Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Microsofts argument mot Mac


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Just det, ja! :D

 

 

En PC är en "personlig dator" med Windows, Mac OS X eller Linux. Eller en kombination av dem. Det har sagts förut och bör sägas igen för nytillkomna tittare. :)

 

Nu rörde du till alltihopa i stället!!! :totaltgalen:

 

En PC är per definition är en Personal Computer, dvs en persondator. En Mac och en Windowsdator är således båda PC. Men i dagligt tal använder vi uttrycket PC om en dator som inte kör OS X, som är Macens operativsystem och som tillverkas av Apple. När vi pratar om en Appledator så säger vi Mac så vi kan skilja på produkterna fast den egentligen är en PC. Mac kommer sig av Macintosh som är Apples namn på datorsystemet. En Mac använder sig av OS X som operativsystem till skillnad från en PC-dator som i regel använder Windows som operativsystem.

 

Apple tillverkar både datorerna och operativsystemet till skillnad från Windows som enbart tillverkar operativsystemet ( plus lite tillbehör )

 

I dag kan man köra Windows på en Mac men inte OS X på en PC vilket gör att Mac är ett knäpp bättre som val. Linux fungerar på båda.

:nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... men inte OS X på en PC ...

Nu rörde du till det ännu mer! :totaltgalen:

 

Det går alldeles utmärkt att köra Mac OS X på en Personlig Dator som Apple inte har byggt.

 

Exempel:

 

Hackint0sh är en stor sajt som jobbar med frågor och problem kring detta.

 

IDG, denna satjs urmoder, har en artikel om hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge alla PC levereras med Windows så kommer MS fortsätta sin dominans.
På PC plattformen ja, men vad får dig att tro att just PC kommer att fortsätta att sälja i all evighet?

Försäljningen har ju rasat dramatiskt på senare år till förmån framförallt för Apples Mac datorer.

Precis, många datortillverkare hoppas på Google Chrome OS av denna anledning. Ett "fräschare" gränssnitt än vad Gnome eller KDE kan erbjuda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte skriva något här som riktigt sänkte Microsoft men istället fortsatte jag bara med att leva mitt liv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte skriva något här som riktigt sänkte Microsoft men istället fortsatte jag bara med att leva mitt liv...

good 4 U :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På PC plattformen ja, men vad får dig att tro att just PC kommer att fortsätta att sälja i all evighet?

Försäljningen har ju rasat dramatiskt på senare år till förmån framförallt för Apples Mac datorer.

 

Ja wow. PC har nog bara 90% av marknaden numera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja wow. PC har nog bara 90% av marknaden numera...

 

Tänk på att i stort sett hela den marknaden är budgetmarknaden, där har Apple valt att inte ens vara med! :)

Skulle man bara mäta de kategorier där Apple är med och tävlar så leder nog Apple med god marginal ska du se! :yeahbaby:

 

Till exempel marknaden för premuim-bärbara, dvs, MBP klassen, där har Apple 90% utav marknaden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att i stort sett hela den marknaden är budgetmarknaden, där har Apple valt att inte ens vara med! :)

Skulle man bara mäta de kategorier där Apple är med och tävlar så leder nog Apple med god marginal ska du se! :yeahbaby:

 

Till exempel marknaden för premuim-bärbara, dvs, MBP klassen, där har Apple 90% utav marknaden!

 

Kanske det men det betyder ingenting. Den marknaden är meningslös för Microsoft. För få kunder i det segmentet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det men det betyder ingenting. Den marknaden är meningslös för Microsoft. För få kunder i det segmentet.

 

Eller så kanske det helt enkelt är så att deras produkter inte håller måttet? De låter Apple ta de marknader där det krävs kvalité just för att de själva inte har någonting konkurensdugligt att komma med. Det duger när det bara är en familjedator för barnen att spela på, ladda hem piratmusik och titta på bilddagboken, men när det kommer till att faktiskt prestera, få jobbet gjort, tåla en del stryk och dessutom göra det med finess, då rasar Windows som ett korthus medan Macen står fast! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt argument till att inte använda Microsoft är Steve Ballmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att i stort sett hela den marknaden är budgetmarknaden, där har Apple valt att inte ens vara med! :)

Skulle man bara mäta de kategorier där Apple är med och tävlar så leder nog Apple med god marginal ska du se! :yeahbaby:

 

Till exempel marknaden för premuim-bärbara, dvs, MBP klassen, där har Apple 90% utav marknaden!

 

Jag misstänker att Apple i MBP-klassen har hundra procents marknadsandel, Apple är där ensam tillverkare.

Ser man sen bland storföretagen, så vet jag inte ett enda som har Mac, men du vet kanske bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På mitt jobb har vi fortfarande några datorer med Windows 3.11 :)

Undrar om det finns någon under 20 som ens har sett det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt argument till att inte använda Microsoft är Steve Ballmer

Mitt råd till Microsoft är att inte använda Steve Ballmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att Apple i MBP-klassen har hundra procents marknadsandel, Apple är där ensam tillverkare.

Ser man sen bland storföretagen, så vet jag inte ett enda som har Mac, men du vet kanske bättre?

 

 

Ord upp :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med. Under mitt arbetsliv har jag inte sett en enda mac på ngn av arbetsplatserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med. Under mitt arbetsliv har jag inte sett en enda mac på ngn av arbetsplatserna.

 

arbetar du med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arbetar du med?

 

Utveckling/Testning av mjukvara. Alla marknadsledande verktyg finns bara till Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckling/Testning av mjukvara. Alla marknadsledande verktyg finns bara till Windows.

 

oki tänkte om du jobbade för ebgames lr nåt smaskit :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...