Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone utomlands.


Landberg
 Share

Rekommendera Poster

Undrar, vaför säger dom typ alltid på presentationer att mobilen kommer kosta max 199 dollar men hammnar på ca 600 dollar här?

 

199 Dollar är ju med ett abonnemang på 2 år hos AT&T med XX Dollar i månadskostnad. Sedan är ju alla priser du ser på presentationen innan skatt (som de inte kan skriva ut då det är olika i olika delstater.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena

tänkte kolla lite om någon minns hur det var när dom släppte 3g respektive 3gs om det var tvång på ett abb eller om man kunde köpa den för ett fast pris ( fortfarande låst till AT&T för att sen låsa upp).

 

Har dom tagit bort det helt tror ni så man kan köpa den direkt i USA för att ta hem?

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut med Iphone 4 var kommer den ut först, bortsett från USA. Vilka för- och nackdelar finns det med att köpa Iphone 4 från USA och/eller Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man köper en iphone 4 i tex usa, har då telia microsim tillgängligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips till er som köper iphone 4 i usa, ta telefonen i handbagaget å kartongen i väskan alt, posta kartongen tom till sverige.

Eller be nån skicka den som en gåva eller flyttgods.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej alla

jag hörde av en kollege att man kan köpa iphone 4 olåst från England,kan det stämma?okej ifall det hur går det till och var eller vilken site kan man kolla på och boka hem tacksam för ett snabb svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej alla

jag hörde av en kollege att man kan köpa iphone 4 olåst från England,kan det stämma?okej ifall det hur går det till och var eller vilken site kan man kolla på och boka hem tacksam för ett snabb svar

 

Du bokar direkt i Apple Store. (store.apple.com/uk) men du kan inte beställa till Sverige utan du måste ha en adress i England

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej alla

jag hörde av en kollege att man kan köpa iphone 4 olåst från England,kan det stämma?okej ifall det hur går det till och var eller vilken site kan man kolla på och boka hem tacksam för ett snabb svar

 

Ja man kan köpa den sim-free i UK. Ska dit 1 juli så hoppas det fins enheter kvar då=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bokar direkt i Apple Store. (store.apple.com/uk) men du kan inte beställa till Sverige utan du måste ha en adress i England

 

 

 

 

kan man då köpa den olåst och vet du hur mycket kommer och kosta i svensk kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ca 7000 för 32 gig. Beställde den igår och den ska levereras 24/6.  :armskeptisk:

 

@Loshi: Om du ska få tag i någon då så kanske det är säkrast att reservera?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ca 7000 för 32 gig. Beställde den igår och den ska levereras 24/6. :armskeptisk:

 

@Loshi: Om du ska få tag i någon då så kanske det är säkrast att reservera?

 

 

 

 

kan du snälla tipsa var kan man köpa den ifrån jag känner inte någon som bor i england,hur går det till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min syster bor i London, och jag är enormt sugen på att beställa en iPhone 4. Men hur blir det med språket? Kommer jag kunna välja det svenska språket i menyerna trots att den är köpt i England?

tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min syster bor i London, och jag är enormt sugen på att beställa en iPhone 4. Men hur blir det med språket? Kommer jag kunna välja det svenska språket i menyerna trots att den är köpt i England?

tacksam för svar!

 

du kommer och kunna göra det eftersom det e språkpaket som gäller för alla oavsett va man bor nånstans ,, så svenska finns med och det bara at byta språk under inställningar,,hoppas någon rättar till om jag har fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De länder som jag vet är att det går att köpa en 3GS olåst i är i Belgien, Italien, Grekland. Och även i Norge ska det gå i om dom inte har ändrat så man inte längre kan säga upp abonnemanget direkt i butik.

 

Säg till om jag har fel någonstans :)

 

Man kan köpa upplåst i Hong Kong oxå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott folk...nu är det dax att ni läser vad det står :)

 

http://store.apple.com/uk/browse/home/shop_iphone/family/iphone?mco=OTY2ODA2OQ

 

It works internationally.

Because this iPhone is SIM-free, you can purchase a micro-SIM or SIM card and service from a local carrier at your destination. Or check with your home carrier regarding international roaming charges. (Så JA, dom är UPPLÅSTA)

 

Jag köpte en 16GB iPad 3G o kursen var 11.74...alltså kostar en iPhone 4 16GB 5858:- o en 32GB 7032:-

 

Man måste ha en address i England (släkt, vänner osv), sen är det bara flyga över o plocka upp den alt posta till Sverige...enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre-order datum i England nu 14 juli. Jag lyckades beställa när den var 2 juli.

 

Det ser ut att leveranser till Sverige lär dröja till jul... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är även jag väldigt sugen på en iPhone 4 och att beställa från England verkar ju nästan för bra för att vara sant. Finns det någon nackdel med detta? Jag kommer alltså kunna använda telefonen med mitt tele2 kompis som jag har idag om jag bara ordnar ett microsim?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är även jag väldigt sugen på en iPhone 4 och att beställa från England verkar ju nästan för bra för att vara sant. Finns det någon nackdel med detta? Jag kommer alltså kunna använda telefonen med mitt tele2 kompis som jag har idag om jag bara ordnar ett microsim?

 

Nackdelen.. ja det skulle ju vara som Apple delete:ar ordern och du blir snuvad på din julafton och får vänta som alla andra tråkiga svenskar.

Och då att du får skicka din telefon till Apple UK om den går sönder, för garantin är nationell, vad jag har förstått.

 

Kan inte komma på så mycket mer.

 

Positiva är dock lite lättare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer man kunna köpa upplåsta iPhones bara i Apples online store i England eller tror ni att man även kommer att kunna göra det i dom fysiska apple butikerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre-order datum i England nu 14 juli. Jag lyckades beställa när den var 2 juli.

 

Det ser ut att leveranser till Sverige lär dröja till jul... ;-)

 

 

 

 

känns som att din order också blir framflyttad, antar att dem sköt fram leveransdatumet därför att dem inte har möjlighet att skicka till alla dem som hade beställt i tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som att din order också blir framflyttad, antar att dem sköt fram leveransdatumet därför att dem inte har möjlighet att skicka till alla dem som hade beställt i tid.

 

Det står fortfarande 2 juli på min order.

 

Jag tro att de ha olika batch som kommer med 1-2 veckors mellanrum. Så nu är de troligtvis på batch nummer 3 i UK.

Redigerad av westsidee
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan du snälla tipsa var kan man köpa den ifrån jag känner inte någon som bor i england,hur går det till

 

 

Skaffa deg en adress hos Borderlinx,du får två adresser en i Usa och en i England.Så gjorde jag när jag köpte telefon i från Usa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är även jag väldigt sugen på en iPhone 4 och att beställa från England verkar ju nästan för bra för att vara sant. Finns det någon nackdel med detta? Jag kommer alltså kunna använda telefonen med mitt tele2 kompis som jag har idag om jag bara ordnar ett microsim?

 

 

Du kommer nog och få betala Tull,när jag köpte min telefon fick jag en räkning på ca 1000 kr lite senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vare sig tull eller moms tillkommer vid köp från UK - de är med i EU de åxå :D

 

Alternativa länder med upplåsta telefoner; Belgien och Italien över disk. Åsså Frankrike, men där krävs en fransk adress och att man väntar sex månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...