Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone utomlands.


Landberg
 Share

Rekommendera Poster

Köpte en Space Gray 5S 64GB från ebay.co.uk igår :wub:

Hur mycket betalade du? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket betalade du? :huh:

10'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min i HongKong.

Modell A1530.

 

Funkar kalas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har väl 6 månaders garanti, konsumentköplagen ger dig 3-års reklamationsrätt. Jag kommer köpa telefonen i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Question:

 

Jag använder en iPhone 5c som är köpt här i Kina och jag undrar om den kommer att fungera om jag flyttar till Sverige. Modellnumret är A1526. Det står på Apple's hemsida, angående denna modell att den är kompatibel med följande: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850、900、1900、2100 MHz);GSM/EDGE (850、900、1800、1900 MHz)
Den är "SIM unlocked"
Det är en WCDMA-modell som i Kina endast fungerar med China Unicom, för de är ensamma om att använda WCDMA.
Jag är vilsen...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Ska funka fin fint här, den stora skillnaden är avsaknad av 4g.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Apple har väl 6 månaders garanti, konsumentköplagen ger dig 3-års reklamationsrätt. Jag kommer köpa telefonen i Sverige.

 

Det där är intressant. Jag trodde Apple gav 12 mån garanti men vad händer egentligen med konsumentköpslagen som säger 3 år. Har någon försökt och reklamera en iphone som varit över 1 år gammal och packat ihop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det där är intressant. Jag trodde Apple gav 12 mån garanti men vad händer egentligen med konsumentköpslagen som säger 3 år. Har någon försökt och reklamera en iphone som varit över 1 år gammal och packat ihop?

Lagen säger minst 6 månaders garanti. De flesta företag väljer att ha längre, vanligen 12 månader.

 

Sedan tillkommer lagens reklamationsrätt upp till tre år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
rajjejosefsson

Hej, skulle bara se här lite, kommer det gå lika bra att handla iphone 6 från usa som den svenska varianten, tänker på 4g osv. eller är det något mer jag missar nu?

 

http://www.apple.com/iphone/LTE/

 

 

Model Number2 LTE Band Support3 Country Supported LTE Networks iPhone 6
Model A1549 (GSM)
Model A1549 (CDMA) iPhone 6 Plus
Model A1522 (GSM)
Model A1522 (CDMA) 1 (2100 MHz) 2 (1900 MHz) 3 (1800 MHz) 4 (AWS) 5 (850 MHz) 7 (2600 MHz) 8 (900 MHz) 13 (700c MHz) 17 (700b MHz) 18 (800 MHz) 19 (800 MHz) 20 (800 DD) 25 (1900 MHz) 26 (800 MHz) 28 (700 APT MHz) 29 (700 de MHz)

 

läser detta på ett annat forum

 

I Sverige används primärt 800 MHz (Band 20) för landsbygden och 2600 MHz (Band 7) för städer och tätorter. Telenor och Tele 2 använder också 1800 MHz (Band 3) i centrala delar av Malmö, Stockholm och Göteborg. Utöver detta sträcker sig deras 900 MHz-frekvens (Band 8) över hela landet.

Redigerad av rajjejosefsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
yrkesmördaren

Åker till New York i december, tänkte plocka upp iPhone 6 64GB.

 

Kommer 4G fungera i Sverige? Det är väl egentligen det enda man behöver veta?

Att man kan köpa dom olåsta vet vi.

Redigerad av yrkesmördaren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag kan sälja iPhones från Hong Kong, fungerar i Svergie och är mycket billigare här. Vet dock inte riktigt hur det skulle fungera.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Är det någon som vet hur man går till väga för att köpa en iPhone SE i USA? Jag ska dit om en månad och tänkte beställa en telefon att ta med hem. Problemet är att EU-versionen, A1723 ("Sprint-versionen") vad jag kan se, inte säljs utan abonnemang, även om man betalar den i sin helhet vid beställning.

 

Kollade även på Sprints webbshop och förbetalda telefoner men där fanns bara iPhone 5S. Finns det något sätt att komma runt detta?

 

Observera att den SIM-fria versionen som finns i Apple Store är A1662.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
makaveli-

Jag undrar samma som sergej, ifall man köper en iPhone SE från tex Hong Kong, gäller garantin här i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Har lärt mig lite den hårda vägen. Köpte en iPhone 7+ i NY med Apple Care +. Råkade givetvis ut för en fallskada. Har tidigare använt express delivery men det blev strul med supporten. Fick sedan veta att det är olika modeller i USA och europa även fast jag köpte en som fungerar här. Var inga problem med försäkringen med ett undantag, reservdelar och kalibrering finns bara på äkta Apple-stores, så bor du nära Täby, Malmö, eller Göteborg så är det lugnt annars kan det bli långt att åka för reparation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir osäker vilket problem du stött på, förtydliga gärna. Jag har aldrig haft problem att reklamera iPhone som jag köpt i USA. Har gjort det via Digital inn.

Köper du T-mobilevarianten av iPhone 7 Plus i USA är det samma modell som säljs i Sverige, A1784.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej

 

Jag söker tips och råd kring köpet av min första iPhone och har för avsikt att inhandla en iPhone X 256GB i USA på en Apple Store.

 

Kommer naturligtvis köpa en "without a carrier" alltså utan abonnemang och för bruk i Europa. Garanti lär vara internationell.

 

Vad mer ska jag ha i åtanke?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag söker tips och råd kring köpet av min första iPhone och har för avsikt att inhandla en iPhone X 256GB i USA på en Apple Store.

 

Kommer naturligtvis köpa en "without a carrier" alltså utan abonnemang och för bruk i Europa. Garanti lär vara internationell.

 

Vad mer ska jag ha i åtanke?

 

Tack

 

Det är inte säkert att garantin är internationell.

http://www.apple.com/legal/warranty/products/iphone-english.html

"Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device."

 

"If you seek service in a country that is not the original country of purchase, you will comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges."

Och så går du på rött i tullen och betalar svensk moms, annars kan du bli åtalad för smuggling. Det vore väl dumt, eller hur?

Gränsen är 4300 kr för att få tull- och momsfrihet:

http://www.tullverket.se/allmantomatthandlaiettannatland.4.792224361590183a4d3115e.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på å köp! Finns inget att tveka på.

Garantin gäller även om de skriver som de gör, de vill bara ha en utväg att ta till om de behöver (tänker då på att de troligen undviker att fullfölja garantin om varan inte finns till försäljning i Sverige).

Köp T-mobilversionen så har du en som funkar fin fint i Sverige.

Jag har haft flertalet garantiärenden på iPhone, iPad, klockarmband som jag köpt på Apple store i USA. Aldrig något knussel, de har inte ens kommenterat att de är inköpta utomlands.

Dock är det ju enbart 1 års garanti som gäller. Konsumenträtt till reklamation i upp till 3år gäller självklart inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med just iPhonen. Dock så funkar inte LTE varianten i Sverige, inte ens när våra mossiga operatörer accepterar e-sim. LTE-modellen som säljs i USA har fel LTE-band.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice! Grattis till bra köp, trots bromsklossar som neggar om ditt datt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...