Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone utomlands.


Landberg
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Det cirkulerar just nu ganska många trådar om att köpa iPhone i andra länder tex. USA. Jag vill att vi samlar alla dessa frågor i denna tråden så att det är enkelt att hitta för alla som undrar!

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som svar för alla som funderar på att köpa en iPhone i USA så ser det just nu mörkt ut då det inte går att köpa dem utan abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De länder som jag vet är att det går att köpa en 3GS olåst i är i Belgien, Italien, Grekland. Och även i Norge ska det gå i om dom inte har ändrat så man inte längre kan säga upp abonnemanget direkt i butik.

 

Säg till om jag har fel någonstans :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De länder som jag vet är att det går att köpa en 3GS olåst i är i Belgien, Italien, Grekland. Och även i Norge ska det gå i om dom inte har ändrat så man inte längre kan säga upp abonnemanget direkt i butik.

 

Säg till om jag har fel någonstans :)

Sverige får man inte glömma :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undran

 

Såg inlägget på första sidan om att man kan köpa iphone i thailand.

 

Fråga 1

Det står att iphone är upplåst när man köper den i thailand. Är det bara att sätta i simkortet så funkar den?

 

Fråga 2

Kan man ändra till svensk språk i telefonen om man köper den i thailand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undran

 

Såg inlägget på första sidan om att man kan köpa iphone i thailand.

 

Fråga 1

Det står att iphone är upplåst när man köper den i thailand. Är det bara att sätta i simkortet så funkar den?

 

Fråga 2

Kan man ändra till svensk språk i telefonen om man köper den i thailand?

 

Ja

 

Du kan vilket språk som helst oavsett var den säljs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostar en iphone i italien den kostar 619 euro = 6500 sek o låst. Jag har en iphone från italien funkar toppen bra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt om billigaste land, extra kostnader m.m.
Om du köper utanför EU tillkommer 25% moms.

(Att säga "Det visste jag inte" till tullaren om du åker fast duger inte. :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du köper utanför EU tillkommer 25% moms.

(Att säga "Det visste jag inte" till tullaren om du åker fast duger inte. :) )

 

Vad menar du? Får man inte ha sin iPhone-kartong med på resan? :fundersam:

 

 

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone i Belgien är slut över allt, kan det tyda på att en ny modell är på gång eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone i Belgien är slut över allt, kan det tyda på att en ny modell är på gång eller?

 

Nej, det tyder snarare på att Apple inte klarar av att leverera tillräckligt många telefoner. Här i Sverige har det varit typ en månads leveranstid hela tiden sedan introduktionen av 3GS i slutet av juli. Det är väl först nu köerna har börjat att kortas ner tror jag.

 

Jag hade bara tur att jag lyckades få tag i ett exemplar den 11 augusti i en Telenor-butik. :galetglad:

Redigerad av Douglas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Första inlägget :)

 

Kan inte det här vara något http://www.timtechs.com/apple_iphone_3g_8g...ked_prd113.html

 

Men det står NOTE: Software unlocked iPhone 3G's firmware systems cannot be updated. Do not update the device if prompted.

 

Betyder det att man inte kan uppdatera via itunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Köpte min iPhone 3GS 32GB i en liten butik i KunMing, Kina för 6400:- Dom "importerar" olåsta iPhones från HongKong.

Funkar hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att man i New York överallt säljer olåsta iPhoner. Mest 3G en del har också 3GS. Även kinesiska kopior finns till lägre priser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att man i New York överallt säljer olåsta iPhoner. Mest 3G en del har också 3GS. Även kinesiska kopior finns till lägre priser.

En kinesisk kopia är lika mycket iPhone som en tredjehands lägenhet i Rinkeby är en villa på Djurgården.

Köper man en kinesisk iPhone kan man lika gärna klistra på en bild på en iPhone på en SE.

 

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De länder som jag vet är att det går att köpa en 3GS olåst i är i Belgien, Italien, Grekland. Och även i Norge ska det gå i om dom inte har ändrat så man inte längre kan säga upp abonnemanget direkt i butik.

 

Säg till om jag har fel någonstans :)

 

Hallå!

 

se denna tråd om köp i Norge

 

//Kim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De finns även olåsta i Schweiz.... Kostar 999 chf för 16 gb och 1099 för 32 gb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är hos en kompis i Amsterdam och han har en iPhone 3Gs från Belgien som jag kan få köpa. Är dock lite osäker på om det är bättre än att vänta tills mina föräldrar kan köpa en på Tre med kontantkort och låsa upp och sen komma ner till Spanien med den... Blir lite billigare från Tre, eftersom jag hade tänkt en 16 GB och den Belgiska är 32. Å eftersom jag bor i Spanien blir det ju bökigt att reklamera vare sig det måste göras i Sverige eller i Belgien.... hmmm *beslutsångest*

Några råd, förslag, glada tillrop eller kommentarer? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag köper en iphone i usa och det strular med att få bort operatörslåset, kommer jag endå att kunna använda den som en ipod? såg att den bara kostar 199 dollar för en 3gs med 16gig, kan det stämma? isf är det ju värt att chansa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Glöm inte att räkna med kostnaden för ett tvåårsabonnemang som du inte kan använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag köper en iphone i usa och det strular med att få bort operatörslåset, kommer jag endå att kunna använda den som en ipod? såg att den bara kostar 199 dollar för en 3gs med 16gig, kan det stämma? isf är det ju värt att chansa.

 

Såg en 16GB 3GS unlocked i New York för 850 dollar utan abonnemang. Unlocked betyder emellertid också att man inte kan uppdatera via iTunes, enligt försäljaren. Än sen då, man kan väl ta det lugnt och hoppa över ett antal uppdateringar.

 

Jag har en 2G som jag jailbreakat och uppdaterat från 1.1 till 3.1 och den blev allt sämre för varje uppdatering. WiFi har nu slutat helt att fungera. En reparatör i New York kunde inget göra utan lämnade den tillbaka med kommentaren att hårdvaran tar stryk efter alla (pwnage) jailbreaks/uppdateringar.

 

199 dollar för en 3GS låter skumt. Avråder. Det lägsta priset jag har noterat var 600 dollar och när jag lämnade affären var man även villig att bjuda på skatten (ca. 9%). Den affären lockade inte till köp trots det "låga" priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Godagens!

 

Tänkte köpa en Iphone medans jag är i USA. Inte ny, utan begagnad.

 

Vad ska jag tänka på? Något speciell skillnad emot svenska modeller? Tänkte även försöka få en som är "upplåst" på riktigt sätt. Och testa detta genom att ansluta med min mac och ta restore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godagens!

 

Tänkte köpa en Iphone medans jag är i USA. Inte ny, utan begagnad.

 

Vad ska jag tänka på? Något speciell skillnad emot svenska modeller? Tänkte även försöka få en som är "upplåst" på riktigt sätt. Och testa detta genom att ansluta med min mac och ta restore.

 

Det är exakt samma telefon som säljs världen över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...