Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Autostarta program i det dolda


Tor_björn

Rekommendera Poster

Hej! Jag har ägt en mac i några månader och är EXTREMT nöjd.....MEN det är speciellt två saker som OS X har problem med. Det ena är att gömma program när jag väljer autostarta. Under fliken konto i systeminställningar kan man ju välja att autostarta program. Det finns även en checkbox som heter "göm", och den borde ju gömma programmet vid uppstart av datorn, eller hur? Problemet är att den inte alls gör det. Det spelar ingen roll om den är på/av. Vad kan vara fel?

 

Sen är det en annan sak som retar mig något förbannat. När jag använder t.ex. spotify och plex, och nu har även itunes börjat krångla, så kommer rutan "vill du att xxxxx.app skall acceptera inkommande nätverksanslutningar?" upp.

Det spelar ingen roll vad jag väljer för den kommer ändå inte ihåg det till nästa gång. Om jag kollar i brandväggsinställningar så har alla program som krånglat ändå tillåtelse att acceptera inkommande anslutningar. Jag har försökt reparera skivbehörighet men det verkar inte hjälpa.

 

Finns det något bot, eller skall jag införskaffa snöleoparden och hoppas på bättring?

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte påstå att jag har problem med något av dina problem. För mig gömmer sig program om kryss-rutan är ikryssad och jag behöver inte acceptera fler än en gång om ett program skall komma åt sin keychain.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är ju just det som är fel. Det ska inte vara så, men hur löser jag det utan? Får väl blåsa ur datorn snart och köpa snow leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...