Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför krigar PC- och Macanvändare med varandra?


Anna Muller

Rekommendera Poster

haha så roligt att ni orkar hålla på;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 267
  • Created
  • Senaste svar
Och att förespråka Windows på ett Macforum är ju som att Åka till Stockholm och ropa Aik är bäst.

 

Du menar inte göteborg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte mer på att dom flesta spelen släpps för ms windows

 

Oki, Min åsikt så är Windows Arbete och spel, medans OSX är internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar inte göteborg?

 

Nej eftersom vi som bor i stockholm tycker att Aik kommer från Solna, och det ligger nästan i norrland :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AIK kommer från norrland, det är ju sant.. men inte från ngt solna :D

 

Jag tror att det stora "bråket" är för att vissa när vissa personer gör en stor upptäckt som de tycker är väldigt bra så vill de dela med sig. Sen finns det andra personer som inte vill lyssna och som tycker att de förstnämnda har fel. Hence:bråk.

 

Det har varit så i urminnes tider om olika saker (religion, hårdrock/synth, eld: bra eller dåligt osv) och det kommer att vara så.. extremister i båda läger som tycker extremt mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man har mac räcker det inte att säga att man valt det för att man tycker det är bäst man måste alltid i samma andetag tala om att pc (läs windows) är lika bra och användbart annars får man genast stämpeln mactaliban.

Dom som kör windowa verkar inte behöva komma med samma friskrivning :)

 

Fast jag är van; jag lider av två andra "åkommor" som man också måste göra avbön för i samma stund man erkänner tillhörighet.

:skondans: För var dag blir det bättre men bra lär det aldrig bli :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man har mac räcker det inte att säga att man valt det för att man tycker det är bäst man måste alltid i samma andetag tala om att pc (läs windows) är lika bra och användbart annars får man genast stämpeln mactaliban.

Dom som kör windowa verkar inte behöva komma med samma friskrivning :)

 

Fast jag är van; jag lider av två andra "åkommor" som man också måste göra avbön för i samma stund man erkänner tillhörighet.

:skondans: För var dag blir det bättre men bra lär det aldrig bli :skondans:

 

Har man kanske lyssnat till Allan Edvall månne...... :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol, hur orkar ni vara uppe i 7 sidor ?

 

Genom stor återhållsamhet och självdistans. Jesus pratade om 7 x 77 så det hade blivit mycket mer. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man kanske lyssnat till Allan Edvall månne...... :donjuan:

Ja det har jag i och för sig men jag trodde det var Cornelis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac och PC-användare krigar för att de inte kan hålla sig till ämnet, uppenbarligen : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det handlar direkt om vilken maskin som är bäst, utan attityden.

 

Jag älskar mina Apple-produkter, att köpa en PC-laptop är t.ex. helt otänkbart. Dock stör jag mig ändå rejält på Mac-fantaster som anser att Apples produkter är HELT ofelbara och att alla features som finns på dessa är guds gåva till människan.

Som exempel kan jag ta iPhones bluetooth-tethering. Det blev jubel och hurra-rop. Ett annat är pekfokus på iPhone, samma historia där.

 

Att koppla upp sig på internet via bluetooth i mobilen gjorde jag 2000/2001 med Nokia 6210.

Pekfokus fanns på Sony Ericsson G900 som kom 2007.

 

"Icke Mac-användare" påpekar detta, men det viftas bort av fantasterna och behandlas som om det vore en välsignelse via, i detta fallet, iPhonen.

Finns många exempel, bara att sätta på random keynote och höra publikens (många gånger pinsamma) extas av inte så märkvärdiga funktioner. Självklart finns det mycket innovation som skall höjas till skyarna, t.ex. är trackpaden på MacBook Alu en av dem - men ni som inte blundar inför andra intryck än Apples förstår vad jag menar.

 

Jag kan förstå att det uppstår en irritation.

Fast å andra sidan, vem bryr sig? :) Plocka det bästa av alla världar tills man blir nöjd, så gör jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, du! Jag får en snyting varje gång jag ska köra från A till B i min gamla Colt från -89. Grannarna kör också från A till B, men i mycket dyrare bilar. Och de måste hålla samma hastighetsgränser som jag. Hmm, liknelsen med datorer blev rätt tydlig... :hihihi:

 

En gång frågade jag om omdömen på ett forum inför köp av en viss klass av familjebil. Det blev ett j...a liv. Folk krigade i flera trådsidor för sina respektive bilmärken. När jag meddelade att jag hittat och köpt en viss bil så utropade sig den som förfäktat detta bilmärkes förträfflighet till "segrare", slog sig för bröstet, "klappade" mig på axeln och skröt. Fast jag skrivit att köpet avgjordes av att ett fint ex. av denna bil till juste pris dykt upp nära mig vid rätt tillfälle.

 

Så nog kan bilanvändare vara bra fanatiska. Tänk om det bara fanns VOLVO och SAAB att köpa. Volvo hade 90% av marknaden och SAAB stod för 90% av innovationerna. Det kunde allt bli ett herrans liv i bilforumen.

