Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leverans från Telenor?


hagmund

Rekommendera Poster

Är det någon som beställt och fått leverans från Telenors internetbutik?

Isf, hur lång tid tog det? I annat fall, hur länge har ni väntat?

 

Jag väntar glatt på min 16GB/svart som beställdes 28/8, iTunes är fyllt med apps och ett skrivbordsställ är beställt, allt för att den lille skall få ett så bra mottagande som möjligt! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Svart 16 gb beställdes 25/8 inte hör ett skit än så länge. Pratade med kundtjänst idag och frågade hur de låg till med leveranser osv eftersom TRE har börjat mangla ut mail om leveranser denna vecka och nästkommande. Självklart fick jag det väntade svaret som alltid är lika roande "Hejsan, jag har dessvärre ingen information om det för närvarande. Vi väntar leveranser varje vecka men jag kan inte lova eller garantera något."

 

Vi får väl se helt enkelt :<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en 3gs 32gb idag hos Telenor via telefon. Försäljare sa att jag skulle ha den inom 11 dagar.

Får väl se hur det blir med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min onsdagen den 12e Augusti på Dialect i Halmstad via Telesnor. Antar jag i alla fall, i och med att jag beställde den Telenor-låst med kontantkort.

Har varit lite från och till men förra veckan sas det att den skulle komma förra veckan eller den här veckan.

Inte kommit något än. Väntar tills på onsdag sen får man väl slå en signal och försöka få något svar.

Vi som beställt via Telenor kan ju hålla varandra uppdaterade i denna tråden.

Känns som att man börja se något ljus i tunneln i alla fall för det verkar ju röra på sig hos tokstollarna på Tre. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med kundtjänst igen och fick något svar så som att "vi kan inte lova något men det stämmer att det är leverans påväg", men som vanligt säger väl alla olika. Ni kan ju prova prata med deras kundtjänst genom chatten och fråga, sen kopiera och klistra in svaret här så får vi se alla olika svar vi får haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Beställde en svart 32gb idag via kundtjänst, dom sa inom 3 veckor till mig, så ja förväntar mig det dubbla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menade du chatten med botten med på deras hemsida?

Så fort jag skrev "iPhone" skickade den mig vidare till Telenors iPhone-sida haha..

Ska kanske tilläggas i mitt förra inlägg att jag beställde en svart 16gb!

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey peeps!

 

Jag beställde en Svart 32gb iPhone 3GS i butik den 12/8 och har fortfarande inte fått min. Känns rätt surt då en arbetskamrat till mig beställde senare och fick sin på tre dagar... : / Hoppas på denna vecka... : )

 

 

off topic: Varför är det inte fler som beställer med Telenor? Känns som att deras abonnemang är mkt bättre än de andras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menade du chatten med botten med på deras hemsida?

Så fort jag skrev "iPhone" skickade den mig vidare till Telenors iPhone-sida haha..

Ska kanske tilläggas i mitt förra inlägg att jag beställde en svart 16gb!

 

Peace

 

Nej jag menar med deras kundservice och inte någon jävla bot haha :). Går faktiskt smidigt att komma fram till kundtjänsten och det är ofta olika personer som svarar så man kan hålla på flera gånger per dag :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chat med kundtjänst (Isabelle):

 

Leveransinformation angående iphones finns det någon sådan? Eftersom TRE meddelat sina kunder att deras iphones skickas ut under denna vecka eller nästkommande och att de kommer att ha ett helt lager inne v39 så bör ni lämpligtvis veta något också annars är det ju dags att byta leverantör då man inte har en enda jävla aning om vad som händer pga knapphändig information från er.

 

Det är ca 3 veckor vilket är det senaste vi hört från Apple.

 

Ni kommer alltså inte att få in någon leverans på 3 veckor så det spelar ingen roll om man nu så beställde

en telefon för ett antal veckor sedan?

 

På grund av att Apple inte kan leverera den volymen av iPhone som vi har sålt,

så har vi på dessa telefoner en leveranstid på ca 3 veckor.

 

Stämmer denna leveranstid då, jag har väntat 2 veckor och bör alltså få min i nästa vecka då?

Har sett folk som inte fått den på mer än 4 veckor därför jag frågar.

 

Detta innebär att enligt Apple ska vi få in leverans från dem inom kort och kommer då kunna leverera telefonerna om ca 3 veckor.

 

/End

 

I slutet hade jag dock lust att skriva diverse grejer men höll mig. Tycker det är rent utsagt skitsvar jag får, riktigt äckelkrypterade svar. Man fattar ju fan inte ett skit av vad hon säger.

