Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flash krashar och hänger Safari.


96jojaon

Rekommendera Poster

Precis som titeln, flash crashar och hänger safari så jag måste tvångsavsluta. Detta hände först på Indy Moguls hemsida då jag skulle se ett klipp. Safari låstes och flash crashade. Sen händer nu samma sak på youtube. Varje gång jag startar en film. Flash har nog craschat 14 gånger på 10 minuter nu.

 

Hjälp mig.

Om det är till någon nytta, så kör jag Snow Leopard 10.6.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv haft detta oerhört irriterande problem. Hängde sig hela sabla tiden.

 

Det som löste mitt problem (tog ett par dagars frustration) var att starta om i "säkert läge"

Re-boot med SHIFTKNAPPEN nedtryckt tills du ser en grå PROGRESSBAR.

Logga på som vanligt och re-boot igen. Tydligen nollställs en hel del "permissions" och annat som jag inte kunde komma åt tidigare.

Efter den omstarten fungerar allt precis som vanligt igen :-)

 

Hoppas det funkar för dig med.

 

Lycka till! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det går också att rensa bland Flash-inställningar och lagrade webbplatser via Adobes inställningar

 

Framför allt här kan man rensa ut webbplatsers mellanlagrade flash-information. Kan lösa problem med till exempel att vissa annonser kraschar webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Detta är för övrigt en väldigt vanlig fråga som har ställts och besvarats många gånger. Jag flyttar och nitar tråden.

 

Kortfattat med åtgärder:

 

• Återställ Safari i Safari-menyn

• Använda Adobes inställningar och rensa loss

• Genomföra en säker omstart

• Intallera Clicktoflash för att få kontroll över Flash

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Med hjälp av denna tråd och en till löste jag detta problem. Vet inte om det enbart hade räckt med det Thomas sammanställde ovan men jag gjorde följande

 

Avinstallera flash player med adobes avinstallerade

Reparera skivbehörigheter med skivverktyg

Installera senaste flash player från adobe.com

Återställ Safari enligt ovan

Gör den säkra omstarten enligt ovan

 

 

Voila! Safari flyter bättre än någonsin. Nu ska jag installera click-to-flash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

denna sidan hittar jag inte rätt. Hjälp önskas med att hitta mellan alla dessa "paneler". Var finns "flash-avinstallerare"?

 

Jag har tänkt att avinstallera flash player (med adobes avinstallerare?) o sen installera senaste flash player från adobe.com.

 

YouTube laggar hela tiden i Safari men inte i t ex Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett varningsmeddelande igår att min Flash var för gammal. Laddade ner senaste versionen och nu verkar det funka bättre både i Safari och Firefox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You Tube krascha Safari för mig, gick in i Bibliotek Internet Plug-ins och slängde två flashplayerfiler

post-113-1257598817_thumb.jpg

 

Installerade sedan in nyaste flashPlayer, starta om Safari och You Tube fungerade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har återställt Safari, laddat hem o installerat senaste Flash (från Adobe), reparerat skivbehörigheter (tog 45 min!) o nu laggar inte YT längre. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Sen jag laddade ner senaste Flash har jag inte haft en enda Firefoxkrasch! -Bara vanlig seeeeeeeeeghet ibland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

-Kör Firefox ett tag och kolla om samma fel uppstår där. Det kan vara fel på siten också, behöver inte vara hos dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Testa att först återställa Safari (hittas under Safari-menyn) eller eventuellt installera om Safari och lägg till ClickToFlash. Den senare gör att du själv kan styra flashladdningen.

 

ClickToFlash gör ju Flash-material till gråa rutor med en Flash-knapp på. Kommer hela Youtube vara fullt av gråa rutor? Tills man väljer att spela upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit en ny Flash-version, finns på Adobes hemsida, brukar hjälpa mycket att ha senaste Flash. I alla fall på Firefox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

ClickToFlash gör ju Flash-material till gråa rutor med en Flash-knapp på. Kommer hela Youtube vara fullt av gråa rutor? Tills man väljer att spela upp?

Nä, bara filmen, resten av YT är ju bara en vanlig hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har nyligen installerat senaste versionen av flash. Problemet jag får är när jag ska logga in på t ex ATG eller Svenska Spel med Safari. Om jag öppnar ett annat fönster under tiden som jag är på någon av dessa sidor, eller innan jag går dit, så går det inte att fylla i inloggningsuppgifter. Det händer inget när jag skriver. Jag måste starta om Safari och sen direkt logga in, och undvika att surfa till några andra adresser. Det var samma sak för nåt halvår sen men det problemet försvann. Är det i flash problemet ligger eller måste jag ha en nyare version av Safari? Provade just med Firefox på Svenska Spel och där verkar det fungera bättre. Men på ATG.se ser man inte hela startlistor, det är nåt annat fel där så jag kan inte använda Firefox då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Kan behöva tömma cache i såväl Safari som för Flash via Flash Settings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan behöva tömma cache i såväl Safari som för Flash via Flash Settings.

Var finns Flash Settings? Har förgäves letat bland inställningarna i de länkar du postat tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...