Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag gillar inte dockan!


grodkungen

Rekommendera Poster

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar
Jag blir fundersam när du skriver att Safari knappt orkar öppna apple.com. Måste bero på några inställningar du har som ställer till det för dig. Jag använder mig av Safari för att jag tycker att det är mycket snabbare än övriga, iaf för mig. Använder du Safari 1.0 eller har du Safari 4.0.x? :totaltgalen:

Version 4.0.2 (5530.19)

 

 

+1

 

Men Grodkungen måste vara ett troll? Startmeny och Netscape?

Om det är någon webbläsare som Apple.com är gjord för så är det blixtsnabba Safari.

tja..tror inte det va snarare en ärlig person som faktisk säjer min åsikt

 

i love my dock.

 

windows startmeny är rena stenåldern. :totaltgalen:

 

Good 4 U :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir bara mer och mer förvånad över denna tråd... Först vill TS ha en Windows-liknande startmeny, och nu har det visat sig att han även använder en webbläsare från stenåldern. :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir bara mer och mer förvånad över denna tråd... Först vill TS ha en Windows-liknande startmeny, och nu har det visat sig att han även använder en webbläsare från stenåldern. :tappahakan:

 

men min webbläsare fungerar iallafall felfritt ALLTID!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ändrar ni så att ni kan få Äpplet som ikon? Är lite newbie :propellerbaver:

Skulle även jag vilja veta, kan bara få en blå mapp eller om jag väljer "trave" så visar den ikonen för adressboken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men min webbläsare fungerar iallafall felfritt ALLTID!

 

 

det är ju inget fel att köra en antik browser, men du lurar dig själv om du tror att den fungerar felfritt i ett modernt sammanhang.

det är som att åka häst o vagn istället för att köra bil på motorvägen.

 

 

du kan testa hur bra din browser klarar acid3 testet http://acid3.acidtests.org/

 

tanken är att du ska få bilden så lik test-bilden som möjligt. om din browser följer de standarder som finns borde det inte bli några problem.

 

safari får 100/100 i acid3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Men Grodkungen måste vara ett troll? Startmeny och Netscape?

Om det är någon webbläsare som Apple.com är gjord för så är det blixtsnabba Safari.

 

 

Det måste vara något tidigt April-skämt :skondans:

Kommer inte riktigt ihåg, men

var inte grodkungen ett nick för någon tidigare medlem.

Typ micke_nkpg eller gummianka?

 

Är vederbörande att skämta oss aprillo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte riktigt ihåg, men

var inte grodkungen ett nick för någon tidigare medlem.

Typ micke_nkpg eller gummianka?

 

Är vederbörande att skämta oss aprillo?

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte riktigt ihåg, men

var inte grodkungen ett nick för någon tidigare medlem.

Typ micke_nkpg eller gummianka?

 

Är vederbörande att skämta oss aprillo?

 

nja..tror bara vi fått in ett busigt post-113-1253981959_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till trådskaparen:

Angående Netscape Navigator så utvecklas inte den längre! Alltså kommer inget mer att hända med den! Inga uppdateringar, inga nya anpassningar för framtida utformningar av webb (x)html/css osv...

 

Angående IE som nämnts i tråden så är det den sämsta webbläsare man kan använda! Som webbutvecklare så har Internet Explorer 6 varit förenat med pesten då massor FORTFARANDE använder den skiten! Det var på den tiden då Microsoft envisades med att INTE följa webbstandarden och istället hitta på eget! Samma sak gäller i vissa fall även IE7! Det är först med IE8 som Microsoft ÄNTLIGEN bestämt sig för att följa standarden! Så IE8 kanske är bättre. Varför tog det MS så LÅNG tid att få in tabbar i sin webbläsare?

 

Nej tacka vet jag Firefox! Utklassar alla webbläsare. Själv tycker jag Safari är lika rolig att surfa på som att surfa på IE... Men det är min personliga åsikt även om jag vet att Safari ÄR en bättre browser än IE. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tacka vet jag Firefox! Utklassar alla webbläsare. Själv tycker jag Safari är lika rolig att surfa på som att surfa på IE... Men det är min personliga åsikt även om jag vet att Safari ÄR en bättre browser än IE. :borstatanderna:

Safari är ju grym, flyter på sjukt bra i OS X. Har inte haft problem med en enda sida, enda krånglet var med några sparade lösenord, men annars är den kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, vad ska man säga...

