Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Göra en hemsida som liknar Apples?


MartinDan

Rekommendera Poster

Hej. Jag håller på med ett projekt och behöver en bra sida.

Eftersom jag är sjukt förälskad i Appels hemsida, skulle jag vilja göra en liknande.

 

Finns det någon bra sida eller något bra program som kan hjälpa mig på vägen?

Och går det att göra fler än ETT projekt i iweb?

 

// Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

I iWeb 09 behöver du inte ha iWebsites för att ha fler projekt samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igentligen är det bara kopiera källkoden och .css filen. Därefter granska vilka bilder ifrån apples sida du behöver ladda ner. På det sättet får du Apples struktur och design.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igentligen är det bara kopiera källkoden och .css filen. Därefter granska vilka bilder ifrån apples sida du behöver ladda ner. På det sättet får du Apples struktur och design.

Fast nu börjar det närma sig upphovsbrott... kanske inte att kopiera källkoden och stilmallen, men att ladda ner bilder för att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu börjar det närma sig upphovsbrott... kanske inte att kopiera källkoden och stilmallen, men att ladda ner bilder för att använda.

 

Närma sig? :borstatanderna: Att kopiera en hemsida rakt av borde väl om något vara det! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Närma sig? :borstatanderna: Att kopiera en hemsida rakt av borde väl om något vara det! ;)

 

Inte om sidan inte är så unik att två olika personer skulle kunna komma på den oberoende av varande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte om sidan inte är så unik att två olika personer skulle kunna komma på den oberoende av varande.

 

Nu tänkte jag mig mer att kopiera hela sajten. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänkte jag mig mer att kopiera hela sajten. :borstatanderna:

 

:totaltgalen: Jaha, jag antog såklart att han inte hade tänkt lägga upp en egen Apple-sida, som t.ex. www.Aple.nu eller www.Applle.nu :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...