Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför krigar PC- och Macanvändare med varandra?


Anna Muller

Rekommendera Poster

Man får inte tycka att båda plattformarna är bra här.

Du får icke hava andra gudar jämte Apple.

Det spelar liksom inte roll hur ofta du påpekar att du gillar båda plattformarna, du är fortfarande körd som tycker att Microsoft har något bra att komma med.

 

Trust me, jag har lärt mig.

windos och hemmabyggen in my :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 267
  • Created
  • Senaste svar
Gäst Burnin Sven

:D Uj uj om man bara visste hur mycket jag inte bryr mig om huruvida folk tycker jag är bäng som inser sanningen. Att man överhuvudtaget inte har alla besticken i låddan i den frågan är minst sagt ett mysterium och garanterat inte bara för mig :D . Sen att det går mycket bra att köra osx på pc hårdvara samt att det går fortare att installera det på en pc än ms egna produkter är två mycket besvärande faktum för båda tillverkarna, ja det blir nästintill löjligt. Att jämföra vad man får i prestanda med billigaste macen dvs minin med vad pc hårdvara för samma kostnad levererar går helt enkelt inte, det blir inte samma divison överhuvudtaget.

 

Frihet det är det det handlar om och betalar man för grejorna man så var i hela fridens dagar skulle problemet ligga då?

 

Men nu stack vi iväg igen och nu får det vara bra med oftopic i alla fall för mig.

Ha det bra folks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Uj uj om man bara visste hur mycket jag inte bryr mig om huruvida folk tycker jag är bäng som inser sanningen. Att man överhuvudtaget inte har alla besticken i låddan i den frågan är minst sagt ett mysterium och garanterat inte bara för mig :D . Sen att det går mycket bra att köra osx på pc hårdvara samt att det går fortare att installera det på en pc än ms egna produkter är två mycket besvärande faktum för båda tillverkarna, ja det blir nästintill löjligt. Att jämföra vad man får i prestanda med billigaste macen dvs minin med vad pc hårdvara för samma kostnad levererar går helt enkelt inte, det blir inte samma divison överhuvudtaget.

 

Frihet det är det det handlar om och betalar man för grejorna man så var i hela fridens dagar skulle problemet ligga då?

 

Men nu stack vi iväg igen och nu får det vara bra med oftopic i alla fall för mig.

Ha det bra folks

 

å vad du e bäng :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det några inlägg där någon deklarerar att han/hon gillar båda plattformarna som har blivit raderade? Knappast! Nej, det handlar om att vissa inte borde ge sig ut och diskutera på ställen där folk har olika åsikter. Tål man inte att bli emotsagd eller ifrågasatt utan att börja lipa eller spela martyr så bör man undvika öppna diskussionsforum.

 

Så vad gör du här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven
å vad du e bäng :bultandehjarta:

 

 

Jäpp totalbäng hehe, skriver detta från äkta köpt SL i 64 bit på min PC bara för att retas lite. Fan jag är ju oxå från Vås tjena grabben ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag SKULLE mycket gärna vilja bli "frälst" av Apple och deras Macdatorer men Apple gör det jävligt svårt för mig.

 

1. De har helt fuckat upp utleveranserna av den nya värsting iMacen i7 core. Inga återförsäljare har fått några i Sverige. Snällt gjort, Apple!

2. De har inte gett ut någon information till VARFÖR de är försenat. Även de som beställt från Apple Store har fått vänta superlänge, men vissa mycket längre än andra.

3. På forum kan man få läsa vad det rör sig om. Apple vägrar berätta eller ens erkänna att det finns ett fel. På deras officiella sida fanns det en tråd som tar upp samma sak som jag med över 200 sidor, som nyss blev låst. Det blev väl lite "jobbigt" med all kritik.

 

Tycker Apple verkar se sig själva som något sorts osänkbart skepp, såsom Titanic. Se hur bra det gick!

