Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Microsofts argument mot Mac


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Ja, i ställtet för att satsa på bra produkter så satsar de på att smutskasta andra, bättre alternativ! :)

 

Personligen kommer Macen att vara nummer ett och Linux nummer två. När man verkligen testar de olika alternativen under en längre period så inser man ganska snabbt att Windows faktiskt inte är någonting att ha!

 

Jag hoppas dock på att få se några riktiga Linux-alternativ i PC hyllorna i vanliga butiker. Kanske en bärbar PC med Ubuntu eller Fedora? Eller en mer "proffsburk" med Arch. Att det funnits netbooks med Linpus Lite är ju inte mycket att hurra för. Jag har själv en sådan. Det är ett trevligt system om man inte ska använda datorn så mycket. Men det borde dyka upp lite olika Linux alternativ även bland de "vanliga" PC datorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje OS har sin styrka och i Windows fall är det .NET och Spel i övrigt inte så mycket. Men Apple gnäller ju lika mycket på Windows så man får se underhållningen i det och se vad det blir för motreaktion, bättre såpa kan man ju inte kolla på :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

Anledningen till varför jag bytte från PC med Win till Mac är för att jag var trött på alla fel som hela tiden blir och ominstallationer till tusen, virus etc. etc. Man kan hålla på till oändligheten.

 

Om det är bra att få välja hårdvara och mjukvara själv? Visst men då ska det också fungera vilket det nästan aldrig gör.

 

Länge leve Mac och OSX för min del!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, i ställtet för att satsa på bra produkter så satsar de på att smutskasta andra, bättre alternativ! :)

ja det blir väl billigare så:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att inse det, Windows är 10 gånger bättre än OS X. :foralskad::ph34r:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...NOT :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tröttnat på allt detta skitsnak om varför PC är sååå mycket bättre än OS X och Mac.

Låt dem ha Windows på sina PC om de nu så gärna vi det.

Helt egalt för mig.

 

Jag gillar OS X och de flesta av Apples produkter och

jag anser att jag får mycket kvalité för pengarna och en helvetes massa skoj också.

Fungerar som handen i handsken för mig i min job situation och även privat.

Oftast är Mac folket, enligt min erfarenhet, trevliga att snacka dator med

och jag gillar att det är lite "klubb" känsla över det hela.

Sen Jobs v Balmer. Please, say no more. :chockadskeptisk:

An Apple aday keeps Balmer away. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju redan kikare. ;-)

Visst fan! Ska kolla nu...nä vänta...får inte det i fokus...tusan också...vänder på den...oj va allt blev litet...nä funkar inte... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att inse det, Windows är 10 gånger bättre än OS X

 

Fast nya Windows borde väl bara vara sju gånger så bra? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst fan! Ska kolla nu...nä vänta...får inte det i fokus...tusan också...vänder på den...oj va allt blev litet...nä funkar inte... ;)

 

Använd zoomfunktionen i din webbläsare (Safari eller Opera) om texten är för liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, i ställtet för att satsa på bra produkter så satsar de på att smutskasta andra, bättre alternativ! :)

 

Möjligtvis missat apples reklamfilmer? :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför man har både PC och Mac. Best of both worlds. Varför begränsa sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nya Windows borde väl bara vara sju gånger så bra? :-)

Windows 7

/

Mac OX 10 (X)

=

Windows är bara 0,7 gånger så bra som OS X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7

/

Mac OX 10 (X)

=

Windows är bara 0,7 gånger så bra som OS X

 

Ska man vara riktigt petig blir det 7/10.6 = 0,66 gånger så bra. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd zoomfunktionen i din webbläsare (Safari eller Opera) om texten är för liten.

Är inte god ergonomi del av hänsynstagandena under hemsnickeriet?

Jag ser snudd när perfekt på nära håll, min högre ålder till trots, men tyckte även jag att det var svårläst.

 

Kul att läsa dock att Microsoft inte längre kan vara säker på vad de har.

Det har ju gått betydligt sämre för WinPC industrin på sistone jämfört med Apple som i kontrast gjort lysande försäljning.

Jag gissar att Linux är ett hot mot MS på serversidan. Gratis OCH mycket bättre BORDE vara en farlig kombination! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror i största allmämnhet att Microsoft kommer att få det svårare framöver i och med att den generation som kommer nu är väldigt anti Windows och ser sig gärna om efter alternativ. Jag tror att microsoft börjar inse att dom inte längre kan rida på vågen att dom har störst marknadsandel och att dom börjar satsa på att faktiskt få ut bra produkter. Sen om dom lyckas är väl en sak, men jag kan säga att Windows 7 faktiskt är ett steg i rätt riktning. Sen att man i nuläget ligger på ungefär samma nivå som Panther eller Tiger är väl en annan sak.

 

Tyckte att bild nr 8 var ganska rolig: "Your customers have less to learn with a Windows PC". Och den är ikryssad som Myth, vilket egentligen stämmer bra. Tänk så mycket felsökning man inte lär sig med en mac.

 

Sen så fattar jag inte riktigt varför folk gnäller på att Microsoft smutskastar sina konkurrenter. Både Apple och Linux "smutskastar" ju Microsoft i och med lite olika kampanjer som säger varför just deras OS är bättre än Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man vara riktigt petig blir det 7/10.6 = 0,66 gånger så bra. ;-)

7/10.61 = 0,65

 

Det här blir ju bara bättre och bättre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst fan! Ska kolla nu...nä vänta...får inte det i fokus...tusan också...vänder på den...oj va allt blev litet...nä funkar inte... ;)

 

Det är klart att det inte fungerar... du har ju bluescreen!! :totaltgalen:

 

.....

 

Köper jag en PC kan jag bara köra Windows. Köper jag en Mac kan jag köra både Windows och OS X. Det räcker som argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Eran Dilger i San Francisco (Roughly Drafted Magazine) reflekterar:

Microsoft unleashes retail talking points attacking Linux, Macs

 

Det intressanta är att notera hur mycket MS ljuger för att få folk till att köpa datorer med Windows 7 i, exempelvis jämförelsen MobileMe med Windows Live som i själva verket jämförs bäst med applikationer som kommer förinstallerat i alla nya Macs.

 

- Messenger = iChat

- Photo Gallery = iPhoto

- Family Safety = Parental Controls

- Mail = Mail

- Writer = iWeb

- Movie Maker = iMovie

 

Att nyblivna Mac ägare dessutom får Garageband och iDVD som inte har någon Windows ekvivalent nämns inte alls.

MobileMe är något helt annat än det som Windows Live försöker erbjuda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att det inte fungerar... du har ju bluescreen!! :totaltgalen:

Just det, ja! :D

 

.....

 

Köper jag en PC kan jag bara köra Windows. Köper jag en Mac kan jag köra både Windows och OS X. Det räcker som argument.

En PC är en "personlig dator" med Windows, Mac OS X eller Linux. Eller en kombination av dem. Det har sagts förut och bör sägas igen för nytillkomna tittare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge alla PC levereras med Windows så kommer MS fortsätta sin dominans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge alla PC levereras med Windows så kommer MS fortsätta sin dominans.

På PC plattformen ja, men vad får dig att tro att just PC kommer att fortsätta att sälja i all evighet?

Försäljningen har ju rasat dramatiskt på senare år till förmån framförallt för Apples Mac datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...