Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snowleopard+Svt play Prima funkar ej


figgek

Rekommendera Poster

Hej!

Min uppdatering har gått perfekt inget strul förutom en sak (tills vidare ;) )

Svt play Prima står bara och laddar när man trycker på ett klipp ,vanliga svt play funkar peerfekt men prima har en annan plug-in har gått in och kastat den gamla plug-in och återinstallerat som dom rekommenderar men hjälper ej ,

så här har jag gjort"

Mac OS X

* Öppna ett "Finder"-fönster

* Klicka på "Hem"-ikonen (vanligtvis har den din dators namn/ditt användarnamn) i Finder-fönstret

* Välj "Bibliotek"

* Klicka på "Internet Plug-ins"

* Dra "Move Media Player plugin" till papperskorgen

* Klicka på "Bibliotek"

* Klicka på "Caches"

* Dra "Move Networks" mappen till papperskorgen

* Töm papperskorgen

För att återinstallera Move Media Player, gå helt enkelt tillbaka till webbsajten och klicka på "Watch Now" knappen för att påbörja installationen."

 

Är det nån som har hjälp att bistå med ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte till någon hjälp men hos mig fungerar SVT Play Prima utan problem. Har installerat den nyaste flash efter installation av snowleopard annars har jag inte gjort något mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan det ha att göra med grafikkortet + snowleopard ? har ATI Radeon HD 2600 Pro (Imac 2,8 ghz)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem, men om man sätter safari i 32bits läge funkar det. Måste ha och göra med att flash pluginen kör 32 bitar medan safari 64bitar. Borde fixa sig i nästa flash version eller safari version. Min lösning har varit att köra i firefox istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

För mig brukade det funka med Firefox men plötsligt har det slutat att fungera men det står bara och tuggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu lyckats få det att funka genom att använda ett separat konto, så det är något med kontot som inte stämmer. jag har försökt att lägga plugin-en i den lokala library-foldern men det ger inget resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte gjort något speciellt:

 

- installerat Flash

- installerat Perian

- installerat Flip4Mac

 

Jag har sällan eller aldrig problem med video på nätet, vare sig SVT Play, YouTube eller andra sajter/format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem, men om man sätter safari i 32bits läge funkar det. Måste ha och göra med att flash pluginen kör 32 bitar medan safari 64bitar. Borde fixa sig i nästa flash version eller safari version. Min lösning har varit att köra i firefox istället.

Jag är ganska säker på att det är en plugin som används av Play Prima och heter Move Media Player som inte fungerar i 64 bitar…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska säker på att det är en plugin som används av Play Prima och heter Move Media Player som inte fungerar i 64 bitar…

 

 

du har säkert rätt där. Jag bara ändrade safari till at öppnas i 32 bitars och sen dess

har allt funkat Prima (sorry for the Pun...)

 

Som Northwiz säger har jag allt det där instaallerat med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
kan det ha att göra med grafikkortet + snowleopard ? har ATI Radeon HD 2600 Pro (Imac 2,8 ghz)

 

På Apples hemsida står dels allmänna krav samt krav för specifika funktioner...

 

 

OpenCL

kräver något av följande grafikkort eller grafikprocessorer:

 

  • NVIDIA Geforce 8600M GT, GeForce 8800 GT, GeForce 8800 GTS, Geforce 9400M, GeForce 9600M GT, GeForce GT 120, GeForce GT 130.
  • ATI Radeon HD 4670, ATI Radeon HD 4850, Radeon HD 4870

Jag har samma grafikkort och iMac som du, och funderar på att uppgradera till Snow Leopard. Men vad innebär OpenCL om man inte har någon av dem grafikkorten? Använder Indesign, Photoshop och Google Sketchup. Jag kommer även att installera via boot camp Windows 7 och från den plattformen rita med Autocad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...