Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag gillar inte dockan!


grodkungen

Rekommendera Poster

Tryck cmd-space så drar spotlight igång. Sen e de bara att skriva in några bokstäver på programmet/filen du vill köra... Smidigt som f*n tycker jag. Startmenyn i windows e ju såå sunkig!

Men nu ville han inte ha smidig utan just sunkig.

 

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar
Vänta lite nu... Använder du Netscape Navigator?

Ja, what's with that? :chockadskeptisk:

 

Sen ska väl forum nicket bytas till PrinceBalmer. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, vad exakt var de du saknade med starmenyn?

 

Haade

Ja, det är verkligen en fråga! För att vi ska kunna hjälpa dig behöver du nog vara mer konkret än att bara säga att den är "bättre".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog säga att jag personligen tycker att den lösningen va ganska så smidig. Testade den själv och kommer att fortsätta använda den (tror jag iaf). Ja menar, i mitt fall handlar det om 2 program som jag uteslutande använder mest och det är Safari och Mail, resterande ca 20 program jag haft i dockan kör jag då och då. Nu har jag Finder, Safari, Mail, AppCleaner, papperskorgen och denna startmeny i dockan och jag anser att mitt skrivbord är bra mycket stiligare nu och om du dessutom högerklickar på startmenyn så blir den mer expanderad med mindre storlek, vanligt klick på startmenyn gör menyn på tok för stor och man måste skrolla mycket för att hitta det program man ska starta (om man har många program givetvis)

 

Smaken är olika och i mitt fall så känns det fel att säga att bara för att det är "win-likt" så är det kass..

 

startmenu_pic.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog säga att jag personligen tycker att den lösningen va ganska så smidig. Testade den själv och kommer att fortsätta använda den (tror jag iaf). Ja menar, i mitt fall handlar det om 2 program som jag uteslutande använder mest och det är Safari och Mail, resterande ca 20 program jag haft i dockan kör jag då och då. Nu har jag Finder, Safari, Mail, AppCleaner, papperskorgen och denna startmeny i dockan och jag anser att mitt skrivbord är bra mycket stiligare nu och om du dessutom högerklickar på startmenyn så blir den mer expanderad med mindre storlek, vanligt klick på startmenyn gör menyn på tok för stor och man måste skrolla mycket för att hitta det program man ska starta (om man har många program givetvis)

 

Smaken är olika och i mitt fall så känns det fel att säga att bara för att det är "win-likt" så är det kass..

 

startmenu_pic.jpg

Men är det någon skillnad mot att ha programmappen i dockan?

post-180-1253950275.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl iofs ingen dum idé att lägga alias till program man använder ofta i en mapp i dockan. Skillnaden mot startmenyn är att den innehåller så mycket mer junk och är (i mitt tycke) svår att få någon fason på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det någon skillnad mot att ha programmappen i dockan?

 

Ja det tycker jag absolut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det tycker jag absolut...

Jag tycker inte det ser ut att vara speciellt stor skillnad mot att visa sin stack som lista isf rutnät...

 

post-10749-1253954926.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, vad exakt var de du saknade med starmenyn?

Haade

Enkelheten och att man snabbt hittade produkten man letade efter, även om man inte visste vad man skulle göra kunde man scrolla lite i startmenyn så kom det upp nåt skoj spel som man inte kom ihåg att man hade instalerat :P

 

Du kan ju lika gärna köra windows...

Bytte för att slippa skadlig kod, och sofar har jag sluppit det :bultandehjarta:

 

Vänta lite nu... Använder du Netscape Navigator?

Japp tveklöst bästa webbläsaren efter IE

 

 

Det fina är att du får använda din dator precis hur du vill, men du borde släppa allt du lärt dej i windows om du ska få ut det mesta ur OSX..

Haade

 

Tackar för de :) är man köper nåt dyrt vill man (jag) kunna anpassa det som jag vill :P

 

haha, sakna du det så mycket så du var tvungen att ha ikonerna på vänster sida med?

Japp samt googla fram e av de 44 klassiska xp bakgrunderna :D

 

Tryck cmd-space så drar spotlight igång. Sen e de bara att skriva in några bokstäver på programmet/filen du vill köra... Smidigt som f*n tycker jag. Startmenyn i windows e ju såå sunkig!

Spotlight ligger ju redan i högra hörnet grymt smidigt

 

Ja, det är verkligen en fråga! För att vi ska kunna hjälpa dig behöver du nog vara mer konkret än att bara säga att den är "bättre".

 

För att göra docken bättre så skulle den bara vara en ikon bred men när jag klickar på den skulle den kunna utvidga sig uppåt på något coolt sätt och sen växa åt höger ju längre jag vill :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog säga att jag personligen tycker att den lösningen va ganska så smidig. Testade den själv och kommer att fortsätta använda den (tror jag iaf). Ja menar, i mitt fall handlar det om 2 program som jag uteslutande använder mest och det är Safari och Mail, resterande ca 20 program jag haft i dockan kör jag då och då. Nu har jag Finder, Safari, Mail, AppCleaner, papperskorgen och denna startmeny i dockan och jag anser att mitt skrivbord är bra mycket stiligare nu och om du dessutom högerklickar på startmenyn så blir den mer expanderad med mindre storlek, vanligt klick på startmenyn gör menyn på tok för stor och man måste skrolla mycket för att hitta det program man ska starta (om man har många program givetvis)

 

Smaken är olika och i mitt fall så känns det fel att säga att bara för att det är "win-likt" så är det kass..

