Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone utomlands.


Landberg
 Share

Rekommendera Poster

jag hörde det oxå men det e bästa att du kontakta borderlinx själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer man kunna köpa upplåsta iPhones bara i Apples online store i England eller tror ni att man även kommer att kunna göra det i dom fysiska apple butikerna?

 

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att boka telefon från England. Om det nu visar sig att det blir leverans förseningar och jag får tag I telefonen på annat håll, är det enkelt att boka av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet?

 

 

Tror det går ;)

 

Läste detta här;

 

If you're desperate to get your hands on a iPhone 4 UK handset on June 24, pre-ordering one from the Apple Store online is no longer an option. iPhone 4 orders from the website are now due to ship on July 2nd. But there should be stock at the physical stores so you'll be able to line up to nab an unlocked iPhone 4.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

molle-polle

Hej!

 

Jag flyttar till USA i september och är väldigt sugen på iPhone 4, men AT&T är ju snuskigt dyra.

 

Går det att tex köpa en iPhone från UK och sedan ta med den till USA för att sedan välja en annan operatör? (Verizon, T-Mobile...).

Är det någon annan Carrier som har micro-sim? Stöder andra Carriers surfning via 3G?

 

Kan även tänka mig att köpa en iPhone i Sverige, det är just det där med att jag vill ha en annan operatör än AT&T som är problemet.

 

Någon som vet något om detta?

Redigerad av molle-polle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittade runt lite i blocket och såg ett företag som säljer upplåsta iPhone´s både svensk och engelsk köpta.. men de påpekar de följande, ang. de som är köpta i UK: (Obs. Fungerar med alla operatörer men svårt med Tele2 Comviq).

Någon som vet något om det? Nu blir man lite osäker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittade runt lite i blocket och såg ett företag som säljer upplåsta iPhone´s både svensk och engelsk köpta.. men de påpekar de följande, ang. de som är köpta i UK: (Obs. Fungerar med alla operatörer men svårt med Tele2 Comviq).

 

Någon som vet något om det? Nu blir man lite osäker...

 

 

 

det e falsk annons tror jag,, jag mailade honom många gånger utan svar,skit e det han vill skoja bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emma Söder

Fattar jag detta rätt nu? Jag kan köpa en telefon i UK, till en adress där och sen be vännen skicka den till Sverige. Sen är det bara att sätta i mitt sim-kort med abonnemang som jag har hos Telia så ska telefonen funka?

 

Funderar på att förbeställa två st så det hade ju varit jäkligt trist att få hem dem och inte få det att funka... 12000 kr bara så där..

 

Hur kommer det sig att de säljs olåsta i UK men knappt i några andra länder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde nyligen till Apple i England och frågade lite om telefonen, och enligt killen som jag pratade med så är dom låsta till AT&T.. Så sa jag ju till honom att man kan ju beställa dom direkt i er hemsida utan någon binden opperatör. men han sade återigen att dom är låsta till AT&T..

eller säger han så bara för att jag sa att jag ringer från sverige och undrar om ja kan använda den här??

 

 

Några som har en aning om hur det egentligen är??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde nyligen till Apple i England och frågade lite om telefonen, och enligt killen som jag pratade med så är dom låsta till AT&T.. Så sa jag ju till honom att man kan ju beställa dom direkt i er hemsida utan någon binden opperatör. men han sade återigen att dom är låsta till AT&T..

eller säger han så bara för att jag sa att jag ringer från sverige och undrar om ja kan använda den här??

 

 

Några som har en aning om hur det egentligen är??

 

England? Det låter som du har ringt till USA, haha :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar jag detta rätt nu? Jag kan köpa en telefon i UK, till en adress där och sen be vännen skicka den till Sverige. Sen är det bara att sätta i mitt sim-kort med abonnemang som jag har hos Telia så ska telefonen funka?

 

Funderar på att förbeställa två st så det hade ju varit jäkligt trist att få hem dem och inte få det att funka... 12000 kr bara så där..

 

Hur kommer det sig att de säljs olåsta i UK men knappt i några andra länder?

 

 

Som jag skrev tidigare:

 

Gott folk...nu är det dax att ni läser vad det står

 

http://store.apple.c...?mco=OTY2ODA2OQ

 

It works internationally.

Because this iPhone is SIM-free, you can purchase a micro-SIM or SIM card and service from a local carrier at your destination. Or check with your home carrier regarding international roaming charges. (Så JA, dom är UPPLÅSTA)

 

Jag köpte en 16GB iPad 3G o kursen var 11.74...alltså kostar en iPhone 4 16GB 5858:- o en 32GB 7032:-

 

Man måste ha en address i England (släkt, vänner osv), sen är det bara flyga över o plocka upp den alt posta till Sverige...enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

England? Det låter som du har ringt till USA, haha :P

 

Ja haha! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Nån mer som fått sin iPhone 4? Jag fick min igår, dock inte via Borderlinx utan den mer kostsamma vägen på eBay. Men just nu känns det värt varenda överbetala krona. Dock så kommer det säkerligen svida mer när priserna släpps för den i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min i morse. Har operatören 3 och det fungerar perfekt. Köpt via Apple-UK och via Borderlinx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar på iPhone 4 på eBay nu. Vad anser ni är ett rimligt kontantpris att ge för telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker till London om två veckor. Hoppas kunna gå in i butiken och köpa en direkt utan förbokning. Borde gå tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara den inte är slut vilket den ev kan vara.

 

Jag vet inte varför, men har inte riktigt tänkt tanken förrän idag att beställa utomlands. Precis när jag peppat som mest visar det sig dock att det inte går att beställa den vita modellen, och då väntar jag hellre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Det här kanske ar besvarats förut. Men är det någon här som köpt en iphone på en Apple store utomlands och blivit tvungen att skicka den för garantireparation?

 

Vart det krångligt i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BruketFans

God kväll,

 

Har en jobbarkompis som precis åkt till Frankrike, finns det några hinder för att köpa en iPhone 4 över disk (Apple Store)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll,

 

Har en jobbarkompis som precis åkt till Frankrike, finns det några hinder för att köpa en iPhone 4 över disk (Apple Store)?

 

Ja, att de inte finns i lager TEMP-CustomEmoticon_MSN.madde_h@hotmail.com_-zova_2.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min i morse. Har operatören 3 och det fungerar perfekt. Köpt via Apple-UK och via Borderlinx

 

Hur är mottagningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...