Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är det värt pengarna för en fattig student?


wirren

Rekommendera Poster

Hej!

 

 

För tillfället så äger jag en HTC Touch Diamond 2, men nu i efterhand så skulle en iPhone varit ett mycket bättre val, men det är lätt å vara klok i efterhand.

Nu så sitter jag och funderar på att sälja den här HTC:n och istället köpa en 16GB 3Gs, men är det värt de 5400:- (som jag fick uppgift att den kostade på Telia, utan abonnemang) ?

 

Jag har precis börjat studera och räknas nu som en fattig student, men sen är jag ju också en prylnörd :) Och det vore ju så skoj att ha en, eftersom det är ju en iPhone !

 

Så vad säger ni, ska jag sälja den och lägga till pengar för att få en iPhone?

 

/ M :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är själv student och ägare utav en Iphone 3GS.

Det ända jag kan säga är att jag tycker den är värd sitt pris.

 

Så mitt råd är; sälj telefonen och byt upp dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte värt det. Du har ju redan en utmärkt telefon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också student och ägare av både en MB 2.4GHz alu och en Iphone 3Gs 32GB. Och jag ångrar det inte, enda skulle i så fall vara att jag har lite mindre pengar till om jag skulle vilja ut och resa.

Men jag tycker att jag har spenderat mina pengar rätt, och jag ångrar inte en dag mitt inköp av Iphone 3Gs, mitt favorit program är Jaadu VNC, jag som prylnörd kunde nästan inte förstå att det var sant första gången jag använde det......

 

Det är mycket pengar, men den dagen du har den i handen kommer du inte ångra dit val. Det är det enda jag kan säga!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är likaså fattig (snart fattigare) student som beställt iPhone 16Gb 3GS från Telia men med abonnemang. Tog "Prata på" á 49kr/mån, får då telefonen för 4695:- (dvs ingen förhöjd månadsavgift). Nu väntar bara väntan på att den ska leveras om sisådär en månad eller så. Eftersom du nu oxå är student, så kolla Mecenats hemsida. Man kan köpa iPhone obundet via Telia och andra därifrån med viss rabatt..

 

//BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Studenterna idag är tydligen inte så fattiga. När jag pluggade hade jag fan inte råd med nånting ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag också student, och även jag har både en alu Macbook samt iPhone 3Gs. Visst kostar det pengar, men i mitt tycke är det värt det. Kan också tillägga att jag jobbar som fotograf på deltid, lite därav anledning till att köpa mac och en telefon med bra kalender, internetdelning osv. Sen tycker jag iPhone är en underbar telefon, har haft flera SE och Nokia tidigare, iPhonen slår dom alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är likaså fattig (snart fattigare) student som beställt iPhone 16Gb 3GS från Telia men med abonnemang. Tog "Prata på" á 49kr/mån, får då telefonen för 4695:- (dvs ingen förhöjd månadsavgift). Nu väntar bara väntan på att den ska leveras om sisådär en månad eller så. Eftersom du nu oxå är student, så kolla Mecenats hemsida. Man kan köpa iPhone obundet via Telia och andra därifrån med viss rabatt..

 

//BB

 

Jag hittar inte någonstans på Mecenat/Telia att man kan köpa en iPhone till rabatterat pris utan abonnemang. Skulle du kunna skicka en länk på det?

 

Det som jag läst i svaren, så verkar det defenitivt värt att köpa en!

Jag är lite fundersam över kameran, finns det någon tråd där folk har lagt upp foton som är tagna med iPhone 3Gs, både dagsljus och mörker?

 

En till fråga: Har ni märkt av något att den blir överhettad eller liknande?

 

/ M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den blir inte överhettad. Den blir rätt varm men det finns inget som tyder på att telefonen mår dåligt av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att grabben ska sälja sin HTC och köpa en iPhone! Pengar är bara pengar. Det kommer nya. Lös problemet: ät gröt en termin, panta burkar...

 

5.000 kr = 10.000 burkar... Plocka burkar på vägen hem från krogen istället för att gå på Max och fylla blodet med transfetter. Då kan du lätt finansiera din iPhone på en termin. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp iPhonen nu, sen kommer du aldrig att få råd, inte på många år i alla fall.

Om du köper iPhonen nu, så har du ju alltid någonting när du efter pluggandet står utan pengar och jobb, kanske den enda pryl du har som kan förgylla din då annars dystra vardag.

Köp, köp, lev för dagen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inte någonstans på Mecenat/Telia att man kan köpa en iPhone till rabatterat pris utan abonnemang. Skulle du kunna skicka en länk på det?

 

Det som jag läst i svaren, så verkar det defenitivt värt att köpa en!

Jag är lite fundersam över kameran, finns det någon tråd där folk har lagt upp foton som är tagna med iPhone 3Gs, både dagsljus och mörker?

 

En till fråga: Har ni märkt av något att den blir överhettad eller liknande?

 

/ M

 

Vad jag menade utan abonnemang är att köpa telefonen obundet, tror dock att den förblir operatörslåst men det är ju bara en tidsfråga innan det kommer jailbreak för 3.1 som troligen ligger på alla telefoner idag. Bara för att eliminera att du kommer in på min Mecenatsida så gör du följande när du går in på mecenat.se: Klicka på Studentrabatter -> Telefoni & Bredband -> Telia - abonnemang med mobil, sen är du i princip framme. Klicka på 3GS-en så kommer du in på Telias sida där du kan se telefonen obunden, vilka priser som gäller.

 

Angående kameran så la Macworld upp en artikel alldeles nyligen om kameran. Tror dock det rörde sig om makrofotografering, men det kan ju inte vara alltför svårt att Googla saken. :)

 

Lycka till!

 

RED: Klart man har råd med telefonen, det gäller att prioritera. Skaffa ett deltidsjobb, det har jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att grabben ska sälja sin HTC och köpa en iPhone! Pengar är bara pengar. Det kommer nya. Lös problemet: ät gröt en termin, panta burkar...

 

5.000 kr = 10.000 burkar... Plocka burkar på vägen hem från krogen istället för att gå på Max och fylla blodet med transfetter. Då kan du lätt finansiera din iPhone på en termin. :D

 

Och vem har sagt att "Wirren" är en grabb ;)

 

Mmm, det får nog ta och bli en iPhone, ska försöka få i väg detta jäkelskap först :)

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vem har sagt att "Wirren" är en grabb ;)

 

Mmm, det får nog ta och bli en iPhone, ska försöka få i väg detta jäkelskap först :)

 

Tack för hjälpen!

 

haha, 99% som hänger på prylforum är killar ;) , eller utger sig iaf att vara killar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är fattig och stolt ägare av min andra iPhone!

 

Rörde en HTC touch diamond en gång, det var inte kul :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...