Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safarifönster: "Är du säker på att du vill skicka formuläret igen


mikael

Rekommendera Poster

Håller helt med dig. Däremot kan jag i sammanhanget inte motstå frestelsen att notera stavningen av svtavningskontroll:borstatanderna:

Du fick mig, jag blöder! :D

 

Jag... Jag har faktiskt ingen ursäkt! XD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vafan, har ni ingen humor!?

 

Inga kompisar och ingen humor... Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Men vafan, har ni ingen humor!?

 

Inga kompisar och ingen humor... Vad göra?

 

Haha välkommen till MW´s forum :) där är val av ordföljd & politik de heta frågorna.

Mac o it frågor kommer i andra hand så att säga, du kommer snabbt underfund med vilka medlemmar du skall bocka i "dölja inlägg" för. :)

 

Ha det så trevligt/// ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när denna tråd är väckt igen:

 

Är det någon som vet hur man blir av med den där jäkla skylten som dyker upp titt som tätt?

Jag har inte sett något bra svar på tråden. Mest massa svenska lärare som rättar inlägg (hehe)

 

Gör man 2 finger swipe bakåt på min MBA får jag upp skylten lite för ofta för att det skall vara

sköjj....

 

Tacksam för svar tecknar

Mrs B-snatcher

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näpp har inte hittat någon lösning på problemet ännu jag heller, måttligt irriterande är det iaf. :)

 

///

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
pick-me-up

Är inne på mitt bildarkiv. och varje gång man klickar upp en bild och sedan skall gå tillbaka till översikten kommer fönstret "Är du säker på att du vill skicka ett formulär igen?" upp och man skall klicka på Avbryt eller Skicka. Efter tjugonde gången blir det enerverande, men jag hittar ingen avstängning i inställningar. Någon som vet?

 

Wow!

 

Äntligen en fråga som ingen av forumets superhackers har hittat svar på … Jippee! Det irriterar mig också så in i vassen!

För när jag surfar på olika sidor vill jag oftast backa ett steg, men sen dyker den här förbannade frågan upp jätteofta. Kan inte ni utvecklare och medhjälpare till Safari ta bort den vid nästa uppgradering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte detta som spökar enligt bifogad bild?

 

Ladda ner secrets, en prefspane som låter dig ändra mycket under skalet på OS X

post-34005-1278179683,09_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Är det inte detta som spökar enligt bifogad bild?

 

Ladda ner secrets, en prefspane som låter dig ändra mycket under skalet på OS X

Men detta problem har ju inte med OS X att göra, utan med servern ifråga? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, visst - det där funkar helt klart. Tack. Litet mycket klickande fram och tillbaka när man är ovan, men visst är det där ett alternativ.

 

 

Sidan du besöker kan troligen vara skriven i asp.net-teknik. I nuvarande version av asp.net så betraktas Safari som en downlevel (väldigt enkel) browser vilket gör att vissa tillämpningar inte visas korrekt i Safari.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Är det inte detta som spökar enligt bifogad bild?

 

Ladda ner secrets, en prefspane som låter dig ändra mycket under skalet på OS X

 

 

Blev litet sugen på att försöka bocka ur den där rutan, men jag blev litet orolig på grund av den här texten:

 

Many of these values can harm your system if used improperly. Use it at your own risk.

 

Är det någon som prövat detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidan du besöker kan troligen vara skriven i asp.net-teknik. I nuvarande version av asp.net så betraktas Safari som en downlevel (väldigt enkel) browser vilket gör att vissa tillämpningar inte visas korrekt i Safari.

 

 

Det är inte bara den sidan, utan det händer rätt ofta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara den sidan, utan det händer rätt ofta...

 

Kort svar från mig: Det bästa tipset har redan getts: Använd sidans navigation snarare än webbläsarens.

 

Långt svar från mig: Under alla min år jag har arbetat med webben har jag lagt märke till en sak när man arbetar med formulär, det är vanligt att man hittar dubbletter i sin databas när man väl kollar igenom. Ofta verkar detta bero på att besökare laddar om eller besöker sidan igen (och därmed skickar formuläret en gång till). Jag misstänker att det är detta som Apple också observerat och lagt in i Safari för att varna dig för att detta är på väg att hända. Är navigationen så svår att använda att du hela tiden känner dig manad att återgå med tillbaka-knappen så är felet inte ditt, det är helt och hållet de som utvecklat, designat, testat och godkänt webbplatsen. Det finns idag närmare femtionelva olika arbetssätt som man kan visa bildgallerier som det du länkar till utan att behöva skicka iväg ett formulär vid varje klick. Du bör antingen berätta för de som äger sidan att du anser den jobbig att använda, som kunder har vi (minst) två saker att sätta press på de ställen vi besöker, (1. Vår plånbok. 2. Vår röst i etern.). Om vi inte använder något, hur ska vi då kunna få en bättre upplevelse? Var det inte detta krav på något som var lite bättre än genomsnittet, hur till och med de minsta detaljerna var genomtänkta, som drog många av oss till Apples produkter till att börja med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Gammal "god" fråga som dyker då och då. Visst är det irriterande men som omnämnt handlar det om hur webbservern fungerar ur databassynpunkt och det är alltså inte fel på webbläsaren. Snarare lite fyrkantig programmering från sajtägarens sida. Glöm inte att det är år 2010 och vi har kommit långt, långt ifrån livet när webben var statiska textsidor. :)

 

Mattems lösning med "Secrets" kan vara ett sätt att kliva runt detta men det kan också påverka funktionen hos webbsidan. I många fall är det sak samma, till exempel när jag söker busstider hos lokaltrafiken, men det kan ge märkliga effekter på shoppingsajter och liknande. Som att kundvagnen "glömmer" produkter eller att det genererar någon form av databasfel som gör att du måste börja om besöket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...