MartinDan Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Hej. Jag håller på med ett projekt och behöver en bra sida. Eftersom jag är sjukt förälskad i Appels hemsida, skulle jag vilja göra en liknande. Finns det någon bra sida eller något bra program som kan hjälpa mig på vägen? Och går det att göra fler än ETT projekt i iweb? // Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jungell Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 w3schools är en mycket bra sida! Där kan du läsa och testa dig fram! Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
begekand Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Hej du kan ha mer än ett projekt i Iweb med tillägsprogrammet Iwebsites: http://mistergregg.com/cocoadrillosoftware/iWebSites/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mons Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 I iWeb 09 behöver du inte ha iWebsites för att ha fler projekt samtidigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
starsmaker Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Ett tips är att köra Wordpress och temat iBlog- det är jäkligt snyggt. Länk till temat Link to comment Share on other sites More sharing options...
leetsweden Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Igentligen är det bara kopiera källkoden och .css filen. Därefter granska vilka bilder ifrån apples sida du behöver ladda ner. På det sättet får du Apples struktur och design. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnalder Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Igentligen är det bara kopiera källkoden och .css filen. Därefter granska vilka bilder ifrån apples sida du behöver ladda ner. På det sättet får du Apples struktur och design. Fast nu börjar det närma sig upphovsbrott... kanske inte att kopiera källkoden och stilmallen, men att ladda ner bilder för att använda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douglas Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Fast nu börjar det närma sig upphovsbrott... kanske inte att kopiera källkoden och stilmallen, men att ladda ner bilder för att använda. Närma sig? Att kopiera en hemsida rakt av borde väl om något vara det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
atbastar Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Närma sig? Att kopiera en hemsida rakt av borde väl om något vara det! Inte om sidan inte är så unik att två olika personer skulle kunna komma på den oberoende av varande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douglas Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Inte om sidan inte är så unik att två olika personer skulle kunna komma på den oberoende av varande. Nu tänkte jag mig mer att kopiera hela sajten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
atbastar Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Nu tänkte jag mig mer att kopiera hela sajten. Jaha, jag antog såklart att han inte hade tänkt lägga upp en egen Apple-sida, som t.ex. www.Aple.nu eller www.Applle.nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.