Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetdelning med Iphone - Macbook Pro krånglar!


Trobiz

Rekommendera Poster

Jag försöker skapa en Internetdelning mellan min Iphone 3G och min Macbook Pro. Jag har gått igenom alla manualer jag kan hitta på internet, men ingen tar upp det problemet som jag stöter på.

 

Lite bakgrund: Jag använder en Iphone 3G med 3.0 installerat. Macbook Pro Os X. 10.5.8 , Itunes 8.2.1 och försöker koppla upp mobilen till datorn via USB 2.0. Mobilabbonemang Telenor.

 

Problemet som blir för mig är att anslutningen inne på nätverket står som "Ej ansluten" Och att det inte finns någon Ethernet kabel ansluten. Har försökt att avaktivera och aktivera, ta bort profilen och lägga till den igen, men ingenting har hjälpt..

 

Någon som har tips och råd på vad jag kan testa? Är ganska ny på Mac så jag tänker nog i Windows banor och missar säkert någonting!

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst!

 

Efter att ha gått igenom dom flesta trådarna på olika forum så hittade jag en lösning som fungerade för mig..

Det verkar som att det var något problem med min APN hos telenor. Så nu surfar jag på data-APN internet.telenor.se, MMS-APN services.telenor.se .

 

Keptang på 99.se har gjort en config fil som man kan ladda ner och installera. Läs mer på http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/26842...a-turbo-3g.html.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...