 

Och nej, argumenten "Jaha, men Windows då..." Det spelar ingen roll. Jag skiter i hur dåliga Windows är. De finns inte ens med på kartan. Allt jag ser nu, jämfört med vanlig supportservice och info jag får av andra företag jag handlar hos, ligger Apple RIKTIGT jävla dåligt till i min bok.

 

Det är väldigt lätt att ge ut en ursäkt eller förklaring till varför det blivit som det blivit. Men nej, de ignorerar istället.

 

Eviga arseln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag SKULLE mycket gärna vilja bli "frälst" av Apple och deras Macdatorer men Apple gör det jävligt svårt för mig.

 

1. De har helt fuckat upp utleveranserna av den nya värsting iMacen i7 core. Inga återförsäljare har fått några i Sverige. Snällt gjort, Apple!

2. De har inte gett ut någon information till VARFÖR de är försenat. Även de som beställt från Apple Store har fått vänta superlänge, men vissa mycket längre än andra.

3. På forum kan man få läsa vad det rör sig om. Apple vägrar berätta eller ens erkänna att det finns ett fel. På deras officiella sida fanns det en tråd som tar upp samma sak som jag med över 200 sidor, som nyss blev låst. Det blev väl lite "jobbigt" med all kritik.

 

Tycker Apple verkar se sig själva som något sorts osänkbart skepp, såsom Titanic. Se hur bra det gick!

 

Och nej, argumenten "Jaha, men Windows då..." Det spelar ingen roll. Jag skiter i hur dåliga Windows är. De finns inte ens med på kartan. Allt jag ser nu, jämfört med vanlig supportservice och info jag får av andra företag jag handlar hos, ligger Apple RIKTIGT jävla dåligt till i min bok.

 

Det är väldigt lätt att ge ut en ursäkt eller förklaring till varför det blivit som det blivit. Men nej, de ignorerar istället.

 

Eviga arseln.

Vad Apple har för tidsplan i sin produktion har inte med denna tråden att göra. (Men har man beställt så kommer ju ens vara vartefter.)

 

Fortsätt med sakfrågan i denna diskussion o kom ihåg den allmänna netiketten.

 

/moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur såg kriget ut innan apple började min sina PC vs Mac filmer ? (innan jag hade hört ordet mac)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven

Jag har ju lite roliga filmer på hur besvärande dyrt det INTE behöver vara. Har ju kört 64 bit, inspelning av skrivbordsaktiviteter, inspelning med webcam, ett gäng Safarifönster öppna, ett Logic projekt på 60+ spår ink musik video samt en vanlig DVD skiva igång samtidigt. Dator för ca 6600 spänn som kör osx SL, två grafikkort dvs fyra skärmar.

 

Jag förstår varför PC folk retar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju lite roliga filmer på hur besvärande dyrt det INTE behöver vara. Har ju kört 64 bit, inspelning av skrivbordsaktiviteter, inspelning med webcam, ett gäng Safarifönster öppna, ett Logic projekt på 60+ spår ink musik video samt en vanlig DVD skiva igång samtidigt. Dator för ca 6600 spänn som kör osx SL, två grafikkort dvs fyra skärmar.

 

Jag förstår varför PC folk retar sig.

 

Låter som helt normalt pris för en dator tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden borde heta PC vs. PC. För Mac är ju också en PC i och med Intels intågande :fundersam::laserbok: Mac var väl en Mac och ingen PC när de använde PPC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden borde heta PC vs. PC. För Mac är ju också en PC i och med Intels intågande :fundersam::laserbok: Mac var väl en Mac och ingen PC när de använde PPC?

klart det va ju en "P(PC)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi inte sätta i system på det här forumet att avskaffa orden mac/pc och bara snacka om apple och osx+alla gamla , vs alla olika företag du kan komma på som gör datorer+ alla olika operativsystem du kan komma på som inte är skapade av apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför krigar vi.

 

 

Eftersom datorer kostar en hel del ägnar sig alla åt att samla argument för att kunna hävda att de har gjort den bästa affären.

