Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone utomlands.


Landberg
 Share

Rekommendera Poster

Har Thailändsk iPhone X annorlunda inställningar?

 

Har en vän som köpt iPhone X i Thailand och priset blev ungefär 1000kr billigare än om han köpt den i Sverige. Han köpte den eftersom hans iPhone 7s blev stulen i Thailand. Nu när han är hemma Sverige har han ringt mig och vill ha hjälp eftersom telefonen är långsam att surfa på jämfört med hans gamla stulna telefon. Han använder inte WiFi i Sverige. Tänkte jag ska jämföra inställningarna mellan min iPhone 6 och hans thailändska iPhone för att se om något skiljer.

 

 Jag tror han har Tele2 som leverantör av telefonabonemanget

Redigerad av kenla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, kenla säger:

Har Thailändsk iPhone X annorlunda inställningar?

 

Har en vän som köpt iPhone X i Thailand och priset blev ungefär 1000kr billigare än om han köpt den i Sverige. Han köpte den eftersom hans iPhone 7s blev stulen i Thailand. Nu när han är hemma Sverige har han ringt mig och vill ha hjälp eftersom telefonen är långsam att surfa på jämfört med hans gamla stulna telefon. Han använder inte WiFi i Sverige. Tänkte jag ska jämföra inställningarna mellan min iPhone 6 och hans thailändska iPhone för att se om något skiljer.

 

 Jag tror han har Tele2 som leverantör av telefonabonemanget

Inställningar -> Allmänt -> Om -> Modell

 

Visar era lurar samma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma version av iPhone X som säljs i Thailand som i Sverige, A1901. Ska funka perfekt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
2018-04-27 på 19:35, Mattiasgbg säger:

Inställningar -> Allmänt -> Om -> Modell

 

Visar era lurar samma?

Har inte kollat vidare eftersom han uppger att telefonen fungerar som den ska just nu när han surfar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej! Min tekniska nivå är inte den högsta så skulle uppskatta er hjälp som har lite mer koll!

 

Är i Hong Kong och funderar på att köpa en Iphone 8+ men de säljer bara A1864 Modellen här och på Apple's hemsida så verkar det som att man behöver A1897. Var på Apple-butiken och där trodde dem dock att det skulle fungera att använda den i Sverige. Båda modellerna stöder dock samma LTE Bands. Så... Någon som vet om det skulle gå att köpa i Hong kong och använda i Sverige?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Robing24 säger:

Hej! Min tekniska nivå är inte den högsta så skulle uppskatta er hjälp som har lite mer koll!

 

Är i Hong Kong och funderar på att köpa en Iphone 8+ men de säljer bara A1864 Modellen här och på Apple's hemsida så verkar det som att man behöver A1897. Var på Apple-butiken och där trodde dem dock att det skulle fungera att använda den i Sverige. Båda modellerna stöder dock samma LTE Bands. Så... Någon som vet om det skulle gå att köpa i Hong kong och använda i Sverige?

 

Tack på förhand!

Bara så du vet:

1. Apple har inte världsgaranti på iPhone. Apple verkar dock hittills ha varit snälla och reparerat ändå, men det finns ingen garanti för att det fortsätter att vara så.

2. Du bör gå på rött i tullen och betala 25% moms när du kommer till Sverige, annars riskerar du att åka fast för smuggling.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Telly82 säger:

Bara så du vet:

1. Apple har inte världsgaranti på iPhone. Apple verkar dock hittills ha varit snälla och reparerat ändå, men det finns ingen garanti för att det fortsätter att vara så.

2. Du bör gå på rött i tullen och betala 25% moms när du kommer till Sverige, annars riskerar du att åka fast för smuggling.

Yep, har full koll på allt sånt, bara den tekniska biten jag är fundersam över att det ska fungera bra i Sverige sen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 2 years later...

Som svar för alla som funderar på att köpa en iPhone i USA så ser det just nu mörkt ut då det inte går att köpa dem utan abonnemang...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, LarsZilla säger:

Som svar för alla som funderar på att köpa en iPhone i USA så ser det just nu mörkt ut då det inte går att köpa dem utan abonnemang...

Jaså?

Från Apple.com:

815399345_Skrmavbild2021-02-03kl_20_03_37.png.9049400a0ea99078747c2e7dec41092b.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...