Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till er som köpt SL installeringsskiva


felixzb

Rekommendera Poster

Hej,

gick in i Mac Forum idag och frågade om 319 kronors-versionen av Snow Leopard. Han i butiken sa att man måste vänta 2-3 veckor innan fullversionen kommer in, för att kunna göra en clean install.

 

Stämmer det att man måste köpa fullversion för att radera allt och installera om? Har läst att det bara finns en sorts omstallationsskiva. Sant? Ljuger Mac Forum eller ej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte 100% säker (jag har inte migrerat till SL ännu, det tar vi om några veckor), men jag tror att det går att göra en clean install, bara det att man måste ha Leopard (eller Tiger, visar det sig) installerat på hårddisken innan.

 

Jag har också för mig att man måste leta lite för att hitta Erase & Install-funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har inte kört om den med en ren disk däremot så har jag kört om min maskin och raderat allt på den disken (har en server så grejerna ligger där) och det var inga problem.

 

Den enda som jag tycker är synd, de är att datorn går fortfarande på 32 bitars system men de kanske hänger ihop med programmen som man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går utmärkt. Det finns bara en version av Snow Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har inte kört om den med en ren disk däremot så har jag kört om min maskin och raderat allt på den disken (har en server så grejerna ligger där) och det var inga problem.

 

Den enda som jag tycker är synd, de är att datorn går fortfarande på 32 bitars system men de kanske hänger ihop med programmen som man har.

 

Håll ner 6 och 4 när du bootar så ska man tydligen boota med 64bit kerneln. Vad du nu ska med det till begriper jag inte då du bara har 2GB i dina datorer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra. Tack för snabba svar. Det blir en uppdateringsskiva och "radera och installera" för mig.

 

Vilka fler alternativ finns till "radera och installer"?

 

"arkivera och installera" förmodar jag, något mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkivera och installera finns inte mer. Tyvärr, för det var den smidigaste funktionen med hela installationen av Panther/Tiger/Leopard. Nu är det bara "installera" som gäller. Vill man radera får man först starta skivverktyg och formatera partitionen, sedan kan man installera på den. Vill man inte radera, får man välja att "installera", dvs uppgradera.

 

 

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...