Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telenor ignorerar kölistan


snäll

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag var inne på en telenor butik klockan 10.30 på releasedagen av iPhone. Tyvärr fanns det inga kvar utan det var bara till att ställa sig i kö. Eftersom jag var så tidigt ute så hamnade jag enligt säljaren först i kö på den modellen jag skulle ha. Efter det var jag inne i butiken ca 2 gånger i veckan för att jag, precis som alla andra, inte kunde vänta. Men jag visste ändå att jag stod först i kö så jag tänkte att det inte skulle ta så lång tid. Det var ändå den största telenor butiken i göteborg. Efter många turer fram och tillbaka där jag har blivit lovad en telefon och inte fått en så frågade jag om det verkligen var så att de inte följde kölistan, då får jag reda på att de helt och hållet skiter i kösystemet. Trots att de har sagt till mig dagen innan att de följer den.

 

Jag tycker det är sjukt dålig behandling av kunder att inte informera om detta. Jag har full förståelse för att det är stort tryck på telefonen och att de får knapphändig information om leveranser. Men att stå och ljuga kunder rätt upp i ansiktet känns som en tråkig attityd. Så om ni väntar på ett samtal från telenor så väntar ni nog förgäves.

 

Under tiden jag har stått i kö har 2 st telia butiker ringt upp mig och erbjudit mig en telefon, rätt surt att jag inte tackade ja till dem i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad förväntar du dig av Telenor?

Sveriges mest missnöjda kunder år efter år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenor var väl de enda som inte sålde slut på sina iphone på relasedagen, synd att du inte gick till en annan telenorbutik och köpte en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, står folk fortfarande i kö för 3GS? :P Old news!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inga bra erfarenheter utav Telenor ännu så länge.. Jag har bråkat med dem om MMS funktionen och där har de iaf fått krypa till korset och medgett att de har problem och jobbar på det nu. Här i v-ås så följer de kö systemet för min son köpte nya 3GS, han stod först i kö...

 

Men som sagt, Telenor har MYCKET att jobba med t.ex att möta kunden på rätt sätt. Utan oss konsumenter skulle de springa själva på arbetsförmedlingen och leta jobb....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och här går jag som ett fån och väntar på ett samtal från butiken där jag står i kö. Nu ska jag kolla upp de andra operatörerna, Telenor och Iphone verkar inte vara någon bra kombo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damnit, verkar ju inte så nice...Kan man häva sin beställning trots att man har signerat för ett abonnemang osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Man har alltid 2 veckors ångerrätt, det märks bland annat på att mobiltelefonföretag i regel inte låter sina kunder portera sina gamla nummer förrän det gått 2 veckor efter leverans/köp.

 

Hade Telenor för 2006-2008. En mardröm. Åkte utomlands ett par månader och när jag sedan kom hem insåg jag att det drogs någon konstig extra avgift på 50 spänn varje månad. Vid bakåtkoll visar det sig att jag betalat extra i över ett år. Vid kontakt med Telenor framkommer att det är något ringsignalsabonnemang från Jamba eller liknande. Jag minns då att jag beställt en ringsignal från deras portalsida precis när jag skaffade abonnemanget, är dock helt säker på att det inte omnämts att det skulle röra sig om ett månadsabonnemang utan att det som angavs var 10 signaler för 50:- som engångsbelopp.

 

Då börjar idiotierna. Jag ringer och meddelar att jag är missnöjd med detta. Första svaret jag får är att det inte är deras ansvar eftersom de inte tillhandahåller tjänsten. Jag överklagar detta med hänvisning till att erbjudandet låg på deras egna sida och att de därför ansvarar för innehållet. Jag får prata med någon "kunnig" som ger mig rätt i detta, men han lägger in ett annat argument i att jag själv måste hålla koll på min faktura. Jag protesterar, i deras vanliga faktura angavs den typen av betalningar som en klump tillsammans med andra sms-betalningar tex lokaltrafiksbiljetter. Jag får rätt. De hävdar dock att jag måste på något visa upp det avtal jag godkände när jag beställde ringsignalerna över WAP.

 

Jag vänder mig till Konsumentombudsmannen i min kommun. De ger mig rätt och är lär mig att det är operatörens ansvar att bevisa att en debitering av mitt konto gått rätt till, Jag hör av mig till Telenor med det skriftliga svaret från konsumentombudsmannen. Nu gör det helt om och låter på telefon låter meddela att jag ska få avdrag på ca 550 kronor*, dvs alla pengar förutom kostnaden för de 10 signaler månaden jag faktiskt beställde. Bra tänker jag.

1 månad går, en faktura kommer. Inget avdrag. Jag tänker - "amen då kanske det kommer på nästa". 1 månad går, en faktura kommer. Inget avdrag - jag ringer kundtjänst.

 

Sedan följer nedan beskriva konversation (på´t ungefär)

 

Jag: Ja hej jag heter X och ringer för att jag pratat med er tidigare kring reklamation av en sms-tjänst

Kundtj: Ja - jag kan se det här

Jag: Just det, och senast ringde jag strax innan nyår.

