Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska batteriet verkligen räcka så kort?


Ginosso70

Rekommendera Poster

Jag har en mbp 13". Om jag sitter i safari med 3 flikar, msn och word så räcker batteriet ca 5 timmar. Men är inte det lite väl kort? Jag har ingen tangentbordsbelysning och skärmljusstyrkan är 5 ploppar från max. Är det någon som får mer? Och vad hände med dom utlovade 7 timmarna?

 

Svar emotses.

 

Robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en mbp 13". Om jag sitter i safari med 3 flikar, msn och word så räcker batteriet ca 5 timmar. Men är inte det lite väl kort? Jag har ingen tangentbordsbelysning och skärmljusstyrkan är 5 ploppar från max. Är det någon som får mer? Och vad hände med dom utlovade 7 timmarna?

 

Svar emotses.

 

Robin

 

Jag tycker det låter som rätt bra tid, du kör 3 program på relativt hög skärmljusstyrka.

 

Ca 5 timmar är nog rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, fem timmar låter mycket bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Sänk ljusstyrkan till en plopp så borde du få ut lite batteritid till.

 

Edit: angående de utlovade sju timmarna så är minimumkraven att du ska ha en plugg på skärmstyrka och tangentbordsbelysningen avstängd, samt inte alltför tungt användande. Oftast så når man aldrig upp i dessa utlovade timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennethLundgren

Det är som med bilar, det utlovas en viss förbrukning som man får ta med en nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk bara på äktenskapslöften och hur det sen gestaltar sig i vekligheten.

Hmmmm..... :fundersam:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson
Tänk bara på äktenskapslöften och hur det sen gestaltar sig i vekligheten.

Hmmmm..... :fundersam:

 

:hihihi:

Friend, ett poäng

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...