Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone utomlands.


Landberg
 Share

Rekommendera Poster

iPhoneReservdelar.se

Köp hellre i Canada utan avtal och upplåst, Om du köper i USA så är du beroende av jailbreak samt ultrasn0w i all evighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Köp en upplåst om du har möjlighet, det är verkligen värt det. Även värt det om det blir längre leverans, längre transport eller högre porto.

 

Och ja, varje gång en uppdatering kommer måste du låsa upp den på nytt. Onekligen brukar det inte ta så överdrivet lång tid dock, se här http://macworld.idg.se/2.1038/1.338620/jailbreak-i-ios-41-redan-mojligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Köp en upplåst om du har möjlighet, det är verkligen värt det. Även värt det om det blir längre leverans, längre transport eller högre porto.

 

Någon som vet vad dem ligger på i Canada? Ungefär samma pris eller mer som sverige?

 

Vad menar du med, " Även värt det om det blir längre leverans, längre transport eller högre porto." :)

 

Ska faktiskt till Canada i oktober så kanske är bättre och ta den där då om den är olåst, då finns det ju inget som egenltigen talar för att man inte ska göra det?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

http://store.apple.com/ca/browse/home/shop_iphone?mco=OTY2ODQyMQ

sen går du in på forex.se och ser vad det kostar i svenska kronor (tänk på att canada $ och USA $ är inte samma)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://store.apple.c...?mco=OTY2ODQyMQ

sen går du in på forex.se och ser vad det kostar i svenska kronor (tänk på att canada $ och USA $ är inte samma)

 

 

Tackar tackar.

 

Om jag köper den i Canada är det väl lite problem med garanti och så om skärmen skulle gå sönder, eller hur fungerar det då? Om man köper till AppleCare Protection Plan då funkar det i sverige också och bara ta kontakt därifrån med Svenska apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar tackar.

 

Om jag köper den i Canada är det väl lite problem med garanti och så om skärmen skulle gå sönder, eller hur fungerar det då? Om man köper till AppleCare Protection Plan då funkar det i sverige också och bara ta kontakt därifrån med Svenska apple?

https://forum.macworld.se/topic/122210-apple-har-numera-vaerldsgaranti-paa-iphone-4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej,

 

Vet någon om iphone 4 går att köpa på Heathrow? Jag ska nämligen mellanlanda där i några timmar, och skulle gärna lägga vantarna på en! Har testat att kolla på Dixon som säljer elektronik och liknande, men deras sida uppdateras just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från och med igår (30.9) är det även möjligt att köpa olåsta iPhone 4 i Finland vid Elisa butiker. Priset är 589€ (ca 5400 SEK) för 16Gb modellen och 689€ (6400 SEK) för 32Gb modellen. Garantin fungerar dessutom via Apple och är i kraft inom hela EU.

 

http://www.elisa.fi/iphone/

(Lycka till med Google translate... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man kan räkna med att Apple UK håller sitt leveransdatum?

Har beställt en iPhone 4 32GB med en angedd leveranstid på 3 veckor, vilket i mitt fall betyder att de ska skickas 7 Oktober.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare, jag har via kontaketer fått möjligheten att köpa en iPhone 4 ifrån Singapore(olåst) och jag undrar då om någon kunning vet om den går att använda här i Sverige utan några problem med 3G nät eller andra funktioner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare, jag har via kontaketer fått möjligheten att köpa en iPhone 4 ifrån Singapore(olåst) och jag undrar då om någon kunning vet om den går att använda här i Sverige utan några problem med 3G nät eller andra funktioner?

 

Det ska inte vara några problem med att köpa en iPhone från något annat land. Det som man brukar få problem med är att om dom är låsta. Men om de är olåsta så ska det inte vara några problem med att använda dem i andra länder med.

 

Dock så har jag aldrig hört någon som har köpt dem från just Kina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEj,

Har en polare i san francisco, bad henne fråga priset på en olåst iphon4, 800 us kostar den.

jag är nybörjare i iphone världen. kommer den funka som om en hemma köpt eftersom den är olåst? Vad behöver jag tänka på? vilka problem kan dyka upp för in importerat iphon4?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

HEj,

Har en polare i san francisco, bad henne fråga priset på en olåst iphon4, 800 us kostar den.

jag är nybörjare i iphone världen. kommer den funka som om en hemma köpt eftersom den är olåst? Vad behöver jag tänka på? vilka problem kan dyka upp för in importerat iphon4?

 

 

Finns inga "unlocked to all carriers" iPhone i USA däremot "no contract"

Be din vän fråga i affären om det går att använda T-mobile i den så får du höra svaret :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga "unlocked to all carriers" iPhone i USA däremot "no contract"

Be din vän fråga i affären om det går att använda T-mobile i den så får du höra svaret :)

 

haha tack tack för både svaren ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man kan räkna med att Apple UK håller sitt leveransdatum?

Har beställt en iPhone 4 32GB med en angedd leveranstid på 3 veckor, vilket i mitt fall betyder att de ska skickas 7 Oktober.

 

Får väl svara på mitt eget inlägg, telefonen skickades iväg idag som angivet.

Då får vi se hur lång tid det tar för Borderlinx att skeppa den vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hej.

 

Ska till Canda nasta helg och funderar pa att kopa en Iphone 4 dar olast. Nagot jag borde fundera pa innen jag koper den som tull, garantier (tankte dock kopa till applecare protection prg) etc? Finns det nagon anledning till att inte kopa den i Canda eller utomlands overhuvudtaget?

 

Tack tack

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tull vill du inte betala då blir det nästan lika dyrt som att köpa den i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Min iphone 3gs som köptes i kina förra året gick sönder och lämnades här i sverige med kinesiskt kvitto. Lite orolig att jag skulle få en ny låst men inga problems. Fick ny likadan. Den är ju köpt olåst sa de.....Allt framgår av serienummer. Lite imponerad.Global produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Min iphone 3gs som köptes i kina förra året gick sönder och lämnades här i sverige med kinesiskt kvitto. Lite orolig att jag skulle få en ny låst men inga problems. Fick ny likadan. Den är ju köpt olåst sa de.....Allt framgår av serienummer. Lite imponerad.Global produkt.

 

Om du köpte en kinesisk 3gs så hadde den inte wifi.

Du måste ha köpt en utlänsk (troligtvis UK) telefon i Kina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KristerBlomberg

200 spänn skulle jag nog kunnat tänka lägga på en iPhone 64 :borstatanderna:

 

http://www.nyteknik....icle2496623.ece

 

 

 

När du har hållit den i din hand och provat så är du inte lika sugen längre.

Journalisten valde av någon märklig anledning den positiva vinkeln.

 

Jag har mycket svårt att tro att någon kommer att känna sig nöjd med dessa kopior. (det finns flera varianter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ju i Peking förra veckan och höll en kopia i handen, kan säga att jag inte velat betala hundra spänn för den ens en gång.

Skräp var det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

det är så att jag är intresserad att köpa en iphone 4 från Kanada, vart inne i apple canada sidan och kollade att en 16gb låg på 659 CAD ( cirka 4500kr)

Jag har en kusin i Kanada och undrar nu om ja kan be honom köpa en åt mig, kan han bara gå in i en apple butik och köpa den utan abonnemang avtal o liknade och sedan skicka den till mig här i Sverige? moms o tull måste man då betala då kanada inte ingår i EU , men va ligger skatten o momsen på ungefär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...