Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Äntligen Telenor...


ccsf

Rekommendera Poster

Idag lördag 5/9-09 så har jag fått samtal från Telenor butiken i Västerås där jag köpt min Iphone 3G för typ 1,5 månad sen. jag har haft problem med att skicka MMS och jag har varit en "JOBBIG" kund som stått på mig med fakta mot Telenor, vilket gett resultat...

 

Den person som ringde mig var den som sålde iphonen till mig. Säljaren sa att Telenor har en BUGG och vi har satt våra tekniker på det. De räknar med att få ordning på BUGGEN (MMS funktionen) i september och ska finnas tillgänglig på Itunes.

 

Nu har jag och många med mig kanske tillgång att skicka MMS snart.. Inte för att det är ett jätte problem , men har de gått ut med att de ska fungera så ska det ta mig 17 göra det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kim3@euromail.se

Det där var skönt att läsa...

Jag har inte kunnat skicka MMS ordentligt någon gång med min Iphone 3G från Telenor. Jag har testat ett antal olika lösningar. Bla har jag stängt av mitt Tvillingkort, tagit bort och lagt tillbaka tjänster på mitt abonnemang mm.

 

Jag har använt mitt simkort under lång tid innan jag skaffade min Iphone och har aldrig någonsin upplevt att jag haft MMS problem.

 

Just när jag köpte Iphonen så accepterade jag ju att det inte funkade ett tag men så fort de lanserade tjänsten i och med 3.0 så ville jag ju ha igång det. Jag har tidiare varit extremt frekvent med MMS och säkert skickat 3-10 st. per dag.

 

Testar jag att skicka idagsläget så går ca var 30e MMS iväg och oftast på 3-5 försöket.

 

Det jag känner runt om kring som har 3G modellen med Telenor har motsvarande problem i olika utsträckning. Det verkar fungera lite bättre om ändå ej bra eller acceptabelt med 3Gs.

 

Utöver detta har ju vibrationen lagt av på min telefon och "hemknappen" känns helt stum. (Den har för övrigt varit i det skicket sen jag fick den till och från).

 

Jag är förvånad över att Telenor inte går ut med ett meddelande om att de jobbar med problemet de har och att det kommer komma en lösning för som det ser ut just nu så går jag ju i funderingarna att byta bort både dem och i värsta fall telefonen för att få tillbaka funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har setat i timmar och bråkat mig till detta svar från Telenor, pratat med diverse människor, Kundtjänst,Telenors egna iphone support, butiken där jag köpt Iphonen, verkstan där jag haft den 1 gång redan och endel andra personer som råkat försvara Telenor och dess MMS funktion.

 

Jag tycker också att det är märkligt att Telenor inte går ut på sin hemsida och bara berättar att de har stora problem med just MMS funktionen. Men jag har iaf fått ett svar från dem och jag "köper" det, iaf september ut då säljaren ringde och sa att det skulle komma ut en ny uppdatering i september som tar bort buggen..

 

Jag kan ju också samtidigt tala om att ni som skickat MMS och inte fått iväg dem, KOLLA UPP så att de INTE har fakturerat er för dessa. Telenor hade gjort det med mina MMS som inte gått iväg, men enligt deras tekniska loggar så hade de skickats från min Iphone. Jag har sparat alla felmeddelanden med datum,tid osv så de kunde kolla utav det och jag har fått rätt. De har krediterat mig så jag slipper betala för dem... Inte stor kostnad men jag har ju inte fått iväg dem och varför ska jag bidra med "gratis" pengar till dem? Jag tror nog många gör det utan att ens veta om att det är så att de betalar för något som inte skickats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starkt jobbat. Hoppas få en Iphone från Telenor snart ( innan jul förhoppningsvis,har väntat en månad butiken har tydligen inte fått in en enda Iphone under den tiden :tappahakan: )men tack vare att du stod på dig så slipper jag tjata, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU ÄNTLIGEN verkar den nya uppdateringen fungera med Telenors MMS funktion. (Nya uppdateringen 3.1) Har skickat några MMS och alla har gått iväg som de ska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU ÄNTLIGEN verkar den nya uppdateringen fungera med Telenors MMS funktion. (Nya uppdateringen 3.1) Har skickat några MMS och alla har gått iväg som de ska...

 

 

Skönt att det löste sig för dig med till slut. Testade du filen jag skicka till dig någon gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...