Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone utomlands.


Landberg
 Share

Rekommendera Poster

Hej

det är så att jag är intresserad att köpa en iphone 4 från Kanada, vart inne i apple canada sidan och kollade att en 16gb låg på 659 CAD ( cirka 4500kr)

Jag har en kusin i Kanada och undrar nu om ja kan be honom köpa en åt mig, kan han bara gå in i en apple butik och köpa den utan abonnemang avtal o liknade och sedan skicka den till mig här i Sverige? moms o tull måste man då betala då kanada inte ingår i EU , men va ligger skatten o momsen på ungefär

 

Du ska även räkna med en skatt som läggs på (14%) Det finns en möjlighet att man inte behöver betala tull/moms om den skickas som gåva, däremot finns det riktlinjer för hur mycket värde en gåva får ha - dessa kan du hitta på tullverket alternativt ringa dem och kolla. För med tull och moms blir det inte så mycket billigare...det skiljer exempelvis inte mer än 1000 kr om du köper olåst 32gb iphone från canada och en olåst 32 gb från tyskland (www.apple.de) och då slipper du ju tull och moms och allting!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska även räkna med en skatt som läggs på (14%) Det finns en möjlighet att man inte behöver betala tull/moms om den skickas som gåva, däremot finns det riktlinjer för hur mycket värde en gåva får ha - dessa kan du hitta på tullverket alternativt ringa dem och kolla. För med tull och moms blir det inte så mycket billigare...det skiljer exempelvis inte mer än 1000 kr om du köper olåst 32gb iphone från canada och en olåst 32 gb från tyskland (www.apple.de) och då slipper du ju tull och moms och allting!

 

tror inte värdet får överstiga 500kr, men säg att jag ber min kusin att skriva värde 400kr, kommer inte tullen ändå kolla vad som finns i paketet, e det stor chans att dom öppnar? annars får man skita i att köpa därifrån. Men i Tyskland land kostar 4an 6120 då kan man ligga gärna köpa den olåst från comviq för 5990. Ett andra alternativ är ju att min kusin ska åka över till tyskland så han kanske kan ta med den på flyget o posta den från tyskland till mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Du kan be din kusin adresera till familj "Svensson" säg at ni är 4st då blir värdet 2000kr istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick att köpa i praktiskt taget alla apple-reseller butiker i Hongkong när jag var där förra veckan, ingen lagerbrist där inte.

 

5888 HKD gick den loss på, mao 5450 SEK

Däremot blev det inget köp för mig, eftersom jag ändå ska teckna ett abonnemang här i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte värdet får överstiga 500kr, men säg att jag ber min kusin att skriva värde 400kr, kommer inte tullen ändå kolla vad som finns i paketet, e det stor chans att dom öppnar? annars får man skita i att köpa därifrån. Men i Tyskland land kostar 4an 6120 då kan man ligga gärna köpa den olåst från comviq för 5990. Ett andra alternativ är ju att min kusin ska åka över till tyskland så han kanske kan ta med den på flyget o posta den från tyskland till mig

 

du assa jag har sett det dar hos comviq i over 3 manader nu, samma priser men att de inte har telefonen i lager. Det kan omojligt vara sa att de saljer den olast for sa lite...jag kollade tillochmed pricerunner och prisjakt

 

http://www.pricerunner.se/cl/1/Mobiltelefoner?ref=redirect&q=iphone%204&search=iphone%204&other_hits=199:iphone%204|7:iphone%204|462:iphone%204|687:iphone%204|x;;;&sp=1&sort=4

 

http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=iphone%204

 

jag sag att en olast iphone 4 16gb saljs for 10 000 hos webhallen.com vilket ar absurt..for ovrigt bestallde jag min iphone fran tyskland igar..en van ska hamta hit den...32gb kostade mig 6900...kanns ju dyrt men jag tror att jag kommer bli nojd

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du assa jag har sett det dar hos comviq i over 3 manader nu, samma priser men att de inte har telefonen i lager. Det kan omojligt vara sa att de saljer den olast for sa lite...jag kollade tillochmed pricerunner och prisjakt

 

http://www.pricerunn...;;;&sp=1&sort=4

 

http://www.prisjakt....s=ss=iphone%204

 

jag sag att en olast iphone 4 16gb saljs for 10 000 hos webhallen.com vilket ar absurt..for ovrigt bestallde jag min iphone fran tyskland igar..en van ska hamta hit den...32gb kostade mig 6900...kanns ju dyrt men jag tror att jag kommer bli nojd

 

 

 

 

En kompis beställde från comviq för 5990 tror ja det var. den kom olåst och funkar perfekt med comviq kort iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

En kompis beställde från comviq för 5990 tror ja det var. den kom olåst och funkar perfekt med comviq kort iallafall

 

HA HA HA HA

 

Testade ni med andra kort än just Comviq också?

 

Min erfarenhet är att Comviq INTE säljer olåsta telefoner i sin webshop nämligen.

