Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SE C905 som modem till snow leopard, kopplar ner efter sekunder?


rundberg88

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt mig en macbook pro, som jag under de senaste dagarna försökt koppla upp till internet med hjälp av min sony ericsson 3g mobil. Jag har skapat en bluetooth-dun anslutning och under avancerat valt SE som leverantör och GPRS (GSM/3G) som modell. Fyllt i data.tre.se som apn och testat med flera olika CID numer. Men problemet är att jag bara är ansluten några sekunder, sen kopplas jag ner och halva sidan hinner bara laddas. Har även checkat ur skicka ppp-ekopaket under ppp inställningar. Någon som vet vad detta beror på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis köpt mig en macbook pro, som jag under de senaste dagarna försökt koppla upp till internet med hjälp av min sony ericsson 3g mobil. Jag har skapat en bluetooth-dun anslutning och under avancerat valt SE som leverantör och GPRS (GSM/3G) som modell. Fyllt i data.tre.se som apn och testat med flera olika CID numer. Men problemet är att jag bara är ansluten några sekunder, sen kopplas jag ner och halva sidan hinner bara laddas. Har även checkat ur skicka ppp-ekopaket under ppp inställningar. Någon som vet vad detta beror på?

 

Hej!

 

Har också haft lite problem med att ha en Sony Ericsson som modem till datorn, men det fungerar för mig med följande uppgifter:

 

post-36244-1253217643_thumb.png

post-36244-1253217653_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Exakt de inställningarna har jag med, och jag lyckas koppla upp med dem. Men sen verkar det som om datorn kopplar ner direkt efter då den inte låter sidan laddas klart. Vet inte ifall det är nån inställning på mobilen som är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...