Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone utomlands.


Landberg
 Share

Rekommendera Poster

Så vart än i världen jag köper en iphone så finns det svenska på menyerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan köpa en iPhone olåst och utan abonnemang i Danmark för 4188 ( det vill säga 5735 svenska kronor)

http://shop.cbb.dk/templates/Privat/EULA/s...landingpage.htm

Företaget är stort i Danmark, de har bland annat köpt upp tele2...... så man ska nog kunna lita på dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan köpa en iPhone olåst och utan abonnemang i Danmark för 4188 ( det vill säga 5735 svenska kronor)

http://shop.cbb.dk/templates/Privat/EULA/s...landingpage.htm

Företaget är stort i Danmark, de har bland annat köpt upp tele2...... så man ska nog kunna lita på dem

vad är då detta:

4.188 kr.

Uden binding eller abonnement

Det får du:

iPhone uden binding

1GB forbrug i 6 mdr.

Vores faste lave minutpriser

 

Du skal være kunde

-ellers kan vi ikke give dig CBB Mobil Data. Bliv kunde først

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej!

 

Jag ska till Milano, Italien nu i mitten av februari och se en fotbollsmatch. Jag tänkte då samtidigt passa på och köpa en OLÅST iPhone 3GS.

 

Jag har verkligen letat i alla forum och sökt ihjäl mig på Google.se men allting verkar vara så himla komplicerat, Det jag undrar över är, kan man köpa en olåst iphone 3gs i milano, italien? Ifall man kan, Vart isf? och hur mycket kostar den?

 

Hälsningar

Acqua

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag ska till Milano, Italien nu i mitten av februari och se en fotbollsmatch. Jag tänkte då samtidigt passa på och köpa en OLÅST iPhone 3GS.

 

Jag har verkligen letat i alla forum och sökt ihjäl mig på Google.se men allting verkar vara så himla komplicerat, Det jag undrar över är, kan man köpa en olåst iphone 3gs i milano, italien? Ifall man kan, Vart isf? och hur mycket kostar den?

 

Hälsningar

Acqua

Vet inte hur gammal infon är här, men det är någonstans att börja iaf: https://forum.macworld.se/index.php?s=&...t&p=1082318

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Hur funkar det med garanti när man köper t.e.x i new york eller var som helst? och hur länge är den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iPhone köpt i USA har endast garanti i USA, så tar du hem den till Sverige och den går sönder får du snällt skicka den till Apple i USA. Det spelar ingen roll om du har köpt AppleCare till den. Garantin gäller endast i det land som du har köpt den i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska till Milano, Italien nu i mitten av februari och se en fotbollsmatch. Jag tänkte då samtidigt passa på och köpa en OLÅST iPhone 3GS.

 

Jag har precis köpt en iPhone i ROM och knallade in på VODAFONE på flygplatsen och spenderade €719.

De aktiverade telefonen åt mig i butiken med mitt svenska SIM och var mycket hjälpsamma.

 

Dyrt men det fungerar fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Som svar för alla som funderar på att köpa en iPhone i USA så ser det just nu mörkt ut då det inte går att köpa dem utan abonnemang.

det gå att köpa dom utan! ja köpte en iphone 3gs 16 gig i florida i januari utan! visst man måste jailbreaka den och allt det men det fungerar,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej har hittat en sida som säljer iphone 3gs 32gb för 349euro upplåst.http://www.sprint-shop.net/categories.php?category=iPhone undrar om nån har köpt från den sidan och om de är att lita på? ser riktigt seriöst ut iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej har hittat en sida som säljer iphone 3gs 32gb för 349euro upplåst. http://www.sprint-shop.net/categories.php?category=iPhone undrar om nån har köpt från den sidan och om de är att lita på? ser riktigt seriöst ut iaf.

