Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trasig iPhone från fabrik


Swebreeze

Rekommendera Poster

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar
Igår så hände det nått magiskt...fick tillbaka min telefon! :P

 

Telefonen vart utbytt, nytt IEMnr iaf.

Fick du telefonen i nyinplastad originalförpackning eller fick du den tillbaka som ett brev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jobbigt faktiskt när sånt här händer. Apple är ju inte kända för sin garanti i Sverige. I USA går du in i Applestore och får en ny därifrån MED en GÅNG.

 

 

Detta är sjukt! Att Apple inte erbjuder oss i Sverige DOA! Istället skall man få skicka iväg den på lagning eller få en refurbished iPhone och vara utan sin iPhone i 2 veckor.

 

Det är mycket konstigt att inte Apple har kommit med en form utav Apple Care till iPhone så man får betala för bättre garanti!

 

 

Varför är Apple så totalt värdelösa på garantier och åtaganden på iPhone här i Sverige?!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnade in telefonen för en vecka sedan (Halebop) och nu är telefon klar. Verkar dock inte som att jag får en ny telefon :( men i alla fall en som är reparerad... eller i alla fall som jag tror är reparerad. Det står i alla fall att de har åtgärdat de inrapporterade felen och då får man väl lite på det skrivna ordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du telefonen i nyinplastad originalförpackning eller fick du den tillbaka som ett brev?

 

Fick den i någon konstig kartong med skumgummivaderade "väggar".

 

Svårt att kunna tänka mig att dom skickar ut nya iPhones med orginalkarton osv. Skulle bli mkt dyrare.

 

Hur som helst fick 200kr att ringa för som plåster på såren och telefonen fungerar bra nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick den i någon konstig kartong med skumgummivaderade "väggar".

 

Svårt att kunna tänka mig att dom skickar ut nya iPhones med orginalkarton osv. Skulle bli mkt dyrare.

 

Hur som helst fick 200kr att ringa för som plåster på såren och telefonen fungerar bra nu.

 

Jag har inte fått tillbaka den ännu. Såg bara på Anovo's hemsida att den var färdig. Väntar dock fortfarande på kompensation för att jag väntat över fyra veckor på den innan jag fick den i första taget.

 

Och nu vet jag inte om man ska kräva någon kompensation direkt, då det egentligen inte har så mycket med Halebop att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur formulerar sig Anovo när ni ser att den är färdig?

 

Jag skickade in min tele o har följande text nu på status: "

 

"Enheten är utbytt på garanti. Garantiärende:

Nytt IMEI: XXXXXXXX......"

 

Betyder det ny eller "refurbished"? Min telefon var repfri o blank som en polerad hjässa, vägrar få tillbaka nått repigt serviceex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur formulerar sig Anovo när ni ser att den är färdig?

 

Jag skickade in min tele o har följande text nu på status: "

 

"Enheten är utbytt på garanti. Garantiärende:

Nytt IMEI: XXXXXXXX......"

 

Betyder det ny eller "refurbished"? Min telefon var repfri o blank som en polerad hjässa, vägrar få tillbaka nått repigt serviceex.

Så här står det: "GARANTIÄRENDE Telefonen är åtgärdad för det inrapporterade felet. Pris för kund att betala i butik 0:-"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anovo byter aldrig ut mot nya telefoner...däremot så tycker jag att det är lite överdrivet hur hemskt det är med refurbished, dom har behållt de delarna som gått och bytt ut resten. Den refurbishade jag fick såg skinande ny ut, ingen som helst skillnad jämfört med en ny köpt i affären.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag förbannad. Jag lämnade in min telefon därför att det var fel på displayen. Nu fick jag tillbaka den en vecka senare från Anovo där det står att de åtgärdat felet. Men det verkar inte riktigt som de hittat felet, ÄVEN fast jag utförligt skrivit vad det var för fel.

 

Vad göra?!?!??!! Ska jag skicka tillbaka den igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självfallet har man som kund rätt att kräva att få en nytt exemplar av den köpta varan, men säljaren har rätt att avstå från att följa köparens krav och istället erbjuda reparation av den defekta varan eller en ersättningsvara - som kan vara en reparerad vara som i praktiken motsvarar en ny, kan även vara en fungerande som någon har skickat in av olika skäl (ångerrätten...). Så säljaren har inte kravet på sig i lagen att säljaren alltid måste ersätta med en helt ny oupackad vara. Enligt lagen har säljaren rätten att välja mellan flera alternativ.

 

Om säljaren väljer att reparera produkten så har säljaren rätt till tre försök. Efter tre misslyckade försök så måste säljaren kompensera kunden och återlösa den defekta varan.

 

Ta kontakt med servicestället om de har misslyckats med att fixa telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min telefon idag.... en "refurbished" såklart. MEN, jag behåller den :D

Den har inga fel öht o ser lika ny ut som min förra, fast utan defekter då såklart

 

Whoopie.... nu ska jag njuta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...