Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

wwdc 2004


tjorven

Rekommendera Poster

KB artiklarna är till för slutanvändare; dom är alltid dom som får reda på nya teknologier sist.

Ivilketfall du kan fortsätta argumentera med det; apple har trots allt "bekräftat" det; vilket var vad svaret handlade om.

 

Tack för att berättar det jag redan vet Anvil, fö är jag betalande ADC medlem, och det fanns ingen developer information om detta från Apples sida, och någon större lust att glo igenom Darwins källkods-dokumentation hade jag inte.

Konstigt... det stod i release note:n som följde panther seed skivorna långt innan produkten vart GM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 138
  • Created
  • Senaste svar
Förövright har jag nu svaret på indexeringen; det var som jag befarade, spotlight indexerar HELA tiden; samt hörde jag att det förnärvarande uppenbarligen är väldigt opålitligt, i addressboken tillexempel så hittar den bara person X i en del sökningar (alltså om man söker på samma namn flera gånger i rad); detta är förhoppningsvis åtgärdat tills Tiger släpps.

Indexeringen var tydligen även märkbar (framförallt iform av konstant hårddisk snatter; men även viss prestanda påverkan).

 

Förövrigt så fick jag indikationer på att Tiger ska vara betydligt snabbare än jaguar (personen jag pratade med hadde ingen panther maskin med likvärdigt hårdvara i närheten förtillfället.); kan också säga att han stängde av spotlight (pga ovannämda anledningar.)

Bra jobbat Apple, det är alltså ännu en funktion som inte har någon praktisk nytta, att Tiger blir snabbare uppvägs då av prestandaförlusten för indexeringen kan man förmoda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt... det stod i release note:n som följde panther seed skivorna långt innan produkten vart GM.

Mycket konstigt Anvil, i sanning ett mysterium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan man tro om man vill...det tar knappast flera mån att skriva en KB artikel, om man räknar från det att Darwin 7 släpptes tills artikeln kom till.

Det tar faktiskt ganska lång tid. Det ska gå genom många instanser. Datainsamling, skrivtillfälle, faktakoll, rättstavning, "sekretesskoll", rättstavning och sånt igen, sen till kb-ansvarig.

Typ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW! It's good to be back!!!

Ja, var har du varit? Det var ett bra tag sedan! :unsure:

Vi har saknat dig! :)

Sorry at denne posten er 100% OT :blush:

 

Hei Andreas,

Har simpelthen ikke blitt tid etter at jeg begynte i ny jobb (har en frilans-jobb i tillegg). Jeg prøver å få tid til en daglig kikk på MW's nyhetssajt men har ikke våget å logge på forumet (for da bruker jeg så mye mer tid enn det jeg har :D ).

 

Skal prøve å forbedre meg ved å besøke dette forumet oftere (samt HMC), men først skal jeg på semester og da blir det lite posting.

 

Men det er godt å vite at mitt fravær har blitt lagt merke til (eller ihvertfall at jeg har vært savnet) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på det sista du skrev om att stänga av det, borde väl vara lika enkelt som att stänga av "indexeringstjänsten" i Win XP, eller hur verkar det? För min egen del är jag inte så där jätteintresserad av spotlight, utan mer av Core Image och Core Video...

 

-- Patrik

Vad då enkelt ?

Det finns ingen "stänga av spotlight" knapp i inställningarna, han gjorde det genom att ta bort indexerings programmen från systemet.

 

Update: Jag antar man kan göra dyl. i XP med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update: Jag antar man kan göra dyl. i XP med.

I Windows XP går du in i tjänstehanteraren, högerklickar på processen och väljer "egenskaper" och klickar på "Stoppa" knappen eller "Inaktivera"

 

Tänk vilka framsteg tekniken har gjort... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövright har jag nu svaret på indexeringen; det var som jag befarade, spotlight indexerar HELA tiden; samt hörde jag att det förnärvarande uppenbarligen är väldigt opålitligt, i addressboken tillexempel så hittar den bara person X i en del sökningar (alltså om man söker på samma namn flera gånger i rad); detta är förhoppningsvis åtgärdat tills Tiger släpps.

Indexeringen var tydligen även märkbar (framförallt iform av konstant hårddisk snatter; men även viss prestanda påverkan).

 

Förövrigt så fick jag indikationer på att Tiger ska vara betydligt snabbare än jaguar (personen jag pratade med hadde ingen panther maskin med likvärdigt hårdvara i närheten förtillfället.); kan också säga att han stängde av spotlight (pga ovannämda anledningar.)

 

Bra jobbat Apple, det är alltså ännu en funktion som inte har någon praktisk nytta, att Tiger blir snabbare uppvägs då av prestandaförlusten för indexeringen kan man förmoda?

Inte har någon praktisk funktion? :blink: Det är väl snarare så att det är en mycket praktisk funktion, men att den gör avkall på prestanda (om det är märkbart vet vi inte förrän den slutgiltiga versionen släpps). Om man, som jag, inte känner att man har jättebehovet av sökningen (har relativt många filer, men en satans bra ordning) borde man kunna stänga av den, tycker jag.

 

Mycket kan hända innan 2005-släppet.

 

-- Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte har någon praktisk funktion?  :blink: Det är väl snarare så att det är en mycket praktisk funktion, men att den gör avkall på prestanda (om det är märkbart vet vi inte förrän den slutgiltiga versionen släpps). Om man, som jag, inte känner att man har jättebehovet av sökningen (har relativt många filer, men en satans bra ordning) borde man kunna stänga av den, tycker jag.

 

Mycket kan hända innan 2005-släppet.

 

-- Patrik

 

Ja mycket kan hända, med tanke på releasen första halvåret nästa år borde det här vara beta 1 eller tom alpha så det lär återstå en del arbet innan Tiger är färdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Steve kan vara glad för att inte detta hände som drabbade Bill Gates i live-sändning...

Inget nytt precis, men kul...

Windows 98 kraschar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steve kan vara glad för att inte detta hände som drabbade Bill Gates i live-sändning...

Inget nytt precis, men kul...

Windows 98 kraschar

De Facto hände det faktiskt Steve Jobs när dom skulle visa MacOS X första gången. datorn bara hängde sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De Facto hände det faktiskt Steve Jobs när dom skulle visa MacOS X första gången. datorn bara hängde sig.

Ja, fast hur många känner till det? av någon anledning är det bara roligt när det händer Bill Gates.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De Facto hände det faktiskt Steve Jobs när dom skulle visa MacOS X första gången. datorn bara hängde sig.

Ja, fast hur många känner till det? av någon anledning är det bara roligt när det händer Bill Gates.

Kanske för att OS X var beta men Win 98 var final release?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...