Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Telia och Iphone tethering


wakkz

Rekommendera Poster

När jag provar tethering på min iphone 3gs ansluten till min macbook pro så försämras min 3g täckning avsevärt. Från att ha haft alla staplar fulla med 3g aktiverad och så fort jag sätter igång internetdelning så blir det 1 halv stapel kvar och ibland hoppar den ner till edge (även fast 3g är aktiverad i inställningar)

 

Varför är det så här? varför försämras kontakten med 3g nätet så fort jag slår på internetdelning? Inte direkt så att jag bor mitt ute på landet heller, och jag har ju faktiskt full 3g kontakt annars?

 

Om inte jag får ordning på detta ser jag ingen mening med att betala 199 kr mån för telias internetabb, utan då räcker det med 69 kr varianten.

 

Surfa med datorn på edge funkar ju inte bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej!

 

Jag heter Susanne och arbetar på Telias kundservice.

 

Är det någon skillnad om du använder dig av Bluetooth eller usb-kabel? Provat båda?

 

Blir signalen lägre även om du surfar direkt i mobilen, eller håller sig signalen stadig då?

 

Det du annars kan prova är att återställa nätverksinställningarna i telefonen. Inställningar - allmänt - återställ - återställ nätverksinställningar.

 

Om inte det heller hjälper så kan du behöva återställa telefonen via iTunes.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag heter Susanne och arbetar på Telias kundservice.

 

Är det någon skillnad om du använder dig av Bluetooth eller usb-kabel? Provat båda?

 

Blir signalen lägre även om du surfar direkt i mobilen, eller håller sig signalen stadig då?

 

Det du annars kan prova är att återställa nätverksinställningarna i telefonen. Inställningar - allmänt - återställ - återställ nätverksinställningar.

 

Om inte det heller hjälper så kan du behöva återställa telefonen via iTunes.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

 

hej Susanne vad trevligt att du är här och hjälper direkt :P Uppskattas verkligen.

 

Jag provade återställa nätverksinställningar men det hjälpte ej. Sitter just nu med usb anslutning till telefonen men kommer endast ut på edge nätverket trots att jag via inställningarna aktiverat 3g.

 

Det är inte så att man måste installera någon konfigurationsfil från er för att utnyttja turbo 3g/3g?

som sagt så fungerar 3g perfekt så länge jag håller mig inne i telefonen, det e så fort jag delar ut den det försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter telefonen likadant i båda fallen? (så du inte håller den upp i ena fallet och lägger den ner vid USB-anslutning)

Har du full styrka om du har USB-sladden i utan att ha delning på?

Jag har fulla staplar både vid USB-tethering och som "vanlig". Du kan testa även med blåtandsdelning för att inte ha en elektrisk koppling mellan iPhone och mac (ifall det skulle störa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
hej Susanne vad trevligt att du är här och hjälper direkt :P Uppskattas verkligen.

 

Jag provade återställa nätverksinställningar men det hjälpte ej. Sitter just nu med usb anslutning till telefonen men kommer endast ut på edge nätverket trots att jag via inställningarna aktiverat 3g.

 

Det är inte så att man måste installera någon konfigurationsfil från er för att utnyttja turbo 3g/3g?

som sagt så fungerar 3g perfekt så länge jag håller mig inne i telefonen, det e så fort jag delar ut den det försvinner.

 

Hej!

 

Roligt att det uppskattas!

 

Det verkar ju konstigt att du har bra 3g signal när du surfar med den, men tappar den vid internetdelning. När jag använder mig av internetdelning så är min signal lika stark som när jag surfar i telefonen. Detta ska man inte behöva någon uppdatering eller liknande för.

 

Du måste nog prova att återställa telefonen vid iTunes, och ifall det inte heller hjälper så måste du lämna in den på service. Det verkar tyvärr som att det är något galet med din telefon.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...