Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag gillar inte dockan!


grodkungen

Rekommendera Poster

i början var den lite cool men numera e den bara jobbig, jag orkar inte mer ! jag vill ha en enkel och fungerrande sartmeny :irriteradtjej:

Är det möjligt att fixa? utan att sluta använda leopard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar

Windows 7 har en Startmeny, du får väl "switcha" - även om den inte är så "cool"…

 

(Förstår inte riktigt problemet, det är väl enklare att klicka på ett program i docken än att leta sig genom menyer som i Windoze? Annars kan du ju lägga programmappen som en ikon i docken så får du samma funktionalitet som du är van vid.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i brist på annat la jag den i vänsterkant för jag hade hemlängtan men det är fortfarande jobbigt, kan man inte kamoflera den så den ser ut som Star på nåt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om hur du ska göra... Men jag tycker att det låter som att du borde gå tillbaka till Windows. :)

 

Jag förstår inte hur man kan tycka bättre om Windows Start-meny i jämförelse med OS X dock... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha allstå vafan. Saknar start-menyn? Det är som att sakna den där veckan man var magsjuk.

 

Skärp dig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är ju ingen mening att ha en Mac om man gör allt för att den ska se ut som Windows... :totaltgalen:

ett i stor sätt felfritt OS men som inte har en fungerande startmeny är ju som en bil utan ratt visst styre är minimalistiskt och så men det är inte samma sak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett i stor sätt felfritt OS men som inte har en fungerande startmeny är ju som en bil utan ratt visst styre är minimalistiskt och så men det är inte samma sak

 

"saknar en fungerande start-meny"? Windoughs är det enda operativsystemet med startmeny? Möjligtvis att någon gammal struntvariant av Linux har haft en, men kom igen. En startmeny är hur otympligt som helst!

 

En fråga, du använder dig inte utav iPhoto va? Du envisas med att importera alla bilder och lägger dem i mappar? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort allt (som går) ur dockan, gör den så liten som möjligt och auto hide:a den. Sen kör du med Quicksilver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en snabb googling gav detta:

 

http://www.blazingtools.com/downloads.html

 

Längst ner hittar du start menu för mac.

 

Tack :bultandehjarta: mkt smidigar :PNu har jag dock'n längst ner och det ända som r iden är start finder ansiktet och papperskorgen för de två gick inte att ta ur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"saknar en fungerande start-meny"? Windoughs är det enda operativsystemet med startmeny? Möjligtvis att någon gammal struntvariant av Linux har haft en, men kom igen. En startmeny är hur otympligt som helst!

 

En fråga, du använder dig inte utav iPhoto va? Du envisas med att importera alla bilder och lägger dem i mappar? :P

 

no iphoto var igentligen största anledningen till att jag köpte min första iBook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det likna nåt :galetglad:

post-26459-1253920208.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, vad exakt var de du saknade med starmenyn?

 

Och jungell, iPhoto och alla de andra iLifeprogrammen är jävulen! För dom slukar hårddisk som inget annat, Minsta lilla du gör med en bild i iPhoto så sparar den en ny kopia om jag inte har fel. Nej spara i mapp och sen in i Lightroom!;)

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det likna nåt :galetglad:

 

 

Du kan ju lika gärna köra windows...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, vad exakt var de du saknade med starmenyn?

 

Och jungell, iPhoto och alla de andra iLifeprogrammen är jävulen! För dom slukar hårddisk som inget annat, Minsta lilla du gör med en bild i iPhoto så sparar den en ny kopia om jag inte har fel. Nej spara i mapp och sen in i Lightroom!;)

 

Haade

 

Nej, då! Så är det inte! :) Du kan göra kopior!

 

Det kanske var sämre i tidigare versioner. Jag syftade mer på arbetssättet. I stället för att ha allting under en och samma applikation så brukar PC-folk vilja ha mappar och liknande. Krångla till det lite helt enkelt. Jag var likadan till en början jag också!

 

Dock känner jag att Aperture 2 lockar min plånbok...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, då! Så är det inte! :) Du kan göra kopior!

 

Det kanske var sämre i tidigare versioner. Jag syftade mer på arbetssättet. I stället för att ha allting under en och samma applikation så brukar PC-folk vilja ha mappar och liknande. Krångla till det lite helt enkelt. Jag var likadan till en början jag också!

 

Dock känner jag att Aperture 2 lockar min plånbok...

 

Hehe, jo men eftersom alla programmen i iLife är lite för simpla när man jobbar med det så måste jag ha lightroom, ps och likande. Då är det sjukt onödigt att använda iPhoto, så det programmet finns inte ens på min mac, tror inte jag har nått iLifeprogram.

 

Haade..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det likna nåt :galetglad:

 

Vänta lite nu... Använder du Netscape Navigator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan man ju bara göra en stack med de programen man vill ha med och så är det klart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fina är att du får använda din dator precis hur du vill, men du borde släppa allt du lärt dej i windows om du ska få ut det mesta ur OSX..

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha allstå vafan. Saknar start-menyn? Det är som att sakna den där veckan man var magsjuk.

 

Skärp dig nu.

Den veckan var ju jättebra, jag var riktigt smal och vacker efteråt. Sedan blev man frisk och började äta igen, och kom inte igång med gymmandet. Och nu har jag de senaste veckorna ätit alldeles för mycket Ben & Jerry-glass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..Mattias, det var ett av de skummaste inlägg jag sett i en tråd om startmenyer. Men, nu till saken.

 

Jag kan tycka det är bra med att man enklare hittar öppna fönster med hjälp av windows listen (inte precis startmenyn som jag inte riktigt kommer överens med). Men tycker du att dockan tar plats så lägg den på vänster eller höger sida och kör med autohide som jag redan sett som tips här. Det ger extra skärmyta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det likna nåt :galetglad:

 

haha, sakna du det så mycket så du var tvungen att ha ikonerna på vänster sida med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck cmd-space så drar spotlight igång. Sen e de bara att skriva in några bokstäver på programmet/filen du vill köra... Smidigt som f*n tycker jag. Startmenyn i windows e ju såå sunkig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...