Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu är måttet rågat...


Gribby

Rekommendera Poster

Fem veckor efter beställning av en svart iPhone 3Gs, 16 Gb hos Telenor finns ingen telefon i sikte. Apple kommunicerar ingenting om kommande leveranser (skamligt dålig kundvård!). Finns det något intressant alternativ att köpa? Någon som har några rekommendationer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple kommunicerar ingenting om kommande leveranser (skamligt dålig kundvård!).

Du är ju inte Apples kund. Telenor är Apples kund och du vet INGENTING om Apples och Telenors kommunikation. (Det är så himla lätt för en Telenorsäljare att bara skylla på Apple.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fem veckor efter beställning av en svart iPhone 3Gs, 16 Gb hos Telenor finns ingen telefon i sikte. Apple kommunicerar ingenting om kommande leveranser (skamligt dålig kundvård!). Finns det något intressant alternativ att köpa? Någon som har några rekommendationer?

 

 

Htc! Jag ska kränga min 3gs o köpa en htc hero. Så sjukt missnöjd med kvalitets problem på iPhone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Htc! Jag ska kränga min 3gs o köpa en htc hero. Så sjukt missnöjd med kvalitets problem på iPhone

 

Jag har inga bra erfarenheter utav HTC, jag har visserligen bara en gammal, en Tytn II. Men den har avskräckt mig tillräckligt för att inte ta med HTC bland möjliga telefoner när jag köper nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Det är så himla lätt för en Telenorsäljare att bara skylla på Apple.)
Lätt lösning för Telenorsäljaren, ja. Skyll på andra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne i Telenorbutiken på Drottninggatan i Sthlm i fredags och då packade de upp massor av iPhones. Så de har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Htc! Jag ska kränga min 3gs o köpa en htc hero. Så sjukt missnöjd med kvalitets problem på iPhone

 

Jag har haft 3 st HTC, den enda som varit bra var den första som egentligen inte var en HTC utan en Qtek S200.

Nr 2 har jag glömt namnet på men den hade ett rullhjul istället för knapp och den bara krånglade hela tiden och den sista var en Touch Diamond och den var den absolut sämsta telefon jag nånsin haft, alla kategorier!! Operativet sög duktigt, omstart fick göras flera gånger varje dag för att allt hängde sig och dessutom var den segare än farmor på en motorväg. Nämnde jag att menysystemet var uppfunnit av Kalle Anka? Touch Flow -Ha!, vilket bottennapp!!

 

Nu har jag en Nokia 5800 och den är tvärtom den bästa telefon jag haft, kanonbra kalender, bra mail, snabb i menyerna som dessutom är logiska. Dessutom går den att ringa med! :whistling:

 

Symbian 5 är ett stort steg för Nokia som tidigare hade röriga och ologiska menyer enligt mitt tycke i alla fall.

 

ea5pja.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne där i dag och då hade de inte det. I alla fall inte 16 gb. Hur som helst tycker jag att det är arrogant av Apple att svara "inga kommentarer" på frågor om leveransproblem när de uppenbarligen har stora sådana. Jag menar över fem veckors leveranstid två månader efter release av modellen kan ju inte vara rimligt? Visst, det är möjligt att det går att få tag på 32 gb i vitt, men om 16 gb svart är den mest efterfrågade bör man kanske tillverka fler sådana om man är kundtillvänd? Nån som har erfarenhet av HTC Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt lösning för Telenorsäljaren, ja. Skyll på andra.

 

9/10 ggr jag pratat med Telenor, både i jobbet och privat, har de haft noll koll på sina egna tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många svar har du fått/läst från Apple ang. leveransproblem för iPhone då? Jag har varit i kontakt med två butiker samt kundtjänst på Telenor och ingen har någon information från Apple. Jag tycker att det är svagt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många svar har du fått/läst från Apple ang. leveransproblem för iPhone då? Jag har varit i kontakt med två butiker samt kundtjänst på Telenor och ingen har någon information från Apple. Jag tycker att det är svagt!

 

Det är ju lite Apple i ett nötskal. Men, de vet nog att sena leveranser leder till förlorade kunder. Anledningen till att de inte säger något kanske är att de helt enkelt inte själva vet? Logistikkedjor och kinesiska fabriker kan ställa till det ganska så rejält.

 

Så som jag ser det är det väl Telenor du ska bojkotta. Om du köper ett par skor från Nike från Stadium som du inte är nöjd med, nobbar du då Stadium eller Nike?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan du vänta en månad till o köpa en Nokia N900

 

 

/Homie

 

Nokia N900 - Big Mac tjocklek och nära 200 grams vikt , nä tack ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte Apple har varit beredda på att även iPhone 3GS skulle sälja så kopiöst bra, att marknaden redan skulle vara något mättad. Och man kan ju fråga sig varför den säljer så bra, då skillnaderna mellan 3G och 3GS är så små.