 

Visst kan jag förstå att switchers vill att det mesta ska se ut som i Windows, men förr eller senare är det faktiskt dags att anpassa sig till det nya systemet. Vad gäller dockan kör jag precis som Tatari med placering till höger, med programmappen i listvy. Dessutom har jag valt "Göm automatiskt" i alternativen.

 

Angående Netscape dödförklarades den i slutet av 2007, läs mer här: http://macworld.idg.se/2.1038/1.138488

 

Därmed är det hög tid att börja leta efter en annan webbläsare, vare sig du vill eller inte. Är det utseendet från Netscape du gillar finns teman till Firefox att ladda ner, till exempel denna: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6269.

 

Webben skulle bli en sjukt mycket trevligare plats om folk faktiskt använde sig av moderna webbläsare i stället för gamla reliker. Det är ju inte precis så att det saknas alternativ till Mac: Firefox, Safari, Opera, Camino, Flock, Chromium, OmniWeb, iCab osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är macinföding och kan alltså inte längta efter att allt ska vara som i windows, trots det har jag aldrig varit speciellt förtjust i dockan. Jag har fått lära mig acceptera den, eftersom det är så det är men inte blir jag lyrisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till trådskaparen:

Angående Netscape Navigator så utvecklas inte den längre! Alltså kommer inget mer att hända med den! Inga uppdateringar, inga nya anpassningar för framtida utformningar av webb (x)html/css osv...

 

Angående IE som nämnts i tråden så är det den sämsta webbläsare man kan använda! Som webbutvecklare så har Internet Explorer 6 varit förenat med pesten då massor FORTFARANDE använder den skiten! Det var på den tiden då Microsoft envisades med att INTE följa webbstandarden och istället hitta på eget! Samma sak gäller i vissa fall även IE7! Det är först med IE8 som Microsoft ÄNTLIGEN bestämt sig för att följa standarden! Så IE8 kanske är bättre. Varför tog det MS så LÅNG tid att få in tabbar i sin webbläsare?

 

Nej tacka vet jag Firefox! Utklassar alla webbläsare. Själv tycker jag Safari är lika rolig att surfa på som att surfa på IE... Men det är min personliga åsikt även om jag vet att Safari ÄR en bättre browser än IE. :borstatanderna:

 

 

Om nu MFF utklassar Navigator, hur kommer det sig då att den webbläsaren tvångsavslutar sig själv flera gånger/dag?

 

Och om IE är den sämsta skit som gjorts, varför har den aldrig krashat när jag körde den i min gamla dell?

Tacka vet jag crome, men det verkar ju inte finnas till mac heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu MFF utklassar Navigator, hur kommer det sig då att den webbläsaren tvångsavslutar sig själv flera gånger/dag?

 

Och om IE är den sämsta skit som gjorts, varför har den aldrig krashat när jag körde den i min gamla dell?

Tacka vet jag crome, men det verkar ju inte finnas till mac heller.

 

 

Du är ju unik på nåtsätt som aldrig fått en krasch med IE.

 

Sen är det inte bara krascher som räknas. Stabilitet är viktigt självklart, men snabbhet och säkerhet likaså. IE ligger alltid dåligt till, oftast sist i dessa tester.

 

 

Men hey, det är dina datorer och du bestämmer över dom. Jag eller någonannan ska inte säga vad du ska använda för webbläsare. Kan bara rekommendera dig.

 

Men du insåg nog själv när du skapa denna tråden om startmenyn i OS X att 99% av oss skulle bli illamående och kommentera det. Hur längesedan var det du switcha egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju unik på nåtsätt som aldrig fått en krasch med IE.

 

Sen är det inte bara krascher som räknas. Stabilitet är viktigt självklart, men snabbhet och säkerhet likaså. IE ligger alltid dåligt till, oftast sist i dessa tester.

 

 

Men hey, det är dina datorer och du bestämmer över dom. Jag eller någonannan ska inte säga vad du ska använda för webbläsare. Kan bara rekommendera dig.

 

Men du insåg nog själv när du skapa denna tråden om startmenyn i OS X att 99% av oss skulle bli illamående och kommentera det. Hur längesedan var det du switcha egentligen?

 

Jag bytte system 1.5 år sen, gillar OSX skarpt men saknar startmenyn, anledningen till att jag startade tråden var ifall det fanns någon enkel möjlighet att byta ut dockan mot en startmeny, tillsvidare nöjjer jag mig med att ha en Startikon i docken.

 

Ang webbläsare, så har jag själv testat div olika förslag och hittat det som fungerar bäst (i min dator iallafall) vad andra tycker kan vara trevligt att höra, men om ingen kommer med något som jag får att funka bättre än det jag har nu så kommer jag inte byta.

