Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

9 av 10 Macanvändare har minst en PC hemma


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Inte så konstigt. Man slänger inte sin PC bara för man köpt en mac. Dessutom är det många som har en PC laptop i jobbet.

Jag har en pc och 2 macar hemma. PCn står mest å samlar damm dock. Den används bara för spel då och då.

Kommer inte att köpa ngn ny PC dock så när den här är förbrukad så är det slut med PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en av dem. Jag har kvar min hp-laptop som får gå tills den är förbrukad, då ersätts den med en mbp av något slag skulle jag tro.

 

Lite OT: men går det att installera SL på en HP-laptop med celeronprocessor på ca 2ghz och 2gb ram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch usch... Hemma hos mig finns det då bara två stycken Macar. :D

Samma här: Två Macar hemma (och en i fritidshuset).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en gammal pc-häck som står och samlar damm i en garderob. Köpte den av skribent Markander för några år sedan, tanken var att ha en burk för att testa med. Men det blev aldrig något av med det...

 

Kanske dags för en tur till återbruket? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en gammal pc-häck som står och samlar damm i en garderob. Köpte den av skribent Markander för några år sedan, tanken var att ha en burk för att testa med. Men det blev aldrig något av med det...

 

Kanske dags för en tur till återbruket? :borstatanderna:

Man kan väl panta burkar? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med statistik :stjarnsmall:

Maken blev pådyvlad en pc via jobbet i samband med något IT-projekt. den användes aldrig efter avslutat projekt och sonen har ett par gamla som han roar sig med att skruva isär och ihop; altså har vi pc vid sidan om mac.

Håhåjaja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo då, visst har jag kvar min gamla trötta Acer laptop, men den används inte -den ligger i garderoben :borstatanderna: jag har kvar den som nöd burk, om min älskade MacBook Pro skulle haverera (peppar peppar..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fattar fan inte folk som är stolta för att bara använda ett OS...

jag kör både XP och leopard, skulle INTE vilja ta bort något av dom.. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iBook G3, PowerMac G4, iMac G5 och yngsta sonen har en PC HPD för att kunna spela med sina kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fattar fan inte folk som är stolta för att bara använda ett OS...

jag kör både XP och leopard, skulle INTE vilja ta bort något av dom.. :S

Såja, såja, jag har Windows XP på min mini, om det tröstar. Och är väldigt kompetent på det också! Fast motvilligt, ska medges. Jag behöver XP till diverse windows-unika tillämpningar. Okej?

 

Har jag då två macar plus en PC; alltså 2 + 1 = 2? :totaltgalen:

 

Apropå "PC", man ser i tråden, och dess rubrik, att PC = Windows och Mac = Mac. Egentligen är båda PC, där de drivs av Windows, Linux eller Mac, och snart Google kanske. Fast jag antar att PC har vunnit som synonym för en windowsburk. Kanske dags att sträcka vapen i frågan och konstatera att PC är lika med Windows? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig kunna klara mig utan en PC, MacBooken är underbar att leka med, men när man ska göra nåt jobbigt eller avancerat är det bara att starta dellburken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, såja, jag har Windows XP på min mini, om det tröstar. Och är väldigt kompetent på det också! Fast motvilligt, ska medges. Jag behöver XP till diverse windows-unika tillämpningar. Okej?

 

Har jag då två macar plus en PC; alltså 2 + 1 = 2? :totaltgalen:

 

Apropå "PC", man ser i tråden, och dess rubrik, att PC = Windows och Mac = Mac. Egentligen är båda PC, där de drivs av Windows, Linux eller Mac, och snart Google kanske. Fast jag antar att PC har vunnit som synonym för en windowsburk. Kanske dags att sträcka vapen i frågan och konstatera att PC är lika med Windows? :fundersam:

 

eftersom det nästan alltid (ja faktiskt) är macanvändare som för diskussionen om vad som är bäst så kommer nog alltid PC betyda bara dator inte skapad av apple, dvs vilken sorts dator som helst utom just en mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad kallar man då en dator som kör Ubuntu?

PC = Dator med x86-processor

Mac = PC tillverkad av Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad kallar man då en dator som kör Ubuntu?

PC = Dator med x86-processor

Mac = PC tillverkad av Apple

 

Om det är en dator som apple har skapat som kör Ubuntu då kallar vi det en mac, i annat fall PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fattar fan inte folk som är stolta för att bara använda ett OS...

jag kör både XP och leopard, skulle INTE vilja ta bort något av dom.. :S

Med mina personliga behov så behöver jag inget annat än en Mac, så varför skulle jag köra något annat än OSX? Windows använder jag på jobbet, där har jag inget val...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig kunna klara mig utan en PC, MacBooken är underbar att leka med, men när man ska göra nåt jobbigt eller avancerat är det bara att starta dellburken...

Nyfiken fråga - vad är det som inte går att köra på en MacBook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara mac för min del, men för tillfället delar jag lägenhet med en polare och han har pc, men han väger upp det med att ha en Mac Pro i deras studio;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre stycken mac hemma hos mig, med endast Mac OS 10.5 eller 10.6 installerat. Vad en Windows burk skulle göra hemma hos mig har jag fortfarande inte förstått, spelen kör man ju på PS3an med stor TV som bildskärm och DTS ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fattar fan inte folk som är stolta för att bara använda ett OS...

jag kör både XP och leopard, skulle INTE vilja ta bort något av dom.. :S

Ungefär som att ha två bilar, en som går på bensin och en som går på diesel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en gammal pc-häck som står och samlar damm i en garderob. Köpte den av skribent Markander för några år sedan, tanken var att ha en burk för att testa med. Men det blev aldrig något av med det...

 

Kanske dags för en tur till återbruket? :borstatanderna:

 

Har ett antal PC-burkar till om det finns någon som är intresserad? ;-)

 

En intressant sak som sällan nämns när man diskuterar hur mycket det kostar att skaffa Mac är att andrahandsvärdet är så mycket högre på Mac än på PC. Till exempel kan en gammal Cube fortfarande betinga en mindre förmögenhet, medan en PC med samma prestanda i stort sett saknar värde. På så sätt kan man enkelt få tillbaka prisskillnaden när man byter upp sig...

 

Mitt råd till folk som har en gammal PC som står och samlar damm är att installera Ubuntu på den och sedan skänka bort till någon pensionär som bara vill ha en dator att surfa med. (Ger man bort en dator med Windows på får man tyvärr räkna med att ge livstidssupport på den, det säger jag vis av erfarenhet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyfiken fråga - vad är det som inte går att köra på en MacBook?

 

Om man släpper alla spel, så är det saker som kräver att man sitter ett tag, titta på kort (rensa ut många under lång tid) skriva mkt osh där en bärbar dator är rena mardrömmen :gaspar:

 

Inget går upp emot ordentlig Mus, ett bekvämt tangentbord och inte minst en mysig (lagom stor) skärm.

 

13" i all ära, men mer än en timme åt gången och man börjar bli yr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget går upp emot ordentlig Mus, ett bekvämt tangentbord och inte minst en mysig (lagom stor) skärm.

 

13" i all ära, men mer än en timme åt gången och man börjar bli yr.

 

Men det har ju inget att göra med att det är en Mac... Utan snarare att du har köpt en bärbar med för liten skärm för dina ändamål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...