Hade själv en 3G, 8GB, och det var den som gav den stora aha-känslan. 3GS ger ingen aha om man bara bytt upp sig, ser likadan ut, prestandan på den gamla var inte dålig och alla brister som den förra eventuell har är ju ju bara småfixar på den nya. Lika värdelös Bluetooth, ingen Flash, något bättre kamera, men fortfarande ingen blixt, värdelös Bluetoothhantering etc.

Hur ofta har man behov av kompass som skulle motivera att byta upp sig.

Jag är alltså fortfarande otroligt nöjd och glad över iPhonen, ser ingen konkurrens till denna, men jag kan inte tänka mig att Apple ens i sin vildaste fantasi kunnat räkna med att 3GS:en skulle sälja som smör när redan modellen innan var bra nog.

Varför bytte jag upp mig om jag redan var nöjd? Inga rationella eller logiska skäl, bara rent tokeri och några tusenlappar fattigare. Med min 8G hade jag ca 3GB ledigt och på min nya 3GS har jag ca 24GB ledigt, och inte är jag lyckligare för det, halleluja.

 

Därför, ni som redan har en iPhone och otåligt väntar på den nya, tagga ner, risken att ni blir besvikna över de små skillnaderna är överhängande, och ni som inte beställt ännu, tänk efter om ni verkligen behöver uppgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite Apple i ett nötskal. Men, de vet nog att sena leveranser leder till förlorade kunder. Anledningen till att de inte säger något kanske är att de helt enkelt inte själva vet? Logistikkedjor och kinesiska fabriker kan ställa till det ganska så rejält.

 

Så som jag ser det är det väl Telenor du ska bojkotta. Om du köper ett par skor från Nike från Stadium som du inte är nöjd med, nobbar du då Stadium eller Nike?

 

Varför skulle jag straffa Stadium för ett par undermåliga Nike-skor? Enda anledningen till det skulle vara om de inte godtog en reklamation eller liknande. Tillverkaren får stå till svars för kvaliteten, inte butiken. Detsamma gäller om jag mot förmodan skulle få köpa en iPhone. Har den kvalitetsproblem blir jag ju inte förbannad på Telenor? För övrigt har jag inget val eftersom det är min arbetsgivare som står för abonnemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde alla operatörer hade leveransproblem med iPhone?

Och hur som helst så kan det ju omöjligt vara operatörernas fel att inte tillverkaren kan leverera telefoner i den takt dom säljs...

 

Och slutligen, iPhone är värd att vänta på :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fem veckor efter beställning av en svart iPhone 3Gs, 16 Gb hos Telenor finns ingen telefon i sikte. Apple kommunicerar ingenting om kommande leveranser (skamligt dålig kundvård!). Finns det något intressant alternativ att köpa? Någon som har några rekommendationer?

 

Titta på Palm pre, sjukt soft, inget lagg, sjukt snyggt gränssnitt, multitouch. coolt att man kan ladda mobilen trådlöst. med mycket mycket mer,.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp dig en HTC Hero, mycket bra telefon, och inga väntetider. Sjukt smidigt med deras appstore och allt. Samt att du kan använda telefonen utan att fuktsensorerna blir röda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HTC hero och Nokia N97 är två alternativ jag skulle tänka på om jag nu skulle köpa ny mobil. Men annars har jag bestämt mig att mitt nästa mobilinköp blir en iPhone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte Apple har varit beredda på att även iPhone 3GS skulle sälja så kopiöst bra, att marknaden redan skulle vara något mättad. Och man kan ju fråga sig varför den säljer så bra, då skillnaderna mellan 3G och 3GS är så små.

Hade själv en 3G, 8GB, och det var den som gav den stora aha-känslan. 3GS ger ingen aha om man bara bytt upp sig, ser likadan ut, prestandan på den gamla var inte dålig och alla brister som den förra eventuell har är ju ju bara småfixar på den nya. Lika värdelös Bluetooth, ingen Flash, något bättre kamera, men fortfarande ingen blixt, värdelös Bluetoothhantering etc.

Hur ofta har man behov av kompass som skulle motivera att byta upp sig.

Jag är alltså fortfarande otroligt nöjd och glad över iPhonen, ser ingen konkurrens till denna, men jag kan inte tänka mig att Apple ens i sin vildaste fantasi kunnat räkna med att 3GS:en skulle sälja som smör när redan modellen innan var bra nog.