 

Låt oss säga att det innom en snar framtid börjar dyka upp "massor" med virus mot OSX kommer jag sanoolikt byta tillbaka till Windows, men som det ser ut i nuläget är ju osx ända säkra alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte system 1.5 år sen, gillar OSX skarpt men saknar startmenyn, anledningen till att jag startade tråden var ifall det fanns någon enkel möjlighet att byta ut dockan mot en startmeny, tillsvidare nöjjer jag mig med att ha en Startikon i docken.

 

Ang webbläsare, så har jag själv testat div olika förslag och hittat det som fungerar bäst (i min dator iallafall) vad andra tycker kan vara trevligt att höra, men om ingen kommer med något som jag får att funka bättre än det jag har nu så kommer jag inte byta.

 

Låt oss säga att det innom en snar framtid börjar dyka upp "massor" med virus mot OSX kommer jag sanoolikt byta tillbaka till Windows, men som det ser ut i nuläget är ju osx ända säkra alternativet.

 

 

1,5 år och fortfarande windowsifierad :chockadskeptisk:

 

Har du testat dom olika och tycker dom passar dig bäst är det inget fel med det. Kul att IE funkar för någon iallafall.

 

Så enda anledningen du sitter med Mac är säkerheten? Varför köpa dyra datorer när du kan ha en random PC med linux? Ubuntu tillex. Kan du få startmeny osv också.

 

Hur kan du vara så säker på att det kommer "massa" virus till OS X? Har ju inte funnits nåt vidare än och OS X blir bara säkrare och säkrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det likna nåt :galetglad:

netscape? varför inte IE5.5? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grodkungen, jag vill börja med att be om ursäkt. Vi har varit lite hånande i din tråd, men det borde du kanske räknat med när du formulerade ditt problem?

 

Förutfattade meningar och liknande åt sidan.

 

Jag vill börja med att skriva några raden om webbläsaren. Navigator kanske fungerar, men det är långt ifrån optimalt då den inte utvecklas längre. Du kommer att gå miste om mycket. Internet utvecklas, då är det viktigt att man också har en webbläsare som utvecklas i takt med det. Uppdatera Safari och prova igen under en tid. Avinstallera Firefox och installera senaste versionen igen. Safari är enligt mig den bästa webbläsaren, det är den jag använder. Men Firefox är den säkraste, den är bra att ha en färskt version utav Firefox installerad om man till exempel ska utföra några bankärenden eller någonting annat där man behandlar viktig personlig information.

IE är inte tekniskt stabil och hanterar diverse standarder mycket dåligt, samt att IE är otroligt rik på buggar och hål i koden som lätt utnyttjas utav illvilliga. Du bör faktiskt byta upp dig snarast.

 

Angående startmenyn så tycker jag att du borde ta bort tredjepartsprogrammet du installerade och i stället utnyttja stacks till fullo. Lägg dina vanliga mappar där, till exempel programmappen, dokument osv. Sedan ställer du in dem att öppnas som listor, då får du samma effekt som ditt tredjepartsprogram fast 100% Os X. I Snow Leopard är stacks betydligt mer utvecklat då du kan både scrolla och öppna mappar genom popup-fönstret som dyker upp när du trycker på valfri mapp. Du kan även byta ut ikonerna på mapparna efter eget tycke och använda till exempel candybar för att förändra dockens utseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1,5 år och fortfarande windowsifierad :chockadskeptisk:

 

Har du testat dom olika och tycker dom passar dig bäst är det inget fel med det. Kul att IE funkar för någon iallafall.

 

Så enda anledningen du sitter med Mac är säkerheten? Varför köpa dyra datorer när du kan ha en random PC med linux? Ubuntu tillex. Kan du få startmeny osv också.

 

Hur kan du vara så säker på att det kommer "massa" virus till OS X? Har ju inte funnits nåt vidare än och OS X blir bara säkrare och säkrare.

 

Japp, när jag hör ordet Dator tänker jag på Windows.

 

största anledningen är säkerheten och att iPhoto är så grymt smidigt, (fotar grymt mkt)

sän gillar jag att sticka ut lite, inte så många som har mac ännu

 

Har aldrig kört linux, funderat på det länge, ska försöka skriva över os9 om det går på min imac, och testa ubuntu om det är nåt för mig.

 

Jag sa inte att det skulle komma virus till osx, jag spekulerade bara och sa om det skulle komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...