Kundtj: Ja jag kan se det här, du ringde till oss och pratade med Y den 28/12 kl 0620 (jag är morgonpigg)

Jag: Ja precis, hon bad mig vända mig till dagpasset som gick på senare, och senare på förmiddagen pratade jag med Z som sa såhär... (*se ovan)

Kundtj: Finns ingen dokumentation om ett sådan samtal, står inget om någon utbetalning

Jag: Va!? Du har koll på alla datum och tider utan just det här??

Kundtj: Vi dokumenterar alla våra samtal

Jag: Du får det att låta som att jag ljuger

Kundtj: Som sagt, vi dokumenterar alla våra samtal. Jag kan inte ta ställning till ditt ärende. Då får du söka dig till......"

 

och ungefär där gav David upp sin kamp med Goliat och lovade att aldrig någonsin ha någon kontakt med dem mer...

De jävlarna (ursäkta språket) börjar med att kategoriskt avvisa mina reklamationskrav med hänvisning till falska fakta 3 gånger. Sedan testar de att säga "Ok - du ska få dina pengar" men gör sedan inte det utan hoppas bara på att jag ska glömma hela skiten. Och sist och dementerar faktiska kontakter mellan mig som kund och dem...

 

jag skulle passa mig som fan för att bli kund hos dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har alltid 2 veckors ångerrätt, det märks bland annat på att mobiltelefonföretag i regel inte låter sina kunder portera sina gamla nummer förrän det gått 2 veckor efter leverans/köp.

 

Hade Telenor för 2006-2008. En mardröm. Åkte utomlands ett par månader och när jag sedan kom hem insåg jag att det drogs någon konstig extra avgift på 50 spänn varje månad. Vid bakåtkoll visar det sig att jag betalat extra i över ett år. Vid kontakt med Telenor framkommer att det är något ringsignalsabonnemang från Jamba eller liknande. Jag minns då att jag beställt en ringsignal från deras portalsida precis när jag skaffade abonnemanget, är dock helt säker på att det inte omnämts att det skulle röra sig om ett månadsabonnemang utan att det som angavs var 10 signaler för 50:- som engångsbelopp.

 

Då börjar idiotierna. Jag ringer och meddelar att jag är missnöjd med detta. Första svaret jag får är att det inte är deras ansvar eftersom de inte tillhandahåller tjänsten. Jag överklagar detta med hänvisning till att erbjudandet låg på deras egna sida och att de därför ansvarar för innehållet. Jag får prata med någon "kunnig" som ger mig rätt i detta, men han lägger in ett annat argument i att jag själv måste hålla koll på min faktura. Jag protesterar, i deras vanliga faktura angavs den typen av betalningar som en klump tillsammans med andra sms-betalningar tex lokaltrafiksbiljetter. Jag får rätt. De hävdar dock att jag måste på något visa upp det avtal jag godkände när jag beställde ringsignalerna över WAP.

 

Jag vänder mig till Konsumentombudsmannen i min kommun. De ger mig rätt och är lär mig att det är operatörens ansvar att bevisa att en debitering av mitt konto gått rätt till, Jag hör av mig till Telenor med det skriftliga svaret från konsumentombudsmannen. Nu gör det helt om och låter på telefon låter meddela att jag ska få avdrag på ca 550 kronor*, dvs alla pengar förutom kostnaden för de 10 signaler månaden jag faktiskt beställde. Bra tänker jag.

1 månad går, en faktura kommer. Inget avdrag. Jag tänker - "amen då kanske det kommer på nästa". 1 månad går, en faktura kommer. Inget avdrag - jag ringer kundtjänst.

 

Sedan följer nedan beskriva konversation (på´t ungefär)

 

Jag: Ja hej jag heter X och ringer för att jag pratat med er tidigare kring reklamation av en sms-tjänst

Kundtj: Ja - jag kan se det här

Jag: Just det, och senast ringde jag strax innan nyår.

Kundtj: Ja jag kan se det här, du ringde till oss och pratade med Y den 28/12 kl 0620 (jag är morgonpigg)

Jag: Ja precis, hon bad mig vända mig till dagpasset som gick på senare, och senare på förmiddagen pratade jag med Z som sa såhär... (*se ovan)

Kundtj: Finns ingen dokumentation om ett sådan samtal, står inget om någon utbetalning

Jag: Va!? Du har koll på alla datum och tider utan just det här??

Kundtj: Vi dokumenterar alla våra samtal

Jag: Du får det att låta som att jag ljuger

Kundtj: Som sagt, vi dokumenterar alla våra samtal. Jag kan inte ta ställning till ditt ärende. Då får du söka dig till......"

 

och ungefär där gav David upp sin kamp med Goliat och lovade att aldrig någonsin ha någon kontakt med dem mer...

De jävlarna (ursäkta språket) börjar med att kategoriskt avvisa mina reklamationskrav med hänvisning till falska fakta 3 gånger. Sedan testar de att säga "Ok - du ska få dina pengar" men gör sedan inte det utan hoppas bara på att jag ska glömma hela skiten. Och sist och dementerar faktiska kontakter mellan mig som kund och dem...

