Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iZound CR-75 + iPhone = Sant?

iMattiboy

Recommended Posts

Hejsan hejsan alla :)

Jag har ett litet frågetecken som snurrar runt mitt huvud som jag hoppas att ni kan

hjälpa mig att bli av med.

Det är nämligen såhära att när jag fyllde år så fick jag en iPod(iPhone?)högtalare/radio/väckarklocka/klocka av min

älskade flickvänn. Och när hon köpte den hade hon tydligen frågat efter högtalare till iPhone, och dom föreslog då iZound CR-75.

Men när jag sätter i min iPhone i "högtalaren" så får jag upp "varnings medelandet" att detta tillbehör inte är avsett för iPhone och den frågar ifall jag vill aktivera flygplansläge.

Och i bland tyckes jag mig uppleva att den blir lite varm nere vid dockkontakten och hela nederdelen av luren.

Så min första fråga lyder; Är det så att detta kan vara skadligt för min kära iPhone?

Högtalaren/Högtalarna är inköpta på Teknikmagasinet och på sidan står det "Passar alla iPod med dockkontakt samt iPhone (kräver flight mode)."

Och min andra fråga; Måste man ha flightmode på?

Varför isåfall? Vad händer om jag inte har det?

Enormt tacksam för svar, då jag vill använda den/dom men inte vill skada min iPhone!

Någon av er kanske har egna erfarenheter?

Tack och godnatt :D

Får samma medelande när jag kopplar min emot en bilstereo som har iPod styrning. Svara alltid nej på frågan och sen funkar det fint. Märker då ingen skillnad på ljudkvalité eller nått & laddningen funkar oxå.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...