Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

9 av 10 Macanvändare har minst en PC hemma


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Men det har ju inget att göra med att det är en Mac... Utan snarare att du har köpt en bärbar med för liten skärm för dina ändamål.

 

För övrigt så får man (jag) ont i ryggen av att sitta vid en laptop förlänge.

Och anledningen till att jag inte köpte en Större Mac var naturligtvis priset.

 

Jag fick min MacBook ny för 5999:- samma pris som jag hade tänkt köpa en bärbar dell för, men jag blev övertalad att köpa en macBook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Tja... jag har en Mac som jag använder, 7st som står och samlar damm och 3st bärbara PC som jag använder till diverse saker.

 

Fast ena PCn kör OSX... vad räknas den som? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med mina personliga behov så behöver jag inget annat än en Mac, så varför skulle jag köra något annat än OSX? Windows använder jag på jobbet, där har jag inget val...

Samma med mina personliga behov, men jag har ju möjligheten att köra med MBP för

jobbets räkning också.

Jag gillar OSX, tycker vissa Linux GUI är ganska trevliga men är inte så

förtjust i Windows.

Får väl se hur 7:an ser ut, för jag har inget horn i sidan på MS.

 

För mig är OSX trevlig, lätt jobbat, snyggt, säkert och tryggt.

Det har en cool-mys-snäll-tuff faktor i sin grafiska utformning som gör att jag känner

förtroende och en typ av vänskap i användandet.

Det är som att vara i en tecknad film värld av och till.

Lite Farbrorn som inte ville vara stor-känsla,

Kalles klätterträd-varning, Skrot-Nisse och Wallis and Grommit-njutbarhet. :kramis:

 

Visst ja.

Jag glömde.

Jag har bara en Mac, min MacBookPro, numera.

Barnen har två MacMini, en äldre iMac G4, en iMac G3 och två burkar med Windows på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag äger endast en Macbook. Dock så har jag en stationär dator, men den är lite halvt i delar och jag tror inte att den har ett OS öht. Dock så kör jag Windows på macen, men behovet att köra windows har minskat till endast ett par spel, som jag inte spelar så ofta längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man släpper alla spel, så är det saker som kräver att man sitter ett tag, titta på kort (rensa ut många under lång tid) skriva mkt osh där en bärbar dator är rena mardrömmen :gaspar:

 

Inget går upp emot ordentlig Mus, ett bekvämt tangentbord och inte minst en mysig (lagom stor) skärm.

 

13" i all ära, men mer än en timme åt gången och man börjar bli yr.

 

Ehhh... Vad sägs om att koppla in tangentbord, mus och skärm i MacBooken? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde va förbjudet att ha både Mac och Windows-burk hemma.

Förr i tiden blev folk stenade för sånt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man släpper alla spel, så är det saker som kräver att man sitter ett tag, titta på kort (rensa ut många under lång tid) skriva mkt osh där en bärbar dator är rena mardrömmen :gaspar:

 

Inget går upp emot ordentlig Mus, ett bekvämt tangentbord och inte minst en mysig (lagom stor) skärm.

 

13" i all ära, men mer än en timme åt gången och man börjar bli yr.

 

Måste säga tvärt om. Sen jag köpte min första bärbara mac för 4-5 år sedan så klarar jag inte längre vanlig mus. Jag jobbar mycket med redigering av foton och videoredigering och jag jobber extremt mycket snabbar med musplattan än med en mus. Vad det gäller skärmen så kopplar jag bar in en 19" sony-skärm när jag jobbar, funkar skitbra!

 

Ang musplattan så gäller det även när jag spelar. Har spelat igenom COD4, Prey och en hel del andra spel med bara musplattan;)

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyfiken fråga - vad är det som inte går att köra på en MacBook?

 

Senaste spelen är det enda jag kommer tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste spelen är det enda jag kommer tänka på.

 

Du behöver inte ens säga senaste, inte en trotjänaren WCIII flyter BRA på MacBooken, Visst det fungerar, men nog fan laggar det om man har Höga grafik inställningar, eller om det kommer in många gubbar i bilden samtidigt.

 

De ända spelen som gör macbooken rättvis är typ Facebook spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga tvärt om. Sen jag köpte min första bärbara mac för 4-5 år sedan så klarar jag inte längre vanlig mus. Jag jobbar mycket med redigering av foton och videoredigering och jag jobber extremt mycket snabbar med musplattan än med en mus. Vad det gäller skärmen så kopplar jag bar in en 19" sony-skärm när jag jobbar, funkar skitbra!

 

Ang musplattan så gäller det även när jag spelar. Har spelat igenom COD4, Prey och en hel del andra spel med bara musplattan;)

 

Haade

 

Men lol :D

Hur kan du spela med paden, ? effekten av en mus är ju att du kan utföra många olika kommandon samtidigt (snurra titta zooma skuta osv..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehhh... Vad sägs om att koppla in tangentbord, mus och skärm i MacBooken? :huh:

 

har funderat på det ett tag, men det känns som att det kommer faila någon stanns, med alla olika mini dvi adapters man ska koppla samman osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På samma sätt som det är förbjudet att ha både en blyertspenna och en kulspetspenna? En dator är ett verktyg, inte en religion, och man skall använda det som är mest effektivt för den uppgift man har att lösa för stunden.

Håller med dig - jag var klart ironisk i mitt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde va förbjudet att ha både Mac och Windows-burk hemma.

Förr i tiden blev folk stenade för sånt :)

 

Med tanke på att det går att köra windows på dagens Mac:ar så ska vi väl stenas allihop i så fall.

 

Fast det gör ju för den delen inte Mac:en till en PC :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...