 

Sedan är det också så att det inte finns någon som säljer olåsta iPhone:s i Sverige för Apples räkning så jag är tämligen säker på att inte Comviq gör det då det bryter mot ÅF-reglerna dom har gentemot Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag befinner mig i USA just nu och har varit inne och tittat på Iphone 4 16gb på craiglist. Priserna varierar från 500-800 dollar (3500-5600kr) , vilket inte är så jätte mycket pengar då dollarn är låg. Är det billigt eller går det att fixa till bättre pris. Vad rekomenderar ni? Jag har inte någon som helst kunskap om Iphone överhuvudtaget så go easy on me. Några är upplåsta men inte alla. Vad kostar det att låsa upp en Iphone 4? och om den är unlocked så ska jag väll kunna använda mitt svenska simkort i den ?För inte borde det spela någon roll i vilket land du låser upp telefonen i, det borde väll vara samma överallt eller?

 

Med vänliga hälsningar / Jim

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Om den är olåst "unlocked" kolla så att den verkligen är det, genom att prova med din svenska sim kort samt att kolla om cydia och ultrasn0w är installerade.

Om ultrasn0w är installerad i cydia så är det ingen redig unlock utan försvinner vid nästa uppdatering.

I nu läget sä rekomenderar jag att du köper en "factocy unlocked" altså upplåst på riktigt, annars är det risk att du hamnar med en dyr iPod :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Det går även utmärkt att köpa helt olåsta iPhones från Apple i Norge.

Kanske inte så mycket billigare men perfekt om man te.x. är låst vid ett visst jobbabonnemang el dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går även utmärkt att köpa helt olåsta iPhones från Apple i Norge.

Kanske inte så mycket billigare men perfekt om man te.x. är låst vid ett visst jobbabonnemang el dyl.

 

Danmark, finland funkar också. Det är bara Sverige i norra europa som vägrar sälja olåsta av ngn anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danmark, finland funkar också. Det är bara Sverige i norra europa som vägrar sälja olåsta av ngn anledning.

Finland funkar inte. Så Sverige är inte helt ensamt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon var och om man kan köpa olåsta Iphone 4 i USA? Ska dit i sommar till Chicago, Californien och Nevada. Såg någon tråd tidigare att man kan råka ut för fejkade? upplåsningar. Hur ser man att den factory unloocked? kan man se det utanpå förpackningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Vet någon var och om man kan köpa olåsta Iphone 4 i USA? Ska dit i sommar till Chicago, Californien och Nevada. Såg någon tråd tidigare att man kan råka ut för fejkade? upplåsningar. Hur ser man att den factory unloocked? kan man se det utanpå förpackningen?

Alla iPhones som är för USA marknaden är i nulägen låsta till AT&T.

De förblir låsta för alltid och går inte att låsa upp.

Det finns en del olåsta som har importerats (dock inte i applestore) men de kostar mer pengar.

Om du har möjlighet sväng förbi Canada, de har olåsta där.

Och komihåg De är alltid låsta till AT&T även om du köper utan abbonemang.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bor i Norge och kan fixa olåsta iphone, men dom blir ju inte så billiga efter man räknat om valutan!

Visst för mig är de billigt då jag för min lön i NOK... Men är det någon som vill köpa så är det bara säga till, kan skicka till sverige...

Jag kan köpa och skicka till er utan att lägga på en krona!..

 

Men köp för guds skulle aldrig USA importerade !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ännu inte iphoneägare men nu ska jag till UK i helgen. Funderar på att skaffa en olåst och undrar om någon vet om de finns tillgängliga i taxfree på flygplatserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag upptäckte att man kan köpa olåst i Danmark, från deras Apple store. Jag har ju vänner i Danmark så det är bara att beställa en dit! (Bor själv i Malmö) Dessutom var den inte dyrare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gisselsson sa den 21 januari 2011 klockan 12:13:

Det går även utmärkt att köpa helt olåsta iPhones från Apple i Norge.

Kanske inte så mycket billigare men perfekt om man te.x. är låst vid ett visst jobbabonnemang el dyl.

 

 

 

 

Så gjorde jag, och det funkade tipp topp!

 

 

- Slice -

Redigerad av - Slice -
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag ska på utlandsår och studera men villa ha en iPhone samtidigt som jag inte ville betala så mycket för den, eftersom att jag inte hittat någon iPhone som inte är operatörslåst i Sverige gjorde jag så här.

Jag köpte min iPhone 4 (32GB) på den brittiska hemsidan och angav en brittisk adress, min kompis som bor där tog emot den. Han skulle sedan skicka över den till Sverige. (Att skicka kostar ca 160kr för ett paket i den storleken.) Lyckligtvis skulle hans flickvän till Stockholm (jag bor i Stockholm) så det var inga problem för henne att ta med den på planet i handbagaget, det tillkom inga kostnader alls och jag sparade en hel del.

En iPhone 4 32GB kostade ca 6,7 och den var olåst, i Sverige hittar jag inte ens någon iPhone 4 32GB olåst, och om jag gjorde det så antar jag att den vore ganska så dyr jämfört med mitt kap ;)

 

Mycket enkelt och gick under en vecka, dock vet jag ej hur lång tid det tar om man skickar den med posten.

 

Hoppas jag inte varit allt för otydligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Det går alldeles utmärkt att köpa olåsta iPhones i Sverige - www.bazula.se

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
davidgtennis

För några dagar sedan släppte Apple olåsta iPhone 4 o 3GS på svenska Store...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Någon som vet om det går att köpa iPhone 4 i Cypern och vilket pris ligger den på isåfall?

 

Tack på förhand Korken1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Magnus Martinsen

Inga problem att köpa utan abenomang i usa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...