 

Har du försökt köpa ett 'typ' so-dimm X i en databutik och råkat säga att det är till din bärbara mac, för att genast mötas av "tyvärr jag har inte minnen till mac" "??? men du har minnestypen jag bad om?" "Nä jo, alltså macar är annorlunda, vi kan inget om dom."

 

Kanske skulle vi se samma sak på biltema. "Nä, alltså jag har inte isskrapor till SAAB."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar mina Apple-produkter, att köpa en PC-laptop är t.ex. helt otänkbart. Dock stör jag mig ändå rejält på Mac-fantaster som anser att Apples produkter är HELT ofelbara och att alla features som finns på dessa är guds gåva till människan.

 

Efter att ha tillbringat mycket tid här på forumet så kan jag inte känna igen den inställningen annat än hos fjunisar med attitydproblem, eller när man vill retas. De flesta som är här frekvent har en hälsosam distans till det hela.....

 

Själv blir jag glad när jag hittar saker som jag tycker är bra. Om jag tycker saker är bra så delar jag gärna med mig av den kunskapen. Det innebär inte att jag gillar precis allt.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledning till "kriget" är trångsynta Windows användare och Apple fanatiker som aldrig ger sig. Något den här tråden är ett utmärkt exempel på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hade världen sett ut om det bara fanns en typ av varje sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja datorn med 3 år garanti kostade 24000 utan student rabatt (ca 2400 ca 10% ) plus skärm som kostade 5000 blir summan 29000 Kr minus ca 2400 blir 26600 Kr vilket blir ca 200 kr mer än värsting imac med ATi grafik och 3 års garanti imacen.

Menar ni att Man inte kan jobba med photo & musik m.m. på en sådan maskin som är minst dubbelt om inte 4 gånger så bra som imacen. Eller har jag helt fel för mig för så j*vla dåligt är inte en Windows Pc.

Jag kan faktiskt inte joobba med musik på den där? Jag är beroende av Logic som bara finns till mac och det kan du inte ha på en pc även om den har bättre specs än min Macbook Pro. Sen så har de flesta som jobbar med film Final Cut Studio som filmprogram och vad behöver man för att använda Final Cut? En Mac.

Sen kan man väl använda Adobes filmprogram(vet inte vad det heter) och Pro Tools eller ful-Cubase men man kommer ändå inte i närheten av kvalitén på Apples film och musikprogram. Dessutom kan man också köra Cubase, Pro Tools och Adobes filmprogram på en mac med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man kanske lyssnat till Allan Edvall månne...... :donjuan:

Det är ju inte Allan Edvall :) Det är Ballad på en soptipp av Cornelis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför krigar PC- och Macanvändare med varandra?

 

Tacka vet jag AMIGA!!!!!!!!! De var bättre än både PC och MAC på sin tid. But Amiga wasn't meant to be... :armskeptisk:

 

Amiga 4-ever :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför krigar PC- och Macanvändare med varandra?

 

Tacka vet jag AMIGA!!!!!!!!! De var bättre än både PC och MAC på sin tid. But Amiga wasn't meant to be... :armskeptisk:

 

Amiga 4-ever :bultandehjarta:

Amiga is teh shit :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amiga is teh shit :)

 

Ja, och nu när Hyperian som utvecklar Amiga OS nu fått godkännande från Amiga Inc. att utveckla vidare på AmigaOS i vilken riktining de vill så kommer vi snart se OS:et på x86 platformen, dvs PC och Mac. Hyperian har velat porta till andra processorer än PPC men det har Amiga Inc. tidigare förbjudit!

 

Men nu har Hyperion fulla rättigheterna till källkoden samt för OS 3.X+ vad jag läst! Så snart inom en snar framtid.... :bultandehjarta:lnr%20(22).gifcelb%20(7).gif

 

Fast man behöver ju inte slänga ut sin Mac för det ;):galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC vs MAC....

Mac mot allt och alla? eller Mac mot Windows?

 

Eftersom man kan ju inte undvika lägga in linux i sin mac :shifty:

 

Apple har alltid vart i framkanten på grafiska miljöer. Just nu har ingen annan någon chans, dock kanske Google OS har nån chans nån gång i framtiden (när man kollar på Android är mycket bra och anpassningsbart), men inte idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket enkelt:

 

Om 5 procent hävdar sig ha "mer rätt" än 95 procent så reagerar naturligtvis några som tillhör de 95 procenten.

Detta även om de 5 procenten verkligen har rätt och fortsätter att hävda detta samtidigt som några som tillhör de 95 procenten...

 

Kan vi anse frågan besvarad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte Allan Edvall :) Det är Ballad på en soptipp av Cornelis

 

Men Allan sjöng den på sin skiva "Allans allra bästa!" Det vet man om man är kulturell. :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Allan sjöng den på sin skiva "Allans allra bästa!" Det vet man om man är kulturell. :donjuan:

Då är det ju en cover:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...