 

Det är därför helt enkelt. det finns inget bra argument som saknar motargument, allt handlar om den enskildas upplevelse.

 

Om det är sant och bilar kostar massor mer bord väl folk slå ihjäl dem som har "fel" bil.............. :totaltgalen:

 

De gör det. Så fort man nämner hur bra en ny range är så argumenterar någon nörd emot för att hans hummer har bättre köregenskaper, och brevid står en snubbe med en jeep eller "nissa king-kong cab " U name it, ferrari eller porsche, osv...

 

 

 

 

 

 

 

Kriget fins för att alla vill bevisa att de har rätt och man vill få någon att känna sig lite misslyckad och underlägsen.

 

Tänk att tråden fick sitt svar redan i andra inlägget, men ändå är så här stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns något som heter omedvetet okunnig ;)

 

det är det som skapar "talibaner" i båda lägren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en känsla av att PC trollen ofta klankar ner på Macens pris/hårdvara men de själva sitter med sunkiga maskiner!

Hur många har verkligen en egenbyggd win maskin med prestanda som iMac I7, Mac Pro osv jag tror inte dem är så många... men jag var också avundsjuk på allt och alla när jag var liten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en känsla av att PC trollen ofta klankar ner på Macens pris/hårdvara men de själva sitter med sunkiga maskiner!

Hur många har verkligen en egenbyggd win maskin med prestanda som iMac I7, Mac Pro osv jag tror inte dem är så många... men jag var också avundsjuk på allt och alla när jag var liten!

 

Det beror på, om vi inte räknar med designen (maskin med inbyggd skärm) så finns det många som sitter på maskiner som har betydligt mer kraft än imac. En imac för 15000 Får du bara en C2D 3 ghz cpu med grafik Ati 4670 256 Mb medan en pc för 15000 Kr får du iCore7 2.8 Ghz med 8 GB 1600 Mhz Minne och ATi 5850 1 GB och 1 TB WD Black Edition, Blu-ray, skärm m.m. En bra mycket kraftfullare dator än imac. Det du inte får är design och inbyggd skärm. Men kan man leva med det så får man bättre prestanda/Kr hos Pc än macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på, om vi inte räknar med designen (maskin med inbyggd skärm) så finns det många som sitter på maskiner som har betydligt mer kraft än imac. En imac för 15000 Får du bara en C2D 3 ghz cpu med grafik Ati 4670 256 Mb medan en pc för 15000 Kr får du iCore7 2.8 Ghz med 8 GB 1600 Mhz Minne och ATi 5850 1 GB och 1 TB WD Black Edition, Blu-ray, skärm m.m. En bra mycket kraftfullare dator än imac. Det du inte får är design och inbyggd skärm. Men kan man leva med det så får man bättre prestanda/Kr hos Pc än macen.
Varför är då PC-maskinerna oftast slöare iaf, trots bättre tekniska specar?? jo, de har inget skräddarsytt OS, till sin hårdvara.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är då PC-maskinerna oftast slöare iaf, trots bättre tekniska specar?? jo, de har inget skräddarsytt OS, till sin hårdvara.

 

Jadu, jag vet inte vilka maskiner du har tittat på, med de iCore7 maskiner jag har tillgång till springer cirklar runt min mac som är C2D 2.53 med 4 GB ddr3 minnen i photoshop och i CAD. Inte är de slöare än mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så börjar det igen... Att ni orkar...

 

Precis när man väl har pungat ut för nåt dyrt så har man väldigt svårt att acceptera att en liten fjortis kan göra samma saker som jag bättre och snabbare för halva priset :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis när man väl har pungat ut för nåt dyrt så har man väldigt svårt att acceptera att en liten fjortis kan göra samma saker som jag bättre och snabbare för halva priset :superirriterad:

 

Varken bättre eller snabbare. Däremot går det kanske snabbare för fjortisen att göra nybörjarmisstagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken bättre eller snabbare. Däremot går det kanske snabbare för fjortisen att göra nybörjarmisstagen.

 

förnekade är ett halvt erkännande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...