Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone utomlands.


Landberg
 Share

Rekommendera Poster

Någon som vet hur man köper den Italien?

Måste den förbeställas?

Jag hittar ingen info om det på webben.

 

Kompis åker dit 1/8 och jag vill ha med en upplåst

iPhone med till USA när jag flyttar.

Det finns en tråd om det för 3Gs (tror jag det var). Kanske kan finnas någon info som är relevant. Har för mig att det inte stod Italien i rubriken, utan någon stad... :fundersam:

 

Edit: Hittade följande

Jag köpte mig en iPhone i Venedig idag

iPhone från Italien

(Har inte läst igenom, så vet inte om det finns något matnyttigt eller om det bara är gammal info.)

Redigerad av Justitia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en tråd om det för 3Gs (tror jag det var). Kanske kan finnas någon info som är relevant. Har för mig att det inte stod Italien i rubriken, utan någon stad... :fundersam:

 

Edit: Hittade följande

Jag köpte mig en iPhone i Venedig idag

iPhone från Italien

(Har inte läst igenom, så vet inte om det finns något matnyttigt eller om det bara är gammal info.)

Förfarandet kan ha ändrats med lanseringen av 4:an.

Hoppas på någon som har uppdaterad info: :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förfarandet kan ha ändrats med lanseringen av 4:an.

Hoppas på någon som har uppdaterad info: :)

Jo, det kan det absolut. Tänkte bara att minsta strå kan hjälpa nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och fortfarande ingen som vet något om Ungern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet om det går att få tag på iPhone 4 i Frankrike, olåst och redo att användas med svensk operatör?

Jag ska nämligen till Nice snart - finns det där tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att köpa iphone 4 i USA utan att signa ett kontrakt? Alltså köpa den dirr i butik kontant? Isf hur mycket kostar det? Är det värt det? Finns de i lager?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att köpa iphone 4 i USA utan att signa ett kontrakt? Alltså köpa den dirr i butik kontant? Isf hur mycket kostar det? Är det värt det? Finns de i lager?

 

Nej, det går inte. Däremot i Kanada, där den kan köpas förvånansvärt billigt. Där kostar 16GB-varianten 659 kanadensiska dollar (motsv. ungefär 4600 kr) + skatt (hur mycket beror på vilken provins du handlar i). I dagsläget är det visserligen svårt att få tag på en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

OBS!!

Apple har ändrat sin aktiverings process, om du byter kort du aktiverade telefonen med så går telefonen tillbaka till anslut till itunes för att aktivera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en iPhone 4 från Norge precis. All information jag hittar, fräsmt på Apples egna hemsida, är att vilken operatör som helst i vilket land som helst ska gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS!!

Apple har ändrat sin aktiverings process, om du byter kort du aktiverade telefonen med så går telefonen tillbaka till anslut till itunes för att aktivera.

 

Kan du förtydliga detta? Menar du att om man är utomlands och köper ett kontantkort så måste man ha med datorn för att synka om? Jobbigt för mig som synkar med en stationär Mac...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har en liten fråga till folket här ute i forumet, jag har fått en iphone 4 som present från USA, men mobilen är låst till AT&T och jag vill låsa upp den är min enda chans att jailbreaka den eller finns det något annat jag kan göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver köpa ca 15 iPhone 4 åt företaget. Enbart hos Tre (3) kan man låsta upp en kontantkorts-telefon från start men de har slutat sälja iPhone 4 med kontantkort - plus att det är 4-6 veckors väntetid.

 

Jag har sett att Norge och 16 GB för drygt 5600 SEK och Danmark har 16 GB för ca 5900 - båda i upplåst tillstånd från apple.no/apple.dk. Att beställa från Danmark är fördelaktigt då de är inom EU (därav slipper tull, moms, etc).

 

Hur gör jag enklast om jag vill beställa från Danmark? Finns det något bra ompaketerings-företag eller liknande (har använt sådana tjänster i USA som fungerat super) som man kan använda som adress som sedan skickar vidare paketet till mig i Sverige?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Kan du förtydliga detta? Menar du att om man är utomlands och köper ett kontantkort så måste man ha med datorn för att synka om? Jobbigt för mig som synkar med en stationär Mac...

För att förtydliga..

Detta gäller en låst iPhone som låsts upp med jb och Ultrasn0w eller motsvarande.

Om du t.ex har en iPhone från USA låst till AT&T och låser upp den med Ultrasn0w så går den tillbaka till Anslut till iTunes för att aktivera om du byter kort du har aktiverat den med.

Det finns sätt att kringå detta genom att installera Activation FIX från Cydia.

Vi skickar en guide om hur man går till vägar för att aktivera när man köper DITS Phonebook Card ( Aktiverings kort ) från oss.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Hej!

 

Jag har en liten fråga till folket här ute i forumet, jag har fått en iphone 4 som present från USA, men mobilen är låst till AT&T och jag vill låsa upp den är min enda chans att jailbreaka den eller finns det något annat jag kan göra?

 

 

 

Du måste jb den.

Förutsättningarna är att du antingen har AT&T kort för att aktivera den eller att du köper DITS Phonebook Card ( Aktiverings kort ) för iPhone

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Med tanke på betalnings sätt så är det tveksamt att du får en telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KristerBlomberg

Frågan har ställts tidigare, men jag har inte sett något svar:

 

Är det någon som har koll på om man måste föreställa iPhone 4 i Hongkong, eller om butikerna har den på hyllan?

