Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur gör man för att backa tillbaka från Snow Leopard till OSX 10.5?

Kjellåke

Recommended Posts

Hur gör man på enklaste sätt för att backa tillbaka från Snow Leopard till OSX 10.5

Har problem med Snow Leopard och Plex, Apple Remote Control mm på min Mac Mini.

Har inte hittat någon lösning på problemen så nu vill jag tillbaka till OSX 10.5 och mitt tidigare

fungerande system.

Går det att ta originalskivan från OSX 10.5 och köra en vanlig installation....eller?

Tacksam för tips!!

Du kan starta upp från Leopardskivan och välja alternativ > Arkivera/installera.

Tog du ingen klonad backup innan installationen?

Du kan starta upp från Leopardskivan och välja alternativ > Arkivera/installera.

Tog du ingen klonad backup innan installationen?

Nej tyvärr, men tack för hjälpen i alla fall.

Nu fungerar mitt media center perfekt igen.

Väntar med att installera Snow Leopard till problemen är lösta.

Nej tyvärr, men tack för hjälpen i alla fall.

Nu fungerar mitt media center perfekt igen.

Väntar med att installera Snow Leopard till problemen är lösta.

Vad hade du för problem? Jag är själv i tagen att köpa en Mac Mini och köra som mediacenter, men det är lite oroväckande om det är problem med Plex/SL?

• 4 weeks later...

Det som mest kajkar ur är att Harmony fjärr (och Apple fjärr??) inte längre fungerar till Plex. Än finns ingen lösning. Jag har en SL-skiva i handen men väntar med att uppgradera pga detta.

På Plex forum finns många trådar om detta.

Guest Kalle Silver

Jag har också en SL-skiva liggande bredvid mig sedan en månad . Jag har fortfarande inte fått några glädjeskuttsbesked från trådbesökare. Funderade på att blåsa och uppgradera till helgen.

Vad kommer jag att sakna ock klaga på? :)

SpindelTarzan

Vill också backa till 10.5, har för många problem med Airport, grafiken i iPhoto mm. Hur gör jag rent konkret? Pocahontas skrev att man ska starta från Leopardskivan och jag antar att det är med c-knappen för att boota från DVDn? Ser inget alternativ Arkivera/Installera.

Tack!

Jo då, om du klickar dig fram till Välja Målplats, så ser du din hårddisk, som har ett gult varningsmärke.

Nere till vänster ser du Alternativknappen

• 3 weeks later...

Om jag vill backa till 10.5 med Arkivera/installera är rutan vid 'Behåll användarid osv' utgråad. Innegär detta att vid backning till Leopard från SL, jag tappar mitt användardata/id och isf köra 'Flytassistenten' och hämta detta från min backuphdd ?

Skulle tänka mig att du inte får över all personlig data som mail osv då dessa program kan ha uppdaterats i 10.6. Enklast är utnyttja din backup som du har gjort innan uppgraderingen till 10.6 för att vara säker på att inte förlora för mycket...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...