 

jag skulle passa mig som fan för att bli kund hos dem...

 

ÅNGERRÄTTEN GÄLLEER ÄNDAST 2 VECKOR OM DU KÖPT VARAN ÖVER NÄTET, INTE I BUTIK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÅNGERRÄTTEN GÄLLEER ÄNDAST 2 VECKOR OM DU KÖPT VARAN ÖVER NÄTET, INTE I BUTIK!

Nja, inte bara över nätet. Även via telefon eller - som är ganska vanligt vad gäller mobiloperatörer - på tillfällig plats (utanför vanlig butik). Ett abonnemang köpt i ett tillfälligt stånd utanför ICA Maxi kan alltså ångras enligt distanshandelslagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, inte bara över nätet. Även via telefon eller - som är ganska vanligt vad gäller mobiloperatörer - på tillfällig plats (utanför vanlig butik). Ett abonnemang köpt i ett tillfälligt stånd utanför ICA Maxi kan alltså ångras enligt distanshandelslagen.

 

Är du säker på det?

Jag hoppas du har rätt, men jag är desto mer tveksam om man verkligen har rätt att häva ett köp vid dessa tillfällen.

 

 

Kan dock inte nog betona. Undvik Telenor om ni inte vill ha felaktiga och dyra fakturor och kass mobiltäckning, samt otrevlig kundtjänst.

Telenor lyckas med bedriften att alltid hamna sämst till i den årliga konsumentundersökningen.

Telia lyckas alltid bäst och Tre har seglat upp starkt.

Märkligt att Telenor inte skärper sig, när de blöder pengar och får så dåliga omdömen.. det är ju knappast någon tillfällighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att man kan ångra saker man går med på bara för att man tillfälligt har maximalt stånd :propellerbaver:

:behave:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ogillar dom åsså.

 

Jag hade mobilt bredband hos dom som jag tappade bort. (Jag gick med det i handen från en kompis i sälen, när jag kom hem så var det borta, det var kväll så jag tänkte att jag tar en promenad och hittar det imorrn. Då Hade dom naturligtvis plogat trottoaren, inget internet för mig). Jag ringer och berättar det och säger att jag vill säga upp abonnemanget när bindningstiden är slut, dom säger ja. Sen lite mer än en månad innan det ska gå ut så ringer en tjej från telenor och säger nått i stil med, "hej, vad jag har förstått så vill du säga upp ditt mobila bredband efter det att bindningstiden har gått ut, stämmer det?" Jag säger ja och hon försöker övertala mig om att ha kvar det, men det blir ett nej. Sen när jag två månader efter fortfarande får en faktura så blir jag lite sur och ringer upp dem och frågar vad dom håller på med. Då säger han jag pratar med att jag måste ringa och säga upp mitt mobila bredband. Jag svarar med att jag har ju pratat med er vid två tillfällen om att jag vill säga upp det, senast var en månad innan det gick ut. Då svara han, jaha, nej hon gjorde bara nån undersökning så hon dokumenterade inte att du ville säga upp det, då blev jag sjukt förbannad och sa typ, jag säger upp det nu då, har du förstått det eller måste jag ringa till nån annan också? Han sa, nej jag har förstått, jag la på.

 

Jävla skitföretag det där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vet man att om man nu får för sig att byta operatör, att inte byta till Telenor.

Hoppas Telenor läser detta: Ni tappade just en möjligt blivande kund! Och fler blir de för varje liknande inlägg/tråd.

 

 

Nöjd Telia kuns :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, inte bara över nätet. Även via telefon eller - som är ganska vanligt vad gäller mobiloperatörer - på tillfällig plats (utanför vanlig butik). Ett abonnemang köpt i ett tillfälligt stånd utanför ICA Maxi kan alltså ångras enligt distanshandelslagen.

 

Jag undrar nog också om "distansavtal" gäller vid tillfällig försäljning vid ICA och på torg. Jag har läst på annat ställe att detta är ett sätt att kringå 2V ångerrätt och är "smartare" än att sälja över telefon. En företagsutflykt omfattas, men inte ICA.

 

http://svt.se/2.109773/1.1529011/distans-_...1&lpos=bild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vet man att om man nu får för sig att byta operatör, att inte byta till Telenor.

Hoppas Telenor läser detta: Ni tappade just en möjligt blivande kund! Och fler blir de för varje liknande inlägg/tråd.

 

 

Nöjd Telia kuns :borstatanderna:

 

Hoppas också att Telenor läser detta.

Men de lyser med sin frånvaro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som hört något idag om leverans? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vet man att om man nu får för sig att byta operatör, att inte byta till Telenor.

Hoppas Telenor läser detta: Ni tappade just en möjligt blivande kund! Och fler blir de för varje liknande inlägg/tråd.

 

 

Nöjd Telia kuns :borstatanderna:

 

De tappade just en kund som har varit dem trogen sedan de hette Europolitan. Endast tack deras attityd i butikerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...