Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTMS Europe


patriklindqvist

Rekommendera Poster

patriklindqvist

Hur sugit är det inte!!! Bara UK, Tyskland och Frankrike... I och med EU så kan man ju köpa prylar fritt mellan EU-länder så det borde ju inte ha varit något problem med att låta oss svenskar handla i UK-shoppen t.ex.

 

AAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHH!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med EU så kan man ju köpa prylar fritt mellan EU-länder så det borde ju inte ha varit något problem med att låta oss svenskar handla i UK-shoppen t.ex.

Faktureringsadressen för ditt betalkort måste vara skriven i ett land som iTMS finns i, dvs i Tyskland, Storbritannien eller Frankrike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fö så är Sverige ett pytteland, som bäst kanske iTMS skulle 20-30000 låtar sålda per år här i Sverige, det är en droppe i havet, gissa varför Apple inte ramlar över sig själva för att öppna ett svenskt iTMS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var ju helt värdelöst detta, dom snackar om att pan-european ska komma i oktober, tveksamt att det blir oktober i år då gissar man på :P

Blir alltid lika upprörd över hur dom förbiser alla små länder!

:tummened:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det jag trodde hela tiden.... Usch. Och priset var ju heller inte att leka med :tummened:

 

fem tummar ner för Apple idag :tummened: :tummened: :tummened: :tummened: :tummened:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket var det förresten som iTMS stod för i uppskattad andel av tot nerladdning av musik (inkl illegal)? jag har för mig att det var 1-2% eller nåt, det är lätt glömma bort när man hör SJ skryta på scen.

 

Jag tror att online försäljning av musik är lite av en fluga, dom flesta laddar ner musik gratis iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast gratis är ju en sanning med modifikation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast gratis är ju en sanning med modifikation.

På vilket sätt då?

 

Musikfilen laddas ner utan att betalas för = gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0.99€ blir väl ungefär 9.50.... 10 låtar 95:- 15 låtar 142,50. Kanonpris för MP3packade filer......? Njääääääääääää.... <_<<_<<_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men priserna ligger säkert i linje med de nationella priserna.

Jag tror fortfarande på 15-20 kr per låt när (om) det kommer till Sverige.

Detta för att komma på samma nivå som att köpa album.

Kanske blir populära låtar ännu dyrare. 30-40 kr, så att man kompenserar för att man inte köper hela albumet.

 

När priset per låt hamnar på 5 kr eller under, och databasen omfattar musik från exempelvis 20-tal, 30-tal och 40-tal också, då kan jag tänka mig att använda tjänsten.

Dessutom vill jag kunna välja kvalitetsnivå på filen. 160 kbps är minimum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig faktiskt inte frestad..... tycker det är för dåliga villkor...... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

patriklindqvist
I och med EU så kan man ju köpa prylar fritt mellan EU-länder så det borde ju inte ha varit något problem med att låta oss svenskar handla i UK-shoppen t.ex.

Faktureringsadressen för ditt betalkort måste vara skriven i ett land som iTMS finns i, dvs i Tyskland, Storbritannien eller Frankrike

Jo, jag vet att apple har löst det så, men hela tanken med EU är fri handel mellan gränserna och att det räcker med att betala lokala landets moms (något jag utnyttjar emellanåt). Således hade det inte varit något legalt problem med att öppna en shop i ett EU land och sedan tillåta alla invånare i EU länder att köpa via det landet (något land med låg moms... :-)

 

F-n något ska vi väl ha för de 27 miljarder vi betalar till EU...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet att apple har löst det så, men hela tanken med EU är fri handel mellan gränserna och att det räcker med att betala lokala landets moms (något jag utnyttjar emellanåt). Således hade det inte varit något legalt problem med att öppna en shop i ett EU land och sedan tillåta alla invånare i EU länder att köpa via det landet (något land med låg moms... :-)

 

F-n något ska vi väl ha för de 27 miljarder vi betalar till EU...

Nja, så funkar det inte, Apple som företag har rätt att bestämma till vem dom vill sälja, vilket dom gör i det här fallet, det kan inte EU göra något åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

patriklindqvist
Hur mycket var det förresten som iTMS stod för i uppskattad andel av tot nerladdning av musik (inkl illegal)? jag har för mig att det var 1-2% eller nåt, det är lätt glömma bort när man hör SJ skryta på scen.

 

Jag tror att online försäljning av musik är lite av en fluga, dom flesta laddar ner musik gratis iaf

Läste ngnstans att de hade 75% av alla legal musik köpt på nätet och 1-2% av ALL musikförsäljning i USA, vilket ju inte är så illa pinkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast gratis är ju en sanning med modifikation.

På vilket sätt då?

 

Musikfilen laddas ner utan att betalas för = gratis

Musik som man betalar för i butik kan man lätt få tag på gratis på nätet. Då menar jag att det är sanning med modifikation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plattorna kommer kosta €9.99 vilket kan innebära ett förmånligt pris för svenska marknaden. En komplett platta under 100 SEK skulle vara ett konkurrenskraftigt pris.

 

Tycker att priset är ganska bra om det gäller det senaste som utgivits eller om det är 79kr skivor men kvaliteten måste vara samma som köpta CD :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta jag köper kostar inte mer än 50-100 kr (äldre musik), så det är knappast intressant för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0.99€ blir väl ungefär 9.50.... 10 låtar 95:- 15 låtar 142,50. Kanonpris för MP3packade filer......? Njääääääääääää.... <_<  <_<  <_<

Nu är låtarna packade med AAC som är bättre än MP3. Så...så dåligt är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musik som man betalar för i butik kan man lätt få tag på gratis på nätet. Då menar jag att det är sanning med modifikation.

Jaha? jag förstår fortfarande inte hur du resonerar, om man laddar ner låten utan att ha betalt för den så är det väl gratis. förvisso illegalt men gratis? eller har du en annan definition?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha? jag förstår fortfarande inte hur du resonerar, om man laddar ner låten utan att ha betalt för den så är det väl gratis. förvisso illegalt men gratis? eller har du en annan definition?

Rätta mig om jag har fel, men är det inte fortfarande lagligt att ladda ner musik i Sverige? Såvitt jag vet är det bara att dela med sig som är olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är låtarna packade med AAC som är bättre än MP3. Så...så dåligt är det inte

Inte dåligt men är det bra jämfört med CD kvalitet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är låtarna packade med AAC som är bättre än MP3. Så...så dåligt är det inte

Inte dåligt men är det bra jämfört med CD kvalitet

Jag personligen skulle nog knappt höra nån skillnad om man lyssnar i system under 20papp sen proffs med system som kostar det tiodubbla kan säkert höra skillnader :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...