt" ^_^

 

Apple gör bra grejer, javisst, det tycker jag också, annars skulle jag inte sitta med en PowerMac G5, huruvida DirectX är bättre vet jag inte, grafikstandarder är inte mitt område, har dock sett några insatta på eforum.idg.se som menar på att fom DirectX 7 så blev DirectX ganska vettig och fom nuvarande DirectX 9 så är dom ung i jämnhöjd med OpenGL 1.5

 

Sökmotorn blev jag dock inte så impad av, och så ny vet jag inte om den är, bara en utvidgning av nuvarande fast search, som jag uppfattar det åtminstone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mer som omfattas av en sökfunktion i stil med Panthers lilla sökfält och "Selection" eller iTunes sökfunktion, destå bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...