Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Minne MacBook White (2006)


felixzb

Rekommendera Poster

Hej,

ska installera Snow Leopard, men ska först uppgradera minnet i min MacBook, inköpt i slutet av 2006. Skall ha 2x1GB.

 

Nu är frågan, ska jag köpa två Kingston-minnen på Webhallen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=57134 och lita på att det är lika lätt att installera som denne man visar:

 

eller

 

ska jag lämna in den till MacForum här i Gbg och låta dom fixa allt? Om något skulle vara fel med minnena från Kingston så är det mitt problem? Erfarenheter? Frågade MF vilka minnen de installerar, men det var visst affärens hemlighet.

Det blir betydligt billigare att välja Webhallens kingston, 175 resp. 449 kr/styck. Lönar det sig att välja de billiga?

 

MVH

Felix

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tråkig attityd på MF.

 

På Macsupport i Lund/Malmö så säljer eller sålde de iallafall Kingston minne. Köpt minne av dem till min Macbook medans jag köpte Crusial till min Macbook Pro. Men de minnena ville inte fungera till Macbook så därför köpte jag minnen därifrån till den.

 

De talade dessutom om att det var Kingston de sålde när jag ringde och frågade innan köpet. Ingen hemlighet ifrån deras sida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sätta i internminne på en MacBook är ungefär lika svårt som att koka ett ägg. några moment att hålla reda på, visst, men tämligen basic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler erfarenheter?

 

Företaget jag jobbar på, med 200+ Mac:ar av varierande sort, köper Kingston minnen av MacSupport i Malmö. Minnena har alltid fungerat bra och personalen på MacSupport är väldigt trevliga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...