Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nå vad tycker ni om de nya iPodarna?


Landberg

Rekommendera Poster

asså fattar mej inte på apple denna ggnen... som nån sa i sidan innan, vrf gör dom de så krongligt å uppgraderar fel saker?!! de som vann på eller slog igenom med var ju att dom hade en bra och SIMPEL spelare.... nu stoppar dom i hur mkt skit som helt juh :D hahah

 

Uppgradera video på nåt skojigt sätt, hade forhoppningen om en ny variant på den för är sugen på att köpa mej en sån nu itsället för den uppgraderade touchen å senaste nanon ( eller förra då ^^ ) men aa.. nu vet ja inte hur man ska göra.. vill ju inte ha en ny touch å de finns bara en onödig med bara 8 gb som är ointresant å sen en jätte dyr eller två.. känns liksom inte som att dom van på de heller...

 

16 gb touch som ja har nu är perffa men en video som är iaf billigare.. 3200 för den gammla burken som ja hade för nästan ett år sen är inte så lockande.. 

 

Skärppning apple :D kom med nån ny variant snart igen för ja vill ha mej nån ny spelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Jag är lite besviken på att det inte kom en touch med inbyggd mikrofon och kamera men om det är något jag är arg över så är det fan ta mig priserna i Sverige! (Hela europa också för den delen.)

 

Priserna i: USA(7,28sek/dollar från forex) - Sverige

Ipod touch 8gb - 199$(1447 kr) --- 1995 kr

Ipod touch 32gb - 299$(2175 kr) --- 3095 kr

Ipod touch 64gb - 399$(2902 kr) --- 4195 kr

 

Ipod Classic 160gb - 249$(1811 kr) --- 3195 kr

 

Ipod nano 8gb - 149$(1084 kr) --- 1495 kr

Ipod nano 16gb - 179$(1302 kr) --- 1795 kr

 

Tror ni det finns nån chans att de sänker priserna inom en månad eller två? För det här är ju bara löjligt.

Som det ser ut går ju apple på att dollarn skulle vara värd 10kr(ungefär) vilket är bra mycket fel, just nu ligger dollarn på 7,28kr enligt forex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite besviken på att det inte kom en touch med inbyggd mikrofon och kamera men om det är något jag är arg över så är det fan ta mig priserna i Sverige! (Hela europa också för den delen.)

 

Priserna i: USA(7,28sek/dollar från forex) - Sverige

Ipod touch 8gb - 199$(1447 kr) --- 1995 kr

Ipod touch 32gb - 299$(2175 kr) --- 3095 kr

Ipod touch 64gb - 399$(2902 kr) --- 4195 kr

 

Ipod Classic 160gb - 249$(1811 kr) --- 3195 kr

 

Ipod nano 8gb - 149$(1084 kr) --- 1495 kr

Ipod nano 16gb - 179$(1302 kr) --- 1795 kr

 

Tror ni det finns nån chans att de sänker priserna inom en månad eller två? För det här är ju bara löjligt.

Som det ser ut går ju apple på att dollarn skulle vara värd 10kr(ungefär) vilket är bra mycket fel, just nu ligger dollarn på 7,28kr enligt forex.

 

 

Det ska på moms också! Så var inte arg på apple, var arg på sverige(om du nu inte vill betala massor för sjukvård, bygga egna vägar, betala pengar för skola osv...).. Sen så kommer det på skatt även på apples produkter i usa, så om vi säger att du skulle köpa en iPod touch 64 GB i New York så skulle den kosta ca 434 dollar vilket är 3100. Om produkten i sverige inte skulle ha nån moms så skulle den kosta ca 3150, så jag tror inte apple är så onda i prissättningen som du tror;)

 

Hoppas du inte är nån som bara kom in och posta ett inlägg och sen försvann, välkommen i alla fall!

 

Haade fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åh tänkte inte på momsen så klart, my bad. Så nu är jag arg på sverige istället :) (med tanke på hur mycket hjälp man får som arbetslös...) Anywho, Har väntat på att en modell med mikrofon och kamera sedan jag klämde min gamla creative zen i bildörren. När man inte får som man vill kan man väl bli lite upprörd :D

 

Som svar på din fråga, även om den kanske är lite offtopic! Har inte blivit en apple människa ännu så därför jag dykit upp först nu :) Det enda jag använder datorn till är att spela spel, trots att jag börjar bli lite gammal för det, så någon mac har det inte varit talan om. Men en ipod ska det bli och det direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åh tänkte inte på momsen så klart, my bad. Så nu är jag arg på sverige istället :) (med tanke på hur mycket hjälp man får som arbetslös...) Anywho, Har väntat på att en modell med mikrofon och kamera sedan jag klämde min gamla creative zen i bildörren. När man inte får som man vill kan man väl bli lite upprörd :D

 

Som svar på din fråga, även om den kanske är lite offtopic! Har inte blivit en apple människa ännu så därför jag dykit upp först nu :) Det enda jag använder datorn till är att spela spel, trots att jag börjar bli lite gammal för det, så någon mac har det inte varit talan om. Men en ipod ska det bli och det direkt!

 

DU är så välkommen här ändå! Vem vet efter några månader kanske du blir sugen på en mac;) Det går ju spela på dem med, bara köra windows och osx! Men om du nu går i köpetankar av iPod så är detta också ett ställe för dej!

 

Haade bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...