Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köp i usa, få svenskt tangentbord.


lilliss

Rekommendera Poster

Hmm, ja det lät inte alls bra! Helt idiotiskt!

 

Nåväl, man kan väl alltid byta tangentbord i efterhand, men det lär väl kosta en tusenlapp eller mer i arbetskostnad plus själva tangentbordet?

 

 

Som jag skrev i första inlägget, runt 2k, men det är det värt. Jag får väl uppdatera er hur det går, åker om bara några dagar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev i första inlägget, runt 2k, men det är det värt. Jag får väl uppdatera er hur det går, åker om bara några dagar!

Trevlig resa. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev i första inlägget, runt 2k, men det är det värt. Jag får väl uppdatera er hur det går, åker om bara några dagar!

 

Jag måste hursomhelst be om ursäkt för att jag ingav dig falska förhoppningar! Jag trodde verkligen att det skulle gå att skräddarsy sin Mac även i USA! :) Lycka till, och du kan ju i alla fall försöka beställa en med ett svenskt tangentbord! :geros:

 

Ett tips: om du inte får beställa en Mac från fabrik med svenskt tangentbord, säg då att du har fått ett erbjudande från en annan Mac-affär att byta (eftermontering) till ett svenskt tangentbord kostnadsfritt. Är ju alltid värt ett försök! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste hursomhelst be om ursäkt för att jag ingav dig falska förhoppningar! Jag trodde verkligen att det skulle gå att skräddarsy sin Mac även i USA! :) Lycka till, och du kan ju i alla fall försöka beställa en med ett svenskt tangentbord! :geros:

 

Ett tips: om du inte får beställa en Mac från fabrik med svenskt tangentbord, säg då att du har fått ett erbjudande från en annan Mac-affär att byta (eftermontering) till ett svenskt tangentbord kostnadsfritt. Är ju alltid värt ett försök! :D

 

 

Haha, den ska jag fan köra om de jävlarna inte vill beställa hem en svensk! :D Om inte så blir det; DEATH TO AMERICA! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I värsta fall kanske det funkar att mumla något om diskriminering av minoriteter, stämningansökan och sånt... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I värsta fall kanske det funkar att mumla något om diskriminering av minoriteter, stämningansökan och sånt... :whistling:

 

"Is it because I'm white and from Sweden?!" :utskallning:

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En anledning för Apple att inte erbjuda alla tangentbord överallt i hela världen är nog att folk skulle börja åka och hämta alt skicka macbook pros över hela världen eftersom priserna är så differentierade.

 

Visst är det dåligt, men det är nog affärsmässiga beslut och inte logistiska problem och kostnader som ligger bakom.

 

Lycka till med allt! Jag åker till USA på torsdag för inköp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

jag köpte en macbook pro när jag vart över i usat i september

gick INTE på något sätt att välja med svenskt tangentbord, frågade i ungefär 10 olika apple stores och det enda dom kunde tipsa om va att apple store på fifth ave i NY kaaaanske hade något hemma men annars va det kört.

mailade en mac-affär här hemma och vad det skulle kosta att byta och svaret jag fick är att eftersom det är unibody så kostar det ca 5-6k att byta vilket jag absolut INTE tycker är värt.

så jag kör med amerikanskt layout men med svensk mjukvara, funkar hur bra som helst, tar typ 20min innan man vant sig!

 

jag köpte macbook pro med ssd för övrigt och uppgraderade ram till 4gb, betalade ca 12k,, helt ok affär tycker jag!

 

 

lycka till med datorköpet!

 

 

//zwenzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick svaret från Macsupport i Malmö att de skulle gå på ca 4000 SEK ex moms att byta tangentbord på en Unibody. Det verkar inte värt det, man kan tydligen inte peta bort enstaka tangenter bara utan hela aluminiumdelen med tangentbordet byts ut. På en äldre vit MAcbook inköpt i USA har jag fixat små klisterlappar med rätt tangenttecken och satt på de "felaktiga" amerikanska tecknen. Jag tog mått på tangenterna och gjorde i Photoshop små tangenttecken som jag skrev ut på klisteretikettark. Använder man ett vanligt klisterark för utskriften för detta riskerar de fixade tangenterna att snabbt bli skitiga, det bästa är då ett så blankt papper som möjligt. Jag skaffade på Apple Store dessutom ett tangentbordsskydd i silikon som tidigare fanns för den vita Macbooken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...