Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"No sim-card installed"


FeNeRbAhCeLi

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en iphone 3G med OS 3.0.

 

När jag kopplar den till Itunes Står det på ITUNES, ITUNES KAN INTE AKTIVERA IPHONE EFTERSOM SIM-KORTET ANTINGEN INTE ÄR ISATT ELLER KRÄVER EN PIN-KOD.

 

På iphonens skärm står det, NO SIM CARD INSTALLED

iNSERT A VALID SIM WITH NO PIN LOCK TO ACTIVATE IPHONE.

 

När jag sätter i simkort FÖRSVINNER TEXTEN PÅ SKÄRMEN OCH JAG KAN BARA RINGA NÖDSAMTAL.

JAG DRAR BORT SLADDEN FRÅN IPHONEN OCH KOPPLAR IN DEN IGEN.

 

DÅ FÅR JAG FÖLJANDE BESKED PÅ ITUNES, THE SIMCARD INSERTED IN THIS IPHONE DOES NOT APPEAR TO BE SUPPORTED.

 

Vad skall jag göra för att jailbreaka telefonen och låsa upp den för alla operatörer?

 

Har läst att man först skall återställa den, men jag får jue inte upp återställa på itunes som jag fick innan. Nu finns bara en vit skärm med texten THE SIMCARD INSERTED IN THIS IPHONE DOES NOT APPEAR TO BE SUPPORTED.

 

HJÄLP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag skapade en tråd om detta förra veckan sök i forumet så borde du hitta den :)

Gå in på http://www.iclarified.com/tutorials/iphone/index.php och följ instruktionerna för att jailbreaka sen kör du Ultrasn0w för att låsa upp telefonen för att kunna använda vilket simkort som helst.

 

Ha det gött och hör av dig om det strular.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du än gör så kör INTE ngn restore eller uppdatering! 3.1 går inte att låsa upp eller jailbreaka nämligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Har gått in på länken du gav och har försökt följa den. Men jag kommer inte längre än STEP 2.

 

Step Two

Connect your iPhone to the computer and launch iTunes.

16382.png

Select your iPhone from the list of devices on the left. Now hold down shift and click the Restore button. Restore is preferred as it won't create any wasted space on your iPhone.

 

När jag kopplar telefonen till Itunes får jag bara följande meddelnade THE SIMCARD INSERTED IN THIS IPHONE DOES NOT APPEAR TO BE SUPPORTED.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll nere hemknappen och avstängningsknappen tills iPhonen startar om. Testa sen igen. Allt står på iClarified, även på FAQ här i iPhoneavdelningen. Sen finns det otaliga trådar om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Har gått in på länken du gav och har försökt följa den. Men jag kommer inte längre än STEP 2.

 

Step Two

Connect your iPhone to the computer and launch iTunes.

16382.png

Select your iPhone from the list of devices on the left. Now hold down shift and click the Restore button. Restore is preferred as it won't create any wasted space on your iPhone.

 

När jag kopplar telefonen till Itunes får jag bara följande meddelnade THE SIMCARD INSERTED IN THIS IPHONE DOES NOT APPEAR TO BE SUPPORTED.

 

Men du behöver inte göra det där. Kör redsnow direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen

Tror du ska googla på hur du gör för att sätta telefonen i DFU-mode innan du börjar köra steg för steg i guiden, har för mig att det var enda sättet att kunna få igång telefonen med itunes. Pröva igen

Jag själv körde enligt instruktionen redsn0w för mac och allt fungerade fint för mig ända tills jag skulle sätt telefonen i DFU-mode och köra över jailbreaken då hängde sig skiten.

Fick då tips om att rycka usb-kabeln och sätta tillbaka den så fortsatte allt som det skulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allstå. Jag hade exakt samma problem bara för nån vecka sedan.

 

Jag gjorde såhär:

 

Körde PwnageTool sen låste upp med redsnow igenom Cydia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du behöver inte göra det där. Kör redsnow direkt

 

Tja Radiozo.

 

Följde ditt exempel och körde redsnow direkt. Kom in i telefonen. Har som sagt kört redsnow och körde ultrasnow också. Allt fungerar men jag har ingen signal den står bara på "ingen service".

 

Vad skall man göra nu? Telefonen går att använda och allt men inte ringa då den inte har täckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allstå....nej jag tänker inte ens kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...