 

Tack!

nerd.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testar även här eftersom jag inte får svar i en annan tråd där jag ställde frågan.

 

Jag har en Iphone 4 från USA, jailbreakad. Kör tele2. Allt funkar fint (ringa, sms, wifi osv) förutom att jag inte kan aktivera mitt mobilsurfabonnemang då hela menyn där man ställer in APN adress osv saknas. Någon som vet hur jag löser detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Sitter i USA nu och funderar på att köpa en iphone 4. Det finns möjlighet att köpa den utan ett abbonomang men att man ändå är låst till AT&T så den måste låsas upp för att kunna användas i sverige vilket den i så fall skall. Någon som har erfarnehet av detta? Fungerar garantier? Några problem med telefonen efter att man låst upp den? Hur ställer sig apple mot att man låser upp den? Allt fungerar som det ska med mobilsurf etc? Efter en operativuppdatering på telefonen måste man låsa upp den på nytt då igen?

 

Frågorna är många men tyvärr sitter inte jag på svaren, gör du det får du gärna skriva en rad eller två.

 

Tack på förhand

David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Sitter i USA nu och funderar på att köpa en iphone 4. Det finns möjlighet att köpa den utan ett abbonomang men att man ändå är låst till AT&T så den måste låsas upp för att kunna användas i sverige vilket den i så fall skall. Någon som har erfarnehet av detta? Fungerar garantier? Några problem med telefonen efter att man låst upp den? Hur ställer sig apple mot att man låser upp den? Allt fungerar som det ska med mobilsurf etc? Efter en operativuppdatering på telefonen måste man låsa upp den på nytt då igen?

 

Frågorna är många men tyvärr sitter inte jag på svaren, gör du det får du gärna skriva en rad eller två.

 

Tack på förhand

David

 

Hej!

 

Om den är låst och du vill låsa upp den så krävs det först att du jailbreakar den. Apple har sagt att du förlorar garantin om de kan påvisa att du faktiskt jailbreakat den. Det kan de i regel inte i annat fall än att telefonen dör och du inte kan återställa den, samt att de som reparerar den lyckas fixa den så att den går att starta upp och konstateras vara jailbreakad. Apple ställer sig negativ till jailbreak och har sagt i olika uttalanden att de vill försöka förhindra det samt göra det olagligt.

 

Om du väl lyckas låsa upp den så kommer allting fungera men jag kan tänka mig att du kan få begränsad support på telefonen om du behöver medge att den är köpt hos annan operatör eller är upplåst. Samtidigt tror jag inte det behövs då du får bättre svar här än via någon telefonsupport.

 

Vad har du för pris på den i USA? Tycker det känns onödigt och bökigt. Och när du väl haft den ett år och vill låsa upp den måste du ju kontakta AT&T i USA. Eftersom jag också värderar olåst telefon så köpte jag min i Norge. Det enda jag behövde göra då var att stoppa in mitt SIM-kort. Överväg att beställa från Storbritannien, Norge, Danmark eller Frankrike som säljer operatörsolåsta telefoner direkt.

 

Tilläggas bör även att det i regel alltid blir "problem" vid varje ny mjukvara eftersom det då behöver utvecklas en ny version av jailbreak som kan låsa upp aktuell mjukvara. Idag släpptes ju iOS 4.1, vet inte om det är jailbreakat redan.

 

Sammanfattningsvis så är det alltid lite bökigt att trixa fram och åter även om själva processen i sig är enkel och går fort. Och nej, jag är inte anti-jb, körde själv jailbreakat i över ett år. Är dock skönt att slippa och jag är helnöjd med mina som det är nu. Dessutom får man ju en anledning att betala för apps och stödja utvecklar, yay!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köpa iphone från norge men undrar om man behöver ett norskt Visa kort för att kunna beställa?

 

Nix!

 

Köpte min iPhone 4 från Norge med mitt svenska Applekonto och mitt svenska VISA-kort. Det enda jag gjorde var att byta ut leveransadressen till en polare som skickade vidare den, gick som smort! Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett långt fint genomarbetat svar!

 

Vad har du för pris på den i USA? Tycker det känns onödigt och bökigt. Och när du väl haft den ett år och vill låsa upp den måste du ju kontakta AT&T i USA. Eftersom jag också värderar olåst telefon så köpte jag min i Norge. Det enda jag behövde göra då var att stoppa in mitt SIM-kort. Överväg att beställa från Storbritannien, Norge, Danmark eller Frankrike som säljer operatörsolåsta telefoner direkt.

 

tror den ligger på ca 450 $ så runt 3500:- (den billigaste). Så den är rejällt mycket billigare i USA och om jag då kan låsa upp den utan problem så vore det ju en hyffsat bra deal.

 

Tilläggas bör även att det i regel alltid blir "problem" vid varje ny mjukvara eftersom det då behöver utvecklas en ny version av jailbreak som kan låsa upp aktuell mjukvara. Idag släpptes ju iOS 4.1, vet inte om det är jailbreakat redan.

 

Så ag måste jailbreaka den efter var mjukvaruuppdatering?!

 

Sammanfattningsvis så är det alltid lite bökigt att trixa fram och åter även om själva processen i sig är enkel och går fort. Och nej, jag är inte anti-jb, körde själv jailbreakat i över ett år. Är dock skönt att slippa och jag är helnöjd med mina som det är nu. Dessutom får man ju en anledning att betala för apps och stödja utvecklar, yay!

 

Vad skulle du göra och rekomendera, köpa i USA och låsa upp eller köpa den i sverige?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...