 

Ni andra kan ju också prova på och se om ni får fram något vettigare. Men slutsatsen av detta är vad jag förstår att INGEN kommer att få sin telefon förens om tidigast 3 veckor. Happyface?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad i helvete?

Det där kan ju bara inte stämma. Om Telenor är segare än självaste TRE(!!!!) då har vi fan uppnått nya höjder i lameness alltså.. bara jag som tycker det?

 

Hoppas det inte stämmer, ska ringa min affär där jag beställde den på onsdag och se vad dom säger. Blev ju trots allt lovad den förra veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har stått i kö i en butik i centrala Stockholm i fyra veckor. Dom verkar typ inte få in några Iphones överhuvudtaget. Går in och hör om det kommer något en gång i veckan men det verkar hel dött. Halebop och Tre-ägarna verkar få telefoner hela tiden i alla fall dom som skriver här.. Telenor verkar inte ligga speciellt högt på Apples priolista. Om det visar sig att Tre och Telia får in ett gäng med telefoner i veckan och Telenor som vanligt får in typ två så byter jag operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det där? Har jag rätt att bryta det abonnemang jag har skrivit under på pga att min telefon inte levereras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får ju ingen information alls från det här skitföretaget arghh . . :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halebop och Tre-ägarna verkar få telefoner hela tiden i alla fall dom som skriver här.. Telenor verkar inte ligga speciellt högt på Apples priolista. Om det visar sig att Tre och Telia får in ett gäng med telefoner i veckan och Telenor som vanligt får in typ två så byter jag operatör.

 

Nja inte direkt, beställde min telefon hos Tre den 3/8 - väntar fortfarande på den, svart iPhone 3GS 32 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag fan arg.

Fick samtal från butiken idag och dom sa att telefonerna är helt slut i Europa och att jag kommer få min i Oktober.

Detta är fan fullkomligt jävla OACCEPTABELT!!

Undrar ju om bara detta gäller Telenor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag fan arg.

Fick samtal från butiken idag och dom sa att telefonerna är helt slut i Europa och att jag kommer få min i Oktober.

Detta är fan fullkomligt jävla OACCEPTABELT!!

Undrar ju om bara detta gäller Telenor..

 

Angående leveranser av iPhones. Stämmer detta?

"Fick samtal från butiken idag och dom sa att telefonerna är helt slut i Europa och att jag kommer få min i Oktober."

 

-Det kan jag inte svara på. Den information vi har är att vi ska få en ny leverans inom 1-3 veckor.

 

Dvs samma svar som alltid, robotsvar om 1-3 veckor eftersom det är vad som står när man köper mobilen. Å andra sidan innebär en leverans från Apple inom 1-3 veckor att vi får vänta ännu längre på våra telefoner än så. Så om du får den i Oktober får du nog vara "glad". qq

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jäkla tråkigt. Blev näst intill lovad att jag skulle få den förra veckan, då blev det inte så men dom kunde med all säkerhet säga att den skullle komma denna veckan.

Så ringer dom och släpper denna bomben, fantastskt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hagmund: Det är ju helt sjukt dåligt. Å deras "prisbelönta" kundservice, tycker hittills inte de har varit tillmötesgående öht. Blir bara skickad hit och dit, standardsvar osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag precis lagt en beställning hos Telenor på en 3Gs......Ska bli mycket intressant att se hur lång tid det kommer att ta innan jag får den!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag precis lagt en beställning hos Telenor på en 3Gs......Ska bli mycket intressant att se hur lång tid det kommer att ta innan jag får den!!

 

Glad om du får den innan 2010, de verkar inte ha någon form av kommunikation med Apple och har därför inte den blekaste om någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min förhoppning ligger i att det inte verkar vara så många som har beställt sin iPhone genom Telenor, o därför borde man ha en rimlig chans att få den i vettig tid.

 

Jaja, abbet med fri surf är ju oslagbart, o den som väntar på något gott.. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glad om du får den innan 2010, de verkar inte ha någon form av kommunikation med Apple och har därför inte den blekaste om någonting.

 

Vad jag har förstått så är det ingen operatör eller butikskedja som får vettig information från Apple om någon av deras produkter, utlovade leveranstider är nog snarare gissningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 har ju iaf skickat ut telefoner i veckan, tycker telenor kan börja med det samma. Dessutom har tre hållit kontakt med sina kunder via mail och hållt sina kunder informerade om köplats osv. Telenor får bättra sig! :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...