I runda tal halva priset är för bra för att vara sant. Och då är det förmodligen inte sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok... förstår om det kan vara nån tusenlapp billigare utomlands, men är det inte bara att köpa hos 3 och låsa upp direkt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det gå att köpa dom utan! ja köpte en iphone 3gs 16 gig i florida i januari utan! visst man måste jailbreaka den och allt det men det fungerar,

 

min kusin ska till Miami nu nästa vecka, jag och mamma tänkte be henne köpa iphones till oss. I apple.com står det att de kostar 99$ för en iPhone 3g. Hur billigt köpte du din 3gs? Var man tvungen att köpa den med abonnemang som han andra snubben sa? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min kusin ska till Miami nu nästa vecka, jag och mamma tänkte be henne köpa iphones till oss. I apple.com står det att de kostar 99$ för en iPhone 3g. Hur billigt köpte du din 3gs? Var man tvungen att köpa den med abonnemang som han andra snubben sa? :S

$99 är "handpenningen" i avbetalningsköpet/24(?) månadersabonnemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PÅ samma ställe som du såg USD 99 kunde du även läsa detta:

 

 

Requires new two-year AT&T wireless service contract, sold separately to qualified customers; credit check required; must be 18 or older. Existing AT&T customers who want to upgrade from another phone or replace an iPhone 3G should check with AT&T or use www.apple.com/iphone/buy to find out if they are eligible for early upgrade pricing: $299 (8GB), $399 (16GB), or $499 (32GB) with a new two-year contract. For those who are not eligible for an early upgrade or who wish to buy iPhone as a gift, the prices are $499 (8GB), $599 (16GB), or $699 (32GB). In CA, MA, and RI, sales tax is collected on the unbundled price of iPhone. Service may not be available in all areas or at the signal strength, rates, speeds, or bandwidth as demonstrated. Wi-Fi Internet access required for some features; broadband recommended; fees may apply. Some applications, features, and services are not available in all areas. Visit www.wireless.att.com to check AT&T network coverage in your area. iPhone is configured to work only with wireless service provided by AT&T. Warranty information available at www.apple.com/legal/warranty/iphone. When available, transferring your mobile number to a different service provider will terminate your service with your existing provider; termination fees and other charges may apply. Some features may require added fees. Contact your service provider for more details. Use constitutes acceptance of Apple’s software license agreement and third-party terms located in the iPhone box. Unauthorized modification of your iPhone software violates the software license agreement. Inability to use an iPhone due to unauthorized modifications is not covered under your warranty.

Redigerad av Leo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen tillkommer Sales Tax (ung Moms) på priset.

I Florida är Sales Taxen: 6%

Och köper man den utan kontrakt är priset upp till USD 699.

 

Dvs pris i butik i Florida: ca USD 741.

När du tar inte den i Sverige har du att välja på att smuggla = Dyrt och beslagtagen iPhone om du åker dit. det är mkt lätt att se VAR telefonen är köpt, de har alla unika nummer, eller så betalar du svensk moms, 25%, på hela beloppet.

 

Lagligt = USD 926.

 

 

Dollarn köper du billigast på Forex, och USD 926 kostar i dag: SEK 7073, om den är låst till AT&T.

 

Hos Tre köper du samma nalle i Sverige för 7395;. och låser upp den omgående för 300:-(?) och har garanti på hemmaplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Är det någon som har koll på hur det är i Hong Kong? Ska åka på en lite tripp till Kina och avslutar i HK.

Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
JudgeDredd

Hejhej!

 

Ska troligtvis till japan i höst och vill så klart skaffa mig iphone HD aka:iphone 4g

har någon koll om jag kan köpa en olåst sådan där?

 

Hälsningar

 

/JD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scuderia-F1

Hejhej!

 

Ska troligtvis till japan i höst och vill så klart skaffa mig iphone HD aka:iphone 4g

har någon koll om jag kan köpa en olåst sådan där?

 

Hälsningar

 

/JD

 

Nej, men om du mellanlandar i Hongkong så kan du köpa en där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JudgeDredd

Tack för svaret, då ska jag definitivt mellanlanda i HongKong!

Nej, men om du mellanlandar i Hongkong så kan du köpa en där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur det ser ut i england och frankrike? Går det att köpa en iphone utan kontrakt där nuförtiden? Googlade runt men hittade bara riktigt gammal info. Skulle gärna köpa med mig en hem när jag åker i mitten av Juli om den nya versionen finns ute då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar, vaför säger dom typ alltid på presentationer att mobilen kommer kosta max 199 dollar men hammnar på ca 600 dollar här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...