Varför bytte jag upp mig om jag redan var nöjd? Inga rationella eller logiska skäl, bara rent tokeri och några tusenlappar fattigare. Med min 8G hade jag ca 3GB ledigt och på min nya 3GS har jag ca 24GB ledigt, och inte är jag lyckligare för det, halleluja.

 

Därför, ni som redan har en iPhone och otåligt väntar på den nya, tagga ner, risken att ni blir besvikna över de små skillnaderna är överhängande, och ni som inte beställt ännu, tänk efter om ni verkligen behöver uppgradera.

 

är den till salu? :D som jailbreakare vattnas det i min mun med snabbare prolle och mer ramminne.. inte fyskam med vassare grafikkretsar heller för den delen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga bra erfarenheter utav HTC, jag har visserligen bara en gammal, en Tytn II. Men den har avskräckt mig tillräckligt för att inte ta med HTC bland möjliga telefoner när jag köper nya.

 

 

Jag har haft 3 st HTC, den enda som varit bra var den första som egentligen inte var en HTC utan en Qtek S200.

Nr 2 har jag glömt namnet på men den hade ett rullhjul istället för knapp och den bara krånglade hela tiden och den sista var en Touch Diamond och den var den absolut sämsta telefon jag nånsin haft, alla kategorier!! Operativet sög duktigt, omstart fick göras flera gånger varje dag för att allt hängde sig och dessutom var den segare än farmor på en motorväg. Nämnde jag att menysystemet var uppfunnit av Kalle Anka? Touch Flow -Ha!, vilket bottennapp!!

 

Nu har jag en Nokia 5800 och den är tvärtom den bästa telefon jag haft, kanonbra kalender, bra mail, snabb i menyerna som dessutom är logiska. Dessutom går den att ringa med! :whistling:

 

Symbian 5 är ett stort steg för Nokia som tidigare hade röriga och ologiska menyer enligt mitt tycke i alla fall.

 

ea5pja.jpg

Som svar på båda kan jag nog med all säkerhet säga att det beror på operativet, som väl i Tytn II var WM? HTC Hero kör Android, vilket funkar sjukt bra, och är väldigt snyggt. Den telefonen är helt klart en utmanare till iPhone, och det blir min nästa telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får intrycket av att Telenor prioriterar kunderna som handlar via Webben.

 

Det är nästan en surrealistik upplevelse att gå runt och prata med Telenorsäljarna i olika butiker. Alla ger olika svar. Först hade dom ingen lista Sen kunde man inte skriva upp sig på listan. När man frågar om dom kan kolla hur man ligger till på listan svarar en att han inte kan göra det för att dom bara kan se vem som står på tur när dom lägger in nyinkommna telefoner. Samtidigt såg jag att listan var ett vanligt excelark när en annan säljare skrev upp mig så han ljuger mig alltså rakt i ansiktet.

 

Byt operatör är mitt tips. Jag har väntat i sex veckor och har inga som helst förhoppningar att få någon telefon den här veckan heller från lallarna på Telenor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mycket svordomar och klagomål som min kollega hävt ur sig om sin HTC Touch Diamond har jag nog inte hört om någon telefon. Har även hört mestadels negativa ordalag om deras senaste modeller.

 

Min kollegas ord om sin 3GS (som jag övertygade honom om att köpa):

"Fy fan, den är ju så smidig! Bästa telefonen jag har haft! Hur kunde jag vara så dum att jag inte skaffade en tidigare?".

 

Om jag inte hade 3GS (och inte ville ha) skulle jag vara mest sugen på Palm Pre, och därefter den där vita Google-saken. Sedan skulle det vara Nokia jag ville nosa på. Eller möjligen Blackberry, även om den är rätt ful.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mycket svordomar och klagomål som min kollega hävt ur sig om sin HTC Touch Diamond har jag nog inte hört om någon telefon. Har även hört mestadels negativa ordalag om deras senaste modeller.

 

Min kollegas ord om sin 3GS (som jag övertygade honom om att köpa):

"Fy fan, den är ju så smidig! Bästa telefonen jag har haft! Hur kunde jag vara så dum att jag inte skaffade en tidigare?".

 

Om jag inte hade 3GS (och inte ville ha) skulle jag vara mest sugen på Palm Pre, och därefter den där vita Google-saken. Sedan skulle det vara Nokia jag ville nosa på. Eller möjligen Blackberry, även om den är rätt ful.

 

Har du missat att HTC Hero bygger på Android? Annars kan ja bara säga att dom sjukdommar HTC hade me sina windows mobiler är BORTA!

Skulle inte ta i en Iphone om ja fick betalt, skulle säkert ha för mycket handsvett så fukten skulle förstöra telefonen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...