 

startmenu_pic.jpg

 

Hur fick du äpplet svart ist för blått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelheten och att man snabbt hittade produkten man letade efter, även om man inte visste vad man skulle göra kunde man scrolla lite i startmenyn så kom det upp nåt skoj spel som man inte kom ihåg att man hade instalerat :P

 

 

Bytte för att slippa skadlig kod, och sofar har jag sluppit det :bultandehjarta:

 

 

Japp tveklöst bästa webbläsaren efter IE

 

 

 

 

Tackar för de :) är man köper nåt dyrt vill man (jag) kunna anpassa det som jag vill :P

 

 

Japp samt googla fram e av de 44 klassiska xp bakgrunderna :D

 

 

Spotlight ligger ju redan i högra hörnet grymt smidigt

 

 

 

För att göra docken bättre så skulle den bara vara en ikon bred men när jag klickar på den skulle den kunna utvidga sig uppåt på något coolt sätt och sen växa åt höger ju längre jag vill :P

 

 

Mitt tips till dig är att skapa en Boot Camp partition och installera Windows XP och starta datorn i Windows istället :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog säga att jag personligen tycker att den lösningen va ganska så smidig. Testade den själv och kommer att fortsätta använda den (tror jag iaf). Ja menar, i mitt fall handlar det om 2 program som jag uteslutande använder mest och det är Safari och Mail, resterande ca 20 program jag haft i dockan kör jag då och då. Nu har jag Finder, Safari, Mail, AppCleaner, papperskorgen och denna startmeny i dockan och jag anser att mitt skrivbord är bra mycket stiligare nu och om du dessutom högerklickar på startmenyn så blir den mer expanderad med mindre storlek, vanligt klick på startmenyn gör menyn på tok för stor och man måste skrolla mycket för att hitta det program man ska starta (om man har många program givetvis)

 

Smaken är olika och i mitt fall så känns det fel att säga att bara för att det är "win-likt" så är det kass..

 

startmenu_pic.jpg

 

Hur ändrar ni så att ni kan få Äpplet som ikon? Är lite newbie :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp tveklöst bästa webbläsaren efter IE

inte ok :armskeptisk:

 

Japp samt googla fram e av de 44 klassiska xp bakgrunderna :D

Såvitt jag vet kom xp med 20 bakgrunder, och den du har är då inte en av dom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i början var den lite cool men numera e den bara jobbig, jag orkar inte mer ! jag vill ha en enkel och fungerrande sartmeny :irriteradtjej:

Är det möjligt att fixa? utan att sluta använda leopard?

 

Du vet väl att du kan gömma dockan? Äpple>Dock>Göm automatiskt.

 

Någon har kanske redan nämnt detta. Har inte läst tråden så noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ändrar ni så att ni kan få Äpplet som ikon? Är lite newbie :propellerbaver:

 

Läs pdf filen i startmenu foldern, de säger exakt hur man ska göra. De skickar med 2 eller 3 extra ikoner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs pdf filen i startmenu foldern, de säger exakt hur man ska göra. De skickar med 2 eller 3 extra ikoner

 

Om man inte har den kvar då? :utskallning: Ps, vilken startmenu folder? Antar att du menar under "macintosh hd"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

både netscape och explorer har slutat utveckla sina browsers. explorer var inte ens en duglig browser när den fortfarande var aktuell för mac.

 

om du vill kunna använda internet som det är tänkt bör du ha en modern browser som stöder de standarder som finns, tex. firefox eller safari.

 

välkommen in i 2000-talet, de flesta av oss har befunnit oss här en tid nu - drygt 9 år. lämna netscape och explorer i 1990-talet där de hör hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte ok :armskeptisk:

tycker jag.

Såvitt jag vet kom xp med 20 bakgrunder, och den du har är då inte en av dom...

 

hade iallafall denna och ca 4o andra på min stationra dell, :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

både netscape och explorer har slutat utveckla sina browsers. explorer var inte ens en duglig browser när den fortfarande var aktuell för mac.

 

om du vill kunna använda internet som det är tänkt bör du ha en modern browser som stöder de standarder som finns, tex. firefox eller safari.

 

välkommen in i 2000-talet, de flesta av oss har befunnit oss här en tid nu - drygt 9 år. lämna netscape och explorer i 1990-talet där de hör hemma.

 

Mff har jag men den krashar 2-3grr/dag

Safari orkar ju knappt öppna upp apple.com,

hur kan du rekomendera dessa?

närmast efter Navigator kommer Opera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp tveklöst bästa webbläsaren efter IE

 

Det finns ingen utom steve ballmer som tycker att IE är en seriöst bra webläsare..:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mff har jag men den krashar 2-3grr/dag

Safari orkar ju knappt öppna upp apple.com,

hur kan du rekomendera dessa?

närmast efter Navigator kommer Opera.

 

 

Jag blir fundersam när du skriver att Safari knappt orkar öppna apple.com. Måste bero på några inställningar du har som ställer till det för dig. Jag använder mig av Safari för att jag tycker att det är mycket snabbare än övriga, iaf för mig. Använder du Safari 1.0 eller har du Safari 4.0.x? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mff har jag men den krashar 2-3grr/dag

Safari orkar ju knappt öppna upp apple.com,

hur kan du rekomendera dessa?

närmast efter Navigator kommer Opera.

Både Microsoft och Netscape rekommenderar att du använder firefox alternativt Safari.

Dra dina egna slutsatser...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte det ser ut att vara speciellt stor skillnad mot att visa sin stack som lista isf rutnät...

 

post-10749-1253954926.png

+1

 

Men Grodkungen måste vara ett troll? Startmeny och Netscape?

Om det är någon webbläsare som Apple.com är gjord för så är det blixtsnabba Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Men Grodkungen måste vara ett troll? Startmeny och Netscape?

Om det är någon webbläsare som Apple.com är gjord för så är det blixtsnabba Safari.

 

 

Det måste vara något tidigt April-skämt :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...