Jump to content
Just nu i M3-nätverket

telia salde vidare min iphone

woldberg86

Recommended Posts

Hej!

Jag bestallde en iphone 3gs vit fran telia i borjan pa augusti och har vantat lika lange som ni andra, jag lag 4 i kon pa den lokala telia butiken.

Igar fick jag ett trevligt samtal kl 12 mitt pa dagen men jag kunde tyvarr inte svara sa jag ringde upp dem kl 15 och fick veta att min iphone hade kommit.

Men eftersom jag inte hade svarat nar de ringde sa hade dem salt min iphone vidare till nagon annan.

Jag var in forra veckan och sade till om att jag kommer vara i grekland tills 090909 sa om telefonen kommer innan dess sa far ni halla den tills jag kommer hem, det skulle ga bra sa dem.

Nu till min fraga borde inte en muntlig overenskommelse galla och far dom salja ut en bokad vara bara for att den ar javligt eftertraktad?

ska in pa telia imorgon och fraga vad i helvete dom pysslar med.

Om jag hade bestallt pa internet sa hade den legat pa posten tills jag hamtade ut den tycker att det borde aven vara sa pa affaren.

Dom sade att dom gor aldrig undantag i kolistan.

Javligt dalig stil av dom att salja bort telefonen inom 3 timmar efter dom hade ringt mig.

Jag ligger iofs 1 i kon nu sa dom men...

Vad tycker ni ? vad kan jag saga vilka rattigheter har jag? har jag nagra alls? galler inte muntliga avtal pa telia.

/mvh Mr Woldberg

ps. sitter fortfarande i grekland det ar darfor det inte ar nagra prickar.

Muntliga avtal är lika bindande som skriftliga, men problemet är att bevisa vad som är sagt eller inte sagt.

/Göran

Hej!

Jag bestallde en iphone 3gs vit fran telia i borjan pa augusti och har vantat lika lange som ni andra, jag lag 4 i kon pa den lokala telia butiken.

Igar fick jag ett trevligt samtal kl 12 mitt pa dagen men jag kunde tyvarr inte svara sa jag ringde upp dem kl 15 och fick veta att min iphone hade kommit.

Men eftersom jag inte hade svarat nar de ringde sa hade dem salt min iphone vidare till nagon annan.

Jag var in forra veckan och sade till om att jag kommer vara i grekland tills 090909 sa om telefonen kommer innan dess sa far ni halla den tills jag kommer hem, det skulle ga bra sa dem.

Nu till min fraga borde inte en muntlig overenskommelse galla och far dom salja ut en bokad vara bara for att den ar javligt eftertraktad?

ska in pa telia imorgon och fraga vad i helvete dom pysslar med.

Om jag hade bestallt pa internet sa hade den legat pa posten tills jag hamtade ut den tycker att det borde aven vara sa pa affaren.

Dom sade att dom gor aldrig undantag i kolistan.

Javligt dalig stil av dom att salja bort telefonen inom 3 timmar efter dom hade ringt mig.

Jag ligger iofs 1 i kon nu sa dom men...

Vad tycker ni ? vad kan jag saga vilka rattigheter har jag? har jag nagra alls? galler inte muntliga avtal pa telia.

/mvh Mr Woldberg

ps. sitter fortfarande i grekland det ar darfor det inte ar nagra prickar.

Oturligt med det som hänt. Så som jag vet så är inte ett kölista något bindande, precis utav anledningar som denna.

Hade du tecknat ett abonnemang samtidigt? för isf så borde de ju inte få sälja den vidare, men är inte säker.

Lycka till!

Muntliga avtal är lika bindande som skriftliga, men problemet är att bevisa vad som är sagt eller inte sagt.

/Göran

Visst, men inte för en kölista? Telia lovar ju inte att sälja till dessa personer i turordning, dock så lovar de att försöka. LIte skillnad väl.

Edit: Sorry, jag läste om inlägget och såg att det stod "beställde". Jag tolka det första gången som att det var en kölista av något slag, då telia sålde den vidare. Antog att den som skrev inlägget inte hade betalat för telefonen vid beställningen eftersom telia sålde den vidare.

Fyfan när företag gör såhär... Misstag eller inte, aldrig OK!

Det enda som hjälper är att klaga och vara påhoppande, tog en jäkla tid att få 3GS:en, ett klagomål senare + 2 dar så var det fixat...

Jag tycker att de har agerat fel, du borde fått åtminstone ett par dagar på dig.

Före jag fick tag på min 3GS skrev jag upp mig på en kölista hos en telia-butik, fick tag på min mobil ändå och tänkte inte mera på det, när jag haft telefonen i ca 2 veckor fick jag ett sms från butiken om att min mobil var inkommen och med information om hur länge de skulle hålla den. Vill minnas att det var mindre än en vecka, men definitivt mer än en dag som den hölls.

I Karlstad (telia) ringer dom på listan först, svarar inget ringer de ett par timmar senare. Fortfarande inget svar så skickas ett sms där man har 3 dagar på sig att hämta telefonen. Hämtar man den inte så släpps den vidare.

Men om jag fattade det rätt så kunde man få tillbaka sin plats på listan om man ändå missade sms'et.

Aja det verkar ordna sig nu iaf.

dom anser att det var dom som hade gjort fel eftersom den jag pratade med innan jag for utomlands inte hade fört vidare informationen till de andra.

fick gå före all i kön och välja vilken färg jag vill när nästa leverans kommer samt så skulle jag få kompensation sa de.

vad kompensationen består av har jag ingen aning om förmodligen något extra till abbonemanget eller något.

men ändå surt att